کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پشت پرده ماجرای تغییر استاندار کهگیلویه وبویراحمد

10 شهريور 1394 ساعت 16:15


این روزها شبکه‌های مجازی در سراسر کشور سبک جدیدی از ارتباطات را با ورود سریع و عدم وجود زیرساخت‌های داخلی نرم افزاری و پیوست‌های فرهنگی به صورت سرسام آوری در کشور  رواج پیدا کرده است  را دنبال می کند.

مردم استان کهگیلویه وبویراحمد همانند دیگر استان‌های کشور در حال استفاده  از این شبکه‌های مجازی هستند.

img_8366 

چهارفصل نوشت؛ اخیرا  تبلیغات زود هنگام انتخاباتی با سبک‌های جدید در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد شروع شده به گونه‌ای که برخی از نامزدهای انتخاباتی که وقت آزادتری جهت فعالیت تبلیغاتی دارند هر روز عکس یادگاری، دل نوشته و.. در فضای مجازی و بعضا گروه های خاص شبکه های مجازی  استان انتشار می کنند.

این در حالی است که اخیراً به غیر از تبلیغات زود هنگام انتخاباتی موضوع انتصاب شدن شهردار سابق یاسوج به عنوان استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد و تغییر استاندار فعلی در این شبکه‌های فضای مجازی به صورت هدفمند توسط گروه خاصی که بعضاً توجهات را به طرف سهم‌خواهان دولت می‌برد، شروع شده است.

یکی از رسانه‌های محلی استان کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ ۰۸ شهریور ۱۳۹۴ با مطرح کردن «ماجرای تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد چیست؟» که خود با هدف خاصی رسانه ای شده است از مطرح شدن نامزدسابق بویراحمدو دنا برای استاندار شدن سخن راند.

در این رسانه اشاره شده است که پیامی در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود که خبر از تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌دهد.

این در حالی است که پیامی با متن «بر اساس آخرین تصمیمات و جمعبندی در وزارت کشور، سید موسی خادمی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد برکنار و به جای ایشان دکتر محمد بهرامی شهردار اسبق شهر یاسوج به این سمت انتخاب شد وجهت تصویب نهایی به طرح در جلسه چهارشنبه ۱۱/ شهریور ۹۴ هیئت دولت موکول شد. ضمن خسته نباشید به آقای دکتر خادمی آرزوی موفقیت برای جناب آقای دکتر بهرامی داریم» را با اعلام یک نوع خبر رسمی  به عنوان مطلب انتشاری مطرح کرده است.

در این خبر همچنین گفته شده که شخص نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی که اخیرا بحث انتصاب در استانداری برایش مطرح شده این موضوع را تکذیب کرده است.

نکته قابل تامل در خصوص این خبر، انتشار این خبر توسط یک رسانه محلی و تکذیب توسط همین رسانه در چنین بازه زمانی و آن هم نزدیک به ورود هیئت دولت به استان کهگیلویه وبویراحمد  جای بسی تامل دارد.

این در حالی است که اصلاح طلبان اردیبشهت ماه ۹۴ همایشی را که در یک مکان دولتی در شهر یاسوج برگزار کردند که بیشتر دراین مراسم  تخریب استاندار کلید واژه همایش بود و با این تفاسیر وانتشار اخبار خلاف واقع این ذهنیت ایجاد می شود که گروهی از سهم خواهان و کسانی که هنوز در دولت اعتدال نتوانستند جایگاه و منصبی برای خود تدارک ببینند در صدد انجام حرکات تخریب گرایانه علیه استاندار تا رسیدن زمان ورود هیئت دولت یازدهم به استان هستند.

تلاش‌های سهم خواهان از دولت اعتدال واستاندار بومی کهگیلویه وبویراحمد به گونه‌ای است که هر روز در همایش ها و جلساتشان در مکان های مختلف باید شاهد انتقاد های تندی از طرف این گروه ها باشیم.

عدم نظارت و کنترل بر شبکه های اجتماعی مجازی استان در بحث انتشار شایعات، تخریب چهره استان و ظرفیت های استانی  به حدی است که امروز باید در هرلحظه منتظر یک شایعه وحرکت نابخردانه در این شبکه ها له یا علیه کسی باشیم.

گفتنی است این بازی رسانه‌ای بیشتر فعالیت آن در فضای غیررسمی (شبکه های مجازی) مطرح شده است که باید مد نظر داشت افراد به هر شکل با دسترسی سریع به این شبکه ها که قابل رصد  ونظارت آنچنانی در برآنها وجود ندارد با هر شیوه ای اقدام به انتشار شایعه ومطالب خلاف واقع له یا علیه می نماید که جا دارد مسوولان امنیتی استان کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از ورود به انتخابات تلاش ویژه ای را برای مدیریت این شبکه های مجازی و جلوگیری ازانتشار شایعات تخریبی داشته باشند.

لذا پیشنهاد می شود فرد مطرح شده که بحث انتصاب وی به عنوان استاندار شدن مطرح هست می تواند برای رفع ابهام این موضوع از طریق رسانه ها دلایل انتشار این خبر در شبکه های مجازی را شفاف سازی نماید.

 


کد مطلب: 123201

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/123201/پشت-پرده-ماجرای-تغییر-استاندار-کهگیلویه-وبویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1