کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تجمع اعتراضی عشایر چرام در فرمانداری

17 شهريور 1394 ساعت 18:09


 
ظهر امروز جمع کثیری از ایلات و عشایر کوچ رو شهرستان چرام جهت پیگیری وضعیت جاده چرام گره ای به چاسخار و طسوج در دفتر فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.
به گزارش کبنانیوز از چرام، در این تجمع آرام و خودجوش که از همه طوایف ها و قشرهای مختلف شامل خانواده های شهدا، فرهنگیان بازنشسته،بازاریان و جمع زیادی از عشایر شهرستان چرام حضور داشتند. حجت الاسلام درویشی یکی از روحانیون شهرستان به بیان دغدغه های عشایر و ایلات این شهرستان پرداخت و خواستار تامین اعتبار لازم جهت بازسازی و بهسازی این جاده گردید چرا که این جاده محل عبور و مرور اکثر ایلات و عشایر این شهرستان می باشد که بی توجهی به آن موجب خسارات جبران ناپذیری به مردم این منطقه خواهد شد.
در ادامه یکی از فرهنگیان بازنشسته به بیان نکاتی پیرامون نقش این جاده در اقتصاد عشایر پرداخت و سپس به عدم تخصیص اعتبار و همچنین حادثه خیز بودن این جاده اشاره کرد.محمدکریم مرادی ضمن انتقاد از مسولین در کم توجهی به این خواسته چند ساله مردم چرام و تبعیض های ناروا و عدم عدالت بودجه ای در توزیع اعتبارات گلایه نمود.
وی با اشاره به گذشت چندین سال از شهرستان شدن چرام، افزود: ما تصور می کردیم که با شهرستان شدن چرام بسیاری از مشکلاتمان حل خواهد شد اما با شهرستان شدن چرام نه تنها مشکلات ما حل نشد بلکه معضلاتی هم برای ما بوجود آمد.

این فرهنگی بازنشسته خاطرنشان کرد: افزایش عوارضات، گرانی، جریمه های روزانه ادارات و غیره ماحصل شهرستانی چرام است اما در عین حال می بینیم مهمترین خواسته مردم چرام و سه طایفه بزرگ مشایخ، آرند و بایاری که همان جاده ارتباطی چرام تا گره ای، چاسخار و طسوج است محقق نشده است.

مرادی با بیان اینکه آسفالت جاده سرفاریاب به طسوج مشکلی از مردم روستاهای گره ای و چاسخار را حل نمی کند، گفت: حل مشکل به این روش به مثال این است که لقمه ای را که می توان راحت در دهان گذاشت یک بار دور سر بچرخانی و به سختی در دهان بگذارید.

وی در ادامه با بیان اینکه با تخصیص نامتوازن بودجه یک نوع بدبینی بین مناطق گرمسیر و سردسیر شهرستان بوجود آمده است،ابراز داشت: انتظار داریم مبلغی از بودجه ماده ۱۸۰ که قرار است به زودی توزیع و تخصیص داده شود جهت بهسازی و آسفالت جاده روستاهای گره ای، چاسخار و طسوج منظور شود و این دیدگاه و بدبینی بوجود آمده مرتفع شود.

این فرهنگی بازنشسته در پایان با بیان اینکه ما غیر از آسفالت جاده فوق خواسته ای نداریم، تصریح کرد: هدف ما از این تجمع ایجاد تشنج و یا خدای ناکرده زیر سوال بردن خدمات مسئولین نیست بلکه پایان دادن و خاتمه دادن به این موضوع است.

در این تجمع فرماندار چرام که انتظار چنین تجمع عمومی در دفتر کار خود را نداشت با هدایت تجمع کنندگان به سالن اجتماعات و اظهار گلایه از نوع تجمع مردم، گفت: بی عدالتی های صورت گرفته توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بوده و باید خود نماینده پاسخگو باشد.
ابراهیم فتاحپور در این تجمع قول داد در آینده این بی عدالتی ها دیگر صورت نگرفته و بودجه به عدالت تقسیم شود و دغدغه جاده چاسخار را مهمترین دغدغه مردم چرام دانست.
وی همچنین گفت: من با نگاه جامعه شناسانه می فهمم که عده ای از این جمع به دنبال مقاصد و اهداف خاصی هستند. این جمله فرماندار شهرستان باعث ناراحتی و واکنش جمع حاضر گردید و سبب ترک فرمانداری توسط تجمع کنندگان شد.
۱
 
۲
 
۳
 
۴
 
۸
 
۷
 
۶
 
۴


کد مطلب: 124483

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/124483/تجمع-اعتراضی-عشایر-چرام-فرمانداری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1