کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی تنها جوابگوی سلف سرویس است

12 شهريور 1394 ساعت 20:58


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بدترین سال‌های حوزه بهداشت و درمان در زمینه اعتبارات و بودجه را دو سال اخیر عنوان کرد و گفت: در بخش آموزش دانشگاه اعتبارات ناچیزی داریم به طوری که این منابع تنها جوابگوی سلف سرویس است.
رضا چمن امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه وضعیت بهداشت ودرمان این استان در سر آغاز یک فصل روبه توسعه است، اظهار داشت: از بزرگنمایی رسانه‌ها در زمینه مشکلات موجود این حوزه استقبال می‌کنیم.
وی با مطلوب ارزیابی کردن خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت و درمان با توجه به محرومیت‌های تاریخی این استان و همچنین محدودیت‌های اعتباری، عنوان کرد: رشد و توسعه اتفاق افتاده در این بخش مدیون گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی استان است.
چمن با تاکید بر اینکه برای سلامت مردم کسی دلسوزتر از ما نیست، ابراز کرد: در صورتی مشکلی در حوزه بهداشت و درمان این استان وجود دارد از سر غفلت نیست بلکه رفع این مشکلات نیازمند زمان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نظام سلامت این استان در بسیاری از شاخص‌ها از  جمله پوشش در حد متوسط کشور است در حالی برای توسعه زیرساخت‌ها با کمبود منابع مواجه هستیم.
چمن بدترین سال‌های حوزه بهداشت و درمان در زمینه اعتبارات و بودجه را دو سال اخیر دانست و گفت: منابع مورد استفاده تحول سلامت در چندین محور مشخص است و به نوعی پرداخت هزینه از جیب مردم کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: از اردیبهشت سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌های این استان بستری و ۷۰۰ هزار نفر در کلینیک‌های تخصصی استان ویزیت شدند که سهم پرداختی آن‌ها ۶ درصد بوده است.
چمن تعداد پرسنل حقوق بگیر دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد را ۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: هر ماه ۲ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق و مزایایی این افراد کسری داریم و سال گذشته دانشگاه را با خون دل و با پیگیری از منابع مختلف توانستیم اداره کنیم.
وی با اشاره به اینکه برخی‌ها معتقدند حوزه بهداشت و درمان از نظر مالی وضعیت مطلوبی دارد در حالی که در هزینه‌های ناچیز روزانه مانده‌ایم، گفت: در بخش آموزش دانشگاه اعبارات ناچیزی داریم به طوری که این منابع تنها جوابگوی سلف سرویس دانشجویان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با وجود همه بحران‌های اعتباری جاری وقتی دانشگاه را تحویل گرفتم ۴۷ میلیارد تومان بدهی داشت و بعد از ان نیز فهمیدم ۲۴ میلیارد تومان عوارض به شهرداری بدهکاریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به هزینه های سنگین خرید کالاهای پزشکی و به ویژه پروتز که پس از اجرای طرح سلامت از طریق سازمان های بیمه گر و یارانه ها تامین می شود تصریح کرد: این طرح نقش اثرگذاری در بهبود وضعیت سلامت به عنوان زیربنایی ترین مطالبه مردم دارد.
چمن با بیان این که طرح تحول نظام سلامت نقش مهمی در رضایت مندی مردم، فعالان عرصه سلامت و سازمان های نظارت کننده دارد گفت: افزایش حقوق پزشکان در مناطق محروم، ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق کمتر توسعه یافته و، کاهش تخلفات بخش درمان به ویژه زیرمیزی و کم شدن هزینه های درمانی از سوی مردم و در نهایت افزایش شاخص سلامت از مزایای اصلی این طرح است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بهبود شاخص های سلامت و امید به زندگی دستاورد مهم دولت یازدهم به ویژه در مناطق محروم است.
چمن با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای کاهش هزینه های درمان، افزایش دسترسی به فضاهای درمانی، تجهیز مراکز درمانی موجود و افزایش تعداد پزشکان متخصص در مناطق توسعه نیافته افزود: وضعیت خدمات درمانی کهگیلویه و بویراحمد در دو سال اخیر متحول شد.


کد مطلب: 123706

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/123706/اعتبارات-دانشگاه-علوم-پزشکی-تنها-جوابگوی-سلف-سرویس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1