کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نابودی زمین‌های کشاورزی بویراحمد توسط استان‌های دیگر

11 شهريور 1394 ساعت 11:42


مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از بی‌اطلاعی مردم و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از وظایف کمیسیون ماده ۹۹ خبر داد و گفت: به همین خاطر مشکلات زیادی برای ما و مردم ایجاد شده است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، ابراهیم فرزانه صبح امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای انقلاب تا کنون خدمات بسیاری به مردم در شهرها و روستاها ارائه داده است.frzane
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در خصوص طرح هادی کارهای زیادی انجام شده است در روستاهای بسیاری با این طرح برای زندگی محل مناسبی شده‌اند.
فرزانه گفت: در خصوص مشکلات که در کهگیلویه و بویراحمد داریم یکی از آنها عدم اطلاع مردم و مسئولان از وظایف کمیسیون ماده ۹۹ است.
وی با اشاره به وظایف کمیسیون ماده ۹۹، تصریح کرد: وظیفه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها بر عهده بنیاد مسکن نیست و در قانون فقط تصریح شده که ما وظیفه استعلام را برعهده داریم.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد افزود: بارها نامه نوشته شده و گزارش دادیم که زمین‌های مرغوب که تنها برای کشاورزی اهمیت دارد ساخت و ساز غیرقانونی کرده‌اند.
فرزانه افزود: این کار بدون پروانه ساختمانی و غیرمجاز است اما وظیفه بنیاد مسکن نیست که جلوی این ساخت و سازها را بگیرد و بر عهده سایرین از جمله شورا و دهیاری است که مردم و حتی مسئولان از این موضوع اطلاعی ندارند.
وی با بیان اینکه کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با این رویه نابود می‌شود، اضافه کرد: برای مثال در ورودی شهر یاسوج بیش از همه نقاط استان مشاهده می‌کنیم که به صورت غیرقانونی و غیرمجاز زمین‌های کشاورزی را با بلوک‌چینی و کشیدن خط قطعه‌بندی کرده‌اند.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زمین‌های کشاورزی را برخی به فروش می‌رساند و حتی از استان‌های دیگر در اینجا به ویلاسازی مشغول هستند و از طرفی کشاورزی استان در حال نابودی است.
فرزانه افزود: از رهگذر این تخلف کوچه‌های ۲، ۴ و ۶ متری ایجاد می‌شود که معضل بزرگی برای مردم ایجاد خواهد شد.


کد مطلب: 123317

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/123317/نابودی-زمین-های-کشاورزی-بویراحمد-توسط-استان-های-دیگر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1