کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طعنه بزرگواری به تاجگردون در باغ‌های شمس‌آباد چرام

8 شهريور 1394 ساعت 13:06


 
با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی پروژه احداث باغات و اجرای شبکه تحت فشار شمس‌آباد چرام به دست وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

محمود حجتی را در این سفر موسی خادمی استاندار استان ، حجت الاسلام بزرگواری نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس و تعدادی از مدیران کل استانی همراهی می کردند.

در ابتدای این آیین که با حضور تعدادی زیادی از باغداران همراه بود ،ابراهیم فتاح‌پور فرماندار شهرستان چرام با بیان توانمندی‌های بسیار زیاد این شهرستان در بخش کشاورزی گفت: روزگاری چرام یکی از مهم‌ترین مناطق برنج‌کاری در کشور به شمار می‌رفت.

این مسئول گفت: یکی از پروژه‌های مهم هفته دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه شبکه تحت‌فشار شمس‌آباد چرام است که ۲۵۰ هکتار اراضی را در برمی‌گیرد.

فرماندار چرام افزود: هدف از اجرای این طرح بهینه‌سازی مصرف آب، افزایش راندمان آبیاری و افزایش تولیدات باغی است.

فتاح‌پور با بیان اینکه جمع کل اعتبارات این طرح ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و تعداد شغل ایجاد شده در پروژه ۵۰ نفر است، افزود: طرح خط انتقال به طول ۲۱ هزار و ۱۲۶ متر لوله فولادی از ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلی‌متر است.

محمود حجتی در آیین افتتاح پروژه احداث باغات و اجرای شبکه تحت فشار شمس‌آباد چرام اظهار کرد: آن چه که امروز در باغ شمس‌آباد چرام دیدم شاهکاری از خلقت بود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: این کاری بس بزرگ است که باغی به وسعت ۷۰۰ هکتار احداث شود و تولیدی خوب و در خور توصیف سالانه از این باغات داشته باشیم.

حجتی در ادامه گفت: محصول این باغ در هر هکتار ۲۰ تن است که سالانه قریب به ۱۴ هزار تن میوه از آن به دست می‌آید و کمک بزرگی به افزایش اشتغال و رشد تولید در کل استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان چرام است.

این مسئول گفت: با این داشته بسیار بزرگ در بخش باغداری باید صنایع مرتبط با آن نیز وجود داشته باشد از جمله در فرآوری و بسته‌بندی که نیاز مبرمی به این دو صنایع جانبی در کنار باغ شمس‌آباد وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان بیان کرد: باید امکانی فراهم شود که محصول بتواند به آسانی از این منطقه به بازار مصرف حمل شود تا باغداران بتوانند محصول خود را عرضه کرده و زیان و ضرری از این رهگذر حاصل نشود.

طعنه بزرگواری به تاجگردون

همچنین در این مراسم حجت الاسلام بزرگواری در سخنانی با بیان اینکه مشکلات و صحبت ها را در تهران و در حضور وزیر خواهیم گفت هدف از این دیدار را بازدید وزیر از نزدیک با شرایط منطقه و مشکلات باغداران و کشاورزان دانست.

بزرگواری همچنین به نقش داشتن تاجگردون در این منطقه اشاره کرد و به طعنه گفت؛ به هرحال تاجگردون آرایی هم در این منطقه دارند و انتظار از ایشان در این منطقه برای پیگیری مشکلات وجود دارد!

۱

۲
۳
۴
 
۵
 
۶
 
۷
 
۸
 
۹
 
۱۰
 
۱۱
 
۱۲
 
۱۵
 
۱۴
 
۱۳


کد مطلب: 122683

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/122683/طعنه-بزرگواری-تاجگردون-باغ-های-شمس-آباد-چرام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1