کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از کودتای نافرجام تا پراکندگی اصلاح‌طلبان

29 شهريور 1394 ساعت 18:50


محمد صداقت‌جو
چند خبرمهم انتخاباتی شهریورماه کهگیلویه حکایت از آن دارد که همچنان نمی توان پیش بینی معتبری راجع به آینده این انتخابات داشت.
 
کودتای نافرجام
نشست اصولگرایان برگزار شد و خبرهای درز کرده از آن نشست نشان داد که حجت الاسلام سیدمحمد موحد قصد شرکت در این انتخابات ندارد.
کودتای یاران عدل هاشمی برای تحمیل نامزد خود به اعضای این نشست، با واکنش حجت الاسلام موحد و آیت الله آمیراحمد تقوی روبرو شد و ناکام ماند.۱۲
عده ای از افراد حاضر در یک جلسه موازی نشست سران اصولگرا، با یک رای گیری درونی، نتیجه ی رای گیری خود را به عنوان نظر قاطبه ی جریان سیاسی مذکور مبنی بر حمایت از آقای هاشمی به « آمیراحمد تقوی» ارائه دادند که با استقبال وی روبرو نشد.
دکتر مژدهی
خبر دوم اعلام کاندیداتوری دکترمژدهی پور برای شرکت در انتخابات از حوزه بهبهان است که در صورت نهایی شدن این تصمیم، دکتر تقوی و سردار هاشمی برای یارگیری از میان یاران مژدهی با هم رقابت خواهند کرد.
دکتر تقوی
خبر سوم حضور طولانی مدت دکتر سید مصطفی تقوی در شهر دهدشت و رایزنی با دوستان و طرفدارانش بود. حضور طولانی مدت دکتر تقوی و دیدارهای مختلف در این شهرستان نشان داد که قصد پیمودن ادامه مسیر انتخابات را دارد و قدم های آغازین خود را دیرتر از رقبایش برداشت اما به ماه های آینده و تحولات آن مطمئن است.
حجت الاسلام بزرگواری
حجت الاسلام بزرگواری که گویا پیروزی خود را قطعی می بیند به رد صلاحیت رقبایش، عدل هاشمی و اصلاحطلبان امیدوار است. همان معجونی که دو دور گذشته او را به مجلس برد.
اگرچه دولت با او همراه نیست اما با شرکت در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه ها می خواهد نشان دهد که فعالیت های عمرانی منطقه را پیگیری می کند.
سردار هاشمی
سردارعدل هاشمی در سال های اخیر دوستانی دست و پا کرده و تلاش می کند پا جا پای حجت الاسلام سید محمد موحد گذاشته و آرای او را جمع آوری کند که به نظر می رسد بخش زیادی از بدنه طرفداران پیشین موحد استقبالی از وی نکنند.
بسیاری از فعالان سیاسی معتقدند سید محمد موحد روی شخصی که ممکن است رد صلاحیت شود سرمایه گذاری نمی کند و این کار را به مثابه ذبح سیاسی خود می داند.
آقایان منطقیان و لاهوتی
اصلاحطلبان کهگیلویه نیز همچنان بلاتکلیف مانده اند و با صحبت های آقای منطقیان و یکی دو خبر دیگر مشخص شد آقایان منطقیان و لاهوتی هر دو قصد شرکت در این انتخابات را دارند و هیچ گزینه مطمئنی برای شرایط پس از اعلام نظر شورای نگهبان پیرامون صلاحیت نامزدها ندارند. آقای رستاد اگرچه تلاش هایی کرده اما هنوز اجماعی پیرامون وی شکل نگرفته است.
نتیجه گیری
به نظر می رسد پیش بینی نزدیک به واقعیت این انتخابات به دلیل تعدد فعالان و گروه های سیاسی، تغییر دولت در ۱۳۹۲ و پراکندگی اصلاح طلبان همچنان مبهم باشد و تحولات سرنوشت ساز هنوز شروع نشده است و رقبا باید همچنان در جلب نظر مردم تلاش کنند.


کد مطلب: 126393

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/126393/کودتای-نافرجام-پراکندگی-اصلاح-طلبان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1