کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از وضعیت اسفبار برخی زنان در استان تا تخریب مسئولان توسط حامیان فتنه ۸۸

6 شهريور 1394 ساعت 16:49


اصول بانکداری اسلامی در کشور به خوبی اجرا نشده است
امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه هنوز به بانکداری بدون ربا در جامعه دسترسی پیدا نکرده‌ایم گفت: اصول بانکداری اسلامی باید اجرایی شود.
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت درباره ویژگی‌های اصحاب ائمه رعایت تقوای الهی را از خصلت‌های این انسان‌ها برشمرد و اظهار داشت: به فرموده رسول اکرم(ص) عزیزترین انسان در دنیا و آخرت کسی است که تقوا را مراعات کند.
امام جمعه موقت دهدشت با استناد به حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: کسی که می‌خواهد از دوستان امام زمان(عج) باشد باید اهل ورع و اهل تقوا باشد.
تقوی اولین ویژگی شیعیان ائمه هدی را داشتن تقوا دانست و افزود: تقوا برای انسان نور ایجاد می‌کند و باعث می‌شود انسان دشمن شناس شود.
وی در همین رابطه به آیاتی از سوره یوسف اشاره و خاطرنشان کرد: کسانی‌که تقوا داشتند، شناختند کسانی که تقوا را مراعات نکردند، نشناختند.
خطیب موقت جمعه دهدشت در تفسیر این آیه به روایتی از امام صادق(ع) پرداخت و گفت: برادران یوسف به این دلیل او را نشناختند که گناه مرتکب شده بودند اما یوسف لحظه‌ای که مشاهده کرد آن‌ها را شناخت اما چیزی نگفت.
تقوی در تبیین اهمیت مراعات تقوای الهی تصریح کرد: انسان متقی با نور خدا انسان را می‌شناسد و آورده شده است که از انسان‌های مومن و زیرک بترسید، آن‌ها دشمن شناسند؛ چون تقوای الهی نوری در آنان ایجاد می‌کند که می‌بینند، می‌فهمند و می‌شناسند.
امام جمعه موقت دهدشت در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت از این دو شهید به نمونه بارز از یاوران انقلاب و امام نام برد و در تبیین انگیزه نامگذاری این هفته به نام هفته دولت از دیدگاه مقام عظمای الهی افزود: این نامگذاری برای این است که ویژگی‌های آن شهدای عزیز را جامه عمل بپوشانیم.
وی با اشاره به روز تروریسم دیگر مناسبت هفته با بیان اینکه معضلات امروز جهان اسلام به واسطه تروریسم است، تروریسم را یک مسئله جدید ندانست و خاطرنشان کرد: اسلام قربانی ترویست شده است و همه ائمه اطهار توسط مستکبران دوران به شهادت رسیدند.
تقوی آمریکا و استکبار جهانی را در فهرست تروریسم خواند و تصریح کرد: آمریکا با تجهیز مالی و تبلیغاتی منافقین، باعث شد شخصیت‌های ارزشمند انقلاب ما به شهادت برسند.
وی با اشاره به تقدیم ۱۷ هزار شهید ترور در کشور از شهادت آیت‌الله شیرازی به دست مزدوران انگلیس در جریان حمله این کشور به دیگر مناسبت نامگذاری روز مبارزه با تروریسم یاد کرد و افزود: صدور فتوای آیت‌الله شیرازی و بسیج مردم برای شکست انگلیس باعث شد، انگلیس وی را مانع سیطره خود بر عراق ببیند و با زهر این عالم فرزانه را به شهادت برسانند.
امام جمعه موقت دهدشت روز بانکداری اسلامی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه هنوز به بانکداری بدون ربا دسترسی پیدا نکردیم، خاطرنشان کرد: از سال ۶۲ این جریان در کشور آغاز شد اما تاکنون به جایی نرسیده است.
تقوی بسیاری از معاملات بانکی را به فتوای همه مراجع تقلید حرام دانست و گفت: بانکداری اسلامی باید در جهت حذف ربا پیش رود.

دولت کمبودهای شهرستان گچساران را جبران کند

امام جمعه گچساران گفت: مسئولان تلاش کنند تا مشکلات و کمبودها در این شهرستان برطرف شود.



حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران، اظهار داشت: تقوا سبب عزت و سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود.
وی بیان کرد: راه سربلندی و عزت و سعادت انسان در تقوا بوده و انسان با تقوا به سعادت و کمال می‌رسد و نزد خداوند متعال و سبحان پاداش بزرگی دارد.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: انسان باید تلاش کند اهل تقوا باشد زیرا تقوا سبب آبرو و سربلندی بشر می‌شود و انسان از طریق تقوا به آرامش و سعادت می‌رسد.
حجازی با اشاره به هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: ضروری بوده که یاد و خاطره این شهیدان همیشه زنده نگه داشته شود.
وی با تأکید بر اینکه دولت تلاش کند تا مشکلات و کمبودهای جامعه برطرف شود، عنوان کرد: مشکلاتی وجود دارد که انتظار می‌رود دولت برای برطرف شدن آن تلاش کند.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: مسئولان تلاش کنند تا مشکلات و کمبودها در این شهرستان برطرف شود.
حجازی ابراز کرد: همه باید تلاش کنند تا مشکلات موجود در سطح جامعه و شهرستان حل و زمینه رضایت شهروندان فراهم شود.

حکام آل‌سعود مروجین حج ابوسفیانی هستند
امام جمعه یاسوج با تقسیم حج به ابراهیمی و ابوسفیانی گفت: حکام آل‌سعود مروجین حج ابوسفیانی هستند.
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شکر نعمت و عواقبی که از این رهگذر نصیب انسان‌ها می‌شود، اظهار کرد: آتش جهنم در انتظار کسانی است که نعمت‌های پروردگار را استفاده کرده و هیچ گونه شکرگزاری به درگاه خداوند نداشته و کفران نعمت هم می‌کنند.
امام جمعه یاسوج در ادامه افزود: در آیات متعددی از سوره‌های قرآن کریم در این خصوص تذکراتی داده شده است، از جمله در آیات ۲۰ تا ۳۰ سوره نبأ که باید در این آیات و سخن پروردگار به خوبی تأمل، دقت و تدبر کرد.
حسینی در ادامه و در خطبه دوم با برشمردن مناسبت‌های مختلف هفته به ترور آیت‌الله سید محمدباقر حکیم در سال ۸۲ و در چنین روزهایی اشاره کرد و گفت: شک نداریم که رژیم صهیونیستی در همه ترورها دخیل است.
امام جمعه یاسوج تصریح کرد: اما از همه این‌ها اسف‌بارتر این که ایران حامی مظلومان را تروریست و رژیم صهیونیستی کودک‌کش را مبرا از ترور معرفی می‌کنند.
حسینی با ذکر این موضوع که ایران اسلامی قربانی اصلی تروریست با ۱۷ هزار شهید ترور است، افزود: در این ترورها تعداد ۵ هزار جانباز هم داشته‌ایم که حقانیت ما را ثابت می‌کند.
وی با اشاره به موسم حج و وظایفی که حاجیان بر عهده دارند، اظهار کرد: دو نوع حج ابراهیمی و حج ابوسفیانی داریم.
امام جمعه یاسوج در همین خصوص با نام بردن از حکام آل‌سعود به عنوان مروجین حج ابوسفیانی افزود: این‌ها از اصل ریشه یهودی داشته و برای بدنام کردن اسلام روی کار آمده‌اند.
حسینی با برشمردن همه جنایت‌ها و خیانت‌هایی که حکام آل‌سعود تاکنون داشته‌اند، افزود: آنها هم اکنون با همکاری رژیم صهیونیستی و آمریکا در حال مردم‌کشی و کوک‌کشی در یمن هستند.

