کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اظهارات نگران‌کننده پوزش از وضعیت مواد مخدر در کهگیلویه

22 شهريور 1394 ساعت 19:12


نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کهگیلویه در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز،  علی پوزش در این نشست با اشاره به کشف مواد اعتیادآور از داروخانه‌های این شهرستان خواستار نظارت شبکه بهداشت و برخورد قاطعانه با واحدهای متخلف شد و گفت: با توجه به مصوبه استانی، دستگاه‌های متولی در این شهرستان نسبت به کشت خشخاش حساسیت و مسئولیت بیشتری داشته باشند.pozsh-kohgiloe-(56)
فرماندار کهگیلویه با تاکید بر مسوولیت پذیری بیشتر نهادها در راستای مبارزه با کشت خشخاش، افزود: همکاری همه نهادها نقش مهمی در مبارزه با این پدیده شوم دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امروزه مواد مخدر به راحتی در مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی استعمال می شود باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.
پوزش تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی به خصوص در مدارس و دانشگاه‌ها راهکار مهمی برای کاهش این معضل اجتماعی است.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس تاکید کرد: با توجه به ورود پدیده مواد مخدر به مراکز علمی و آموزشی و شیوع اعتیاد در بین دانش‌آموزان و دانشجویان می‌طلبد نیروی انتظامی در کنترل این مراکز دقت بیشتری داشته باشد.

فرماندار کهگیلویه با بیان این‌که خرید و فروش مواد مخدر در خوابگاه‌های دانشجویی دور از ذهن نیست افزود: سرکشی از این واحدها باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

پوزش توزیع مواد افیونی در واحدهای عطاری و داروخانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر لزوم نظارت شبکه بهداشت و درمان بر این گونه واحدها تصریح کرد: از اهرم قانونی در برخورد با داروخانه‌های متخلف استفاده شود.

وی در پاسخ به اظهارات رئیس مرکز بهداشت که نیروهای بازرس واحد غذا و دارو را تنها دو نفر اعلام و گفته بود امکان افزایش نیروها طبق چارت سازمانی و ردیف وجود ندارد گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی شهرستان وجود ۲ نیروی بازرس کفایت نمی‌کند.

در ادامه این نشست دشتیان نماینده نیروی انتظامی گزارشی از عملکرد یک ماهه این حوزه در راستای مبارزه با مواد مخدر از دستگیری ۳۰ نفر از توزیع کنندگان مواد مخدر در شهرستان خبر داد و افزود: در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده دو روستا طی ۱۵ مرحله پاکسازی شد.

دشتیان با بیان این‌که ۱۱ نفر در جریان این پاکسازی‌ها دستگیر شدند خاطرنشان کرد: تعدادی ادوات و بساط دخانیات از این افراد کشف و ضبط شده است.

 


کد مطلب: 125118

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/125118/اظهارات-نگران-کننده-پوزش-وضعیت-مواد-مخدر-کهگیلویه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1