کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگرانی این روزهای هاشمی رفسنجانی

27 شهريور 1394 ساعت 18:32


احسان دری
شاید در ذهن خیلی از مردم کشور جایگاه مجلس خبرگان خیلی به چشم نیاید و از آنجایی که جلسات این مجلس با فاصله زمانی طولانی و اونم برای دو روز تشکیل میشود باعث شده است که اساس و وظایف این مجلس درست و فراگیر تعریف نشود و ابهاماتی بوجود بیاید.
از جمله و اصلیترین وظیفه مجلس خبرگان را تعیین رهبر و نظارت بر عملکرد رهبری مشخص کرده اند. نقدی که بر مجلس خبرگان وارد است این است که میتواند نقش نظارتی خود را گسترده تر کند از جمله نظارت بر نهادهای از قبیل سپاه پاسداران..کمیته امداد..صداوسیما..بهزستی..بسیج مستضعفان و ... را با ظرافت و جدیت پیگیری نمایند تا جای هر گونه کم کاری و شبهه احتمالی گرفته شود.
این روزها مرد کهنه کار سیاست و یار دیرین امام و رهبری آیت الله هاشمی رفسنجانی دغدغه و دلنگرانی خاصی از وضعیت فعلی و مجلس بعدی خبرگان که قرار است در اسفند ۹۴ که اعضای ان با ارای مردم انتخاب میشود را در وجود و چهره خود دارد و میتوان دلیل ان را فهمید. از جمله دلنگرانی ایشان وجود برخی چهره های افراطی در مجلس فعلی است که با عملکرد و سخنانشان برای کشور و اینده نظام هزینه و خطر به همراه می اورد. مجلس خبرگان در زمان خاص خود باید تصمیم مهمی بگیرد که تاثیر زیادی بر دوام نظام جمهوری اسلامی دارد کما اینکه بعد از رحلت امام خمینی (ره) ان زمان که مجلس دست معتدلیون از جمله اقای هاشمی و مرحوم مشکینی بود با انتخاب اصلح مقام معظم رهبری توانستند تا به امروز کشور و نظام را بیمه کنند.حال مجلس جدید خبرگان که مجلس بسیار مهمی در ۸ سال اینده خواهد بود قرار است تا چند ماه اینده تشکیل شود و نگرانی خاص آیت الله هاشمی ورود افراد تندرویی که فکر مصالح نظام و کشور و مردم نیستند به این مجلس مهم است.دقت و انتخاب درست مردم میتواند اسفند ۹۴ ریشه های افراط را در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان بخشکاند.


کد مطلب: 125871

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/125871/نگرانی-این-روزهای-هاشمی-رفسنجانی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1