حامیان فتنه ۸۸ در حال تخریب مسئولان کهگیلویه و بویراحمد هستند
در خطبه‌های نماز جمعه شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد مسائل مهمی مطرح شد از جمله این که حامیان فتنه ۸۸ در حال تخریب مسئولان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان این که من و شما مسئولان و همه آنهایی که در حیطه خدمتگذاری به ملت به کار گمارده شدیم باید به نحو احسن و باب دل مردم بر محور عدالت خادم ملت باشیم، اظهار کرد: امروز اگر بدون ترس از هرگونه حزب و جناح خدمت می‌کنیم اینها همه ماحصل جان دادن فرزندان این ملت است.
امام جمعه کبگیان افزود: به یقین دولتی موفق است که ملتش به آن اعتماد داشته باشد و ملتی پیروز و سربلند است که دولتش بی‌ریا و متعادل درخدمت ملت باشد و با این وابستگی معتمدانه هیچ دشمنی  نمی‌تواند بر آنان پیروز شود.
وحدانی‌فر با اشاره به شایعه پراکنی برخی از افراد بی‌جنبه و حامی فتنه ۸۸ در استان که نتوانستند سکان مدیریت‌ها را به دست گیرند، اظهار کرد: متاسفانه امروزه شاهدیم که عده‌ای با کوبیدن بر طبل اختلاف و شایعه‌سازی در سایت‌ها و فضای مجازی به دنبال بی‌رغبت کردن مسئولان برای کار و تلاش هستند.
وی گفت: مسئولان و دولتمردان بدانند مردمی که با دست خالی انقلاب کردند از آن‌ها حمایت خواهد کرد و آن‌ها را در مقابل فتنه‌گران تنها نخواهند گذاشت.
امام جمعه کبگیان در ادامه انتقادی هم از مسئولان کرد و گفت: برای مردم شهیدپرور کبگیان جای تعجب است که در هفته دولت نه پروژه افتتاحی و نه کلنگ‌زنی داشته است.
امام جمعه دیشموک: حذف شعار مرگ بر آمریکا توهم است
حجت‌الاسلام سید هدایت‌ محمودی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار کرد: قرآن می‌فرماید"سوء ظن" عاملی است که روابط را تیره و تار می‌کند، زندگی خیلی‌ها را به درب بسته می‌برد و در آن گره کور ایجاد می‌کند.
وی افزود: خداوند هر کس را بخواهد عزت می‌دهد، تقوا مهم‌ترین عامل بزرگی و عزت هر انسانی است.
خطیب نماز جمعه دیشموک در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری(مدظله) در دیدار با هیئت دولت به مناسبت هفته دولت، در بخش اول از دولتمردان تقدیر و تشکر کرد و در بخش دیگر هشدارها و تذکراتی را دادند.
وی افزود: دو سال از عمر دولت گذشته است، خدمات زیادی ارائه شد، زحمات بسیار فراوانی هم کشیدند از جمله کاهش تورم، آرامش و ثبات نسبی اقتصادی، بحث پایان دادن به مسئله هسته‌ای که البته هنوز ادامه دارد.
محمودی‌اصل طرح تحول نظام سلامت را یکی از فعالیت‌های بسیار بزرگ این دولت عنوان کرد و گفت: در این دولت الحق و الانصاف در عرصه پزشکی خدمات خوبی به مردم عزیر کشور ارائه شد.
تصریح کرد: ذوق‌زدگی عده‌ای در کشور به این دلیل که آنها اعتقاد دارند که دشمنی آمریکا با ایران کم شده است، اشتباه است.
امام جمعه دیشموک بیان کرد: عده‌ای هم عقیده‌یشان بر این است که قهر با آمریکا ابدی نیست و حتی در برخی از مواقع قصد حذف شعار "مرگ بر آمریکا" را دارند.
وی بیان کرد: کسانی هم فکر می‌کنند ریشه تمام مشکلات کشور ما دشمنی با آمریکا و استکبارستیزی است.
خطیب نماز جمعه دیشموک اضافه کرد: برخی‌ها می‌گویند همه بدبختی‌های کشور ما از دشمنی با آمریکا است که چنین نیست و دشمنی آمریکا با ما نه فقط تمام نشده بلکه هر لحظه‌ کوچک‌ترین فرصتی به دست بیاورد برای نابودی نظام جمهوری اسلامی ‌ایران کوتاهی نخواهد کرد.
وی تصریح کرد: همانطور که رهبری فرمود، مهم‌ترین مسئله‌ای که در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است، حفظ وحدت و اتحاد، پرهیز از حاشیه‌سازی خواهد بود، زیرا بدیهی است که دشمن به دنبال اختلاف بین مردم و مسئولان با طیف و گروهای مختلف است.
امام جمعه دیشموک خاطر نشان کرد: در کل دشمن به دنبال دوقطبی‌سازی و اختلاف‌افکنی در جامعه ما است.
محمودی‌اصل گفت: نفوذ در کشور یکی دیگر از مقوله‌های خواهد بود که دشمن در این امر برنامه‌ریزی‌های بلند مدتی و کوتاه مدت زیادی دارد و باید دقت لازم را داشته باشیم.
وی گفت، بازگشایی سفارت انگلیس در ایران، یکی از راه‌های نفوذ دشمنان به ویژه آمریکا و همپیمانانش در کشور ایران است.
وی اضافه کرد: انگلستان با آن همه ضربات سنگینی که  به کشور ما وارد کرده بود، بدون پرداخت غرامت و حتی عذرخواهی توانست سفارت کشور خود را دوباره بازگشایی کند.
 وضع اسفبار زنان استان در خیابان‌های استان
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه قلعه رئیسی به انفجار دفتر نخست وزیری توسط منافقین و شهادت مظلومانه رئیس جمهور رجائی و باهنر و هفته دولت اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه رئیس جمهور گشایش اقتصادی و ایجاد ثروت در کشور است و پرداختن به امور اقتصادی خرد از اوجب واجبات است اگر نتوانیم نان مردم را به راحتی به دستشان برسانیم ایمانشان را از آنها گرفتیم.
وی به سالروز شهادