کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخ طلبه قمی به مدیرکل سیاسی کهگیلویه و بویراحمد

28 شهريور 1394 ساعت 10:25



hasani
پس از موضع‌گیری اخیر مدیرکل انتخابات کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله این که مردم اجازه فتنه‌گری به هیچ فردی در انتخابات آینده نمی‌دهند.


پس از موضع‌گیری جلیل حسنی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ورود رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه این استان به شورای حکمیت اصولگرایان برای تعیین کاندیدای انتخاباتی در یکی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد، موضوعاتی در اردوگاه‌های مختلف سیاسی مطرح شد که در این بین یکی از طلاب حوزه علمیه قم با انتشار نامه‌‌ای سرگشاده جوابگوی موضع‌گیری مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری شد.
حجت‌الاسلام سعید موسوی در بخشی از این نامه آورده است:  مدتی است چند نفر از عزیزان نقدهایی در سایت‌ها بر حضور روحانی فاضل و ارجمند حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا صفدر پناهی (زیدعزه) در حکمیت و داوری بین گروهی از افراد در جامعه اسلامی شده‌اند و با استدلال‌های عجیب این حرکت را نادرست جلوه داده‌اند که لازم است جهت روشن شدن اذهان عمومی مردم فهیم نکاتی را متذکر شوم.

در بخشی از این نامه آمده است: شان عالمان دین همواره در طول تاریخ اصلاح بین مردم بوده و وقتی تعداد زیادی از مردم در جامعه اسلامی خواهان حکمیت و داوری باشند از عقل، عرف و منطق بدور است که روحانی و عالم دین بی‌تفاوت باشد.

قطعا اگر سایر گروه‌های سیاسی هم خواهان حکمیت و داوری بین خویش می‌بودند ایشان با توجه به وظیفه طلبگی که اصلاح ذات‌البین است حضور پیدا می‌کردند و رفع اختلاف می‌کردند در این صورت آیا آن وقت هم برچسپ سیاسی بودن به ایشان می‌زدید و بهانه‌ای می‌یافتید تا تریبون نماز جمعه که از تاثیر گذارترین تریبون‌ها در همدلی و هم زبانی بین ملت است را مورد هجمه بی‌انصافانه قرار می‌دادید.

البته معلوم است شاید ترس دوستان که منتقد هستند از امری دیگر است و دوست دارند در جامعه اسلامی همیشه  شاهد اختلاف باشیم و نان خود را در اختلاف بین مردم می‌بینند.

در این نامه تصریح شده است: دومین شاهد بر اصلاح ذات‌البین بودن حضور حجت‌الاسلام پناهی عدم دخالت ایشان و ائمه محترم جمعه در دور گذشته انتخابات است که از هیچ کاندیدایی حمایت نکردند و مردم را دعوت به حضور حداکثری کردند و کسانی که تردید دارند اگر سایت‌های استان در دوران انتخابات گذشته را جست‌وجو کنند صدق این ادعا معلوم میشود.

در این نامه ذکر شده است: حضور ایشان در حکمیت و داوری بین عده‌ای از مومنین مصداق حدیث  شریف نبوی است که فرمودند «هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همت نورزد مسلمان نیست».کافی ؛ج۲؛ص ۱۶۴.

لذا برادران محترم منتقد، تریبون‌های نماز جمعه متعلق به مجموعه نظام و جناح‌های  سیاسی دارای مجوزند ول ازم به دلسوزی شما نمی‌باشد.

در انتهای این نامه آمده است: و در پایان یادآور می‌شوم با توجه به مسئله مهم انتخابات در اسفند ماه امسال خدا کند قصد شما خیر باشد و دنبال فتنه‌گری و فتنه‌ای دیگر نباشید در این صورت با جواب قاطع امت حزب‌الله روبرو خواهید شد.

 


کد مطلب: 126136

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/126136/پاسخ-طلبه-قمی-مدیرکل-سیاسی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1