کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از نشست اصولگرایان بویراحمد تا جلوس دهراب‌پور با خادمی

20 شهريور 1394 ساعت 2:07


حسینیه و مسجد امام علی(ع) یاسوج با طرح و نقشه متفاوت‌تر بنا و متصور می‌شود که در آینده از این محل بیشتر بشنویم، اما نشست اصولگرایان بویراحمد و دنا با حضور چهره‌های شاخص این جریان اصولگرایی همانند؛ ستار هدایت‌خواه، شیخ صفدر پناهی، حجت‌الاسلام محمد خاضع، علی خرامین، کرم‌جانی‌پور، خلیفه خلقی‌پور، محمدعلی دانشی، محمد پیشوا و جمعی از هواداران این جریان سیاسی در حسینه امام علی(ع) در حالی برگزار شد که محمدرحیم دهراب‌پور از اصولگرایان مطرح بویراحمد و برخی دیگر از اصولگرایان در مسجد قبا دولت‌آباد در کنار استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سایر مدیران ارشد قضایی و دولتی استان به یاد حافظ منابع طبیعی بویراحمد نشسته بودند.
DOhrab
با این وجود اصولگرایان بویراحمد چاره نشست خود را تشکیل شورای حکمیت دانستند و این شورا با محوریت حجت‌الاسلام صفدر پناهی، حجت‌الاسلام محمد خاضع، علی‌محمد دانشی، حجت‌الاسلام شجاعیان و برخی دیگر از فعالان این جریان سیاسی تکوین و در نهایت با نظر این شورا ستار هدایت‌خواه به عنوان کاندیدای اصولگرایان معرفی شد.
HOSINI-EMAMALI
هدایت‌خواه: باید به نظر شورای حکمیت احترام بگذاریم
به گزارش کبنا، ستار هدایتخواه در نشست اصولگرایان دلیل کاندیدا شدن خود در دوره‌های گذشته را فشار دوستانش اعلام کرد و گفت: شغل نمایندگی مجلس را دوست نداشتم و فقط بر اساس فشار دوستانم این مسئولیت را پذیرفتم.
نماینده سابق بویراحمد و دنا در صحبت‌های خود، اظهار کرد: باید به نظر شورای حکمیت احترام بگذاریم و آن را بپذیریم. او ادامه داد: جریان اصولگرایی بویراحمد و دنا افراد تاثیرگذار و قوی زیادی که توانایی آنان از بسیاری از نمایندگان مجلس بیشتر است، دارد.
هدایتخواه خواستار توجه به همه نیروهای اصولگرا شد و گفت: از هیچ تلاشی برای موفقیت این جریان فروگذاری نمی‌کنم.
خلیفه خلقی‌پور نیز گفت: به دلیل حفظ وحدت اصولگرایان مرکز استان از کاندیداتوری انصراف دادم و نظر حکمیت را در خصوص کاندیدا بودن آقای هدایت‌خواه را می‌پذیریم و خوشحال هستم.
این اصولگرای بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا، اظهار کرد: امیدوارم آقای هدایت‌خواه این موضوع را بپذیرند.
خلقی‌پور با بیان اینکه به نظر دوستانم در جلسه قبلی اصولگرایان احترام می‌گذارم، تاکید کرد: برای من وحدت و موفقیت جریان اصولگرایی مهم است و به همین دلیل از کاندیداتوری انصراف دادم و نظر حکمیت را پذیرفتم.
وی اعلام کرد: از آقای هدایت‌خواه حمایت می‌کنم.
در این نشست سایر کاندیداهای احتمالی اصولگرایان از جمله جانی‌پور و مرادعلی پیوند نیز از کاندیدا بودن ستار هدایت‌خواه اعلام حمایت کردند. دکتر ایروان مسعودی‌اصل هم به دلیل مشغله‌اش آنطوری که حاضرین می‌گفتند، حاضر نشد.
بنا ‌بر این گزارش، بعد از شنیدن سخنان کاندیداهای احتمالی اصولگرایان، حجت‌الاسلام صفدر پناهی گفت: نظر شورای حکمیت آقای هدایت‌خواه است و ایشان باید این مسئله را بپذیرد.
پناهی بعد از پایان جلسه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تأئید این سخن، اعلام کرد: بر اساس نظر شورای حکمیت ستار هدایت‌خواه کاندیدای اصولگرایان است.
اما اتفاقات بعد از جلسه و پاسخ ستار هدایت‌خواه به خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا نظر شورای حکمیت را پذیرفته‌اید؟، حکایت دیگری داشت. او در پاسخ به این سئوال کبنانیوز، اظهار کرد: در این خصوص فعلاً نظر خاصی ندارم.
جواب او به این سئوال ناامیدی را به این جریان اصولگرایی برگرداند، اصولگرایان می‌گفتند که تنها هدایت‌خواه است که می‌توانند اقبال عمومی را به سمت خود جلب کند و شاید دیگر گزینه‌ها این توانایی و ویژگی‌ها را نداشته باشند.
هدایت‌خواه که در حلقه هواداران خود گیر افتاده بود درخواست‌های مکرر اصولگرایان حاضر برای ورود به صحنه انتخابات را تلویحاً با پاسخ منفی جواب می‌داد. او به صفدر پناهی گفت: شماها من را دعوت کردید و همه چیز را بر دوش من گذاشتید.
برخی از اهل فن می‌گفتند که ستار هدایت‌خواه با این پیش فرض که خود کاندیدا نیست، آمده بود و نمی‌دانست که شورای حکمیت خودش را معرفی می‌کند.
روزهای قبل از این نشست در بین اصولگرایان گفته می‌شد که گزینه‌ای غیر از ستار هدایت‌خواه به عنوان کاندیدای این جریان سیاسی معرفی می‌شود که به یکباره  شورای حکمیت تصمیم گرفت که هدایت‌خواه را معرفی کند.
این موضوع هم به چشم و گوش می‌خورد که برخی از کاندیداهای احتمالی نظر حکمیت را نپذیرفته‌اند و در روزهای آینده قطعاً شاهد واکنش‌های در این خصوص هستیم.
ناگفته نماند در نشست قبلی اصولگرایان خلیفه خلقی‌پور را طی پروسه‌ای انتخاب کردند که وی نیز امروز از ورود در عرصه انتخابات با وجود ستار هدایت‌خواه انصراف داد.
در آخر، جریان اصولگرایی در حوزه بویراحمد و دنا هنوز سردرگم هستند که چه کسی کاندیدای نهایی این جریان سیاسی خواهد شد، آیا هدایت‌خواه نظر شورای حکمیت را می‌پذیرد و به آن تمکین خواهد کرد؟ و یا این جریان چاره دیگری خواهند اندیشید و آن هم با نظر ستار هدایت‌خواه.
 


کد مطلب: 124811

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/124811/نشست-اصولگرایان-بویراحمد-جلوس-دهراب-پور-خادمی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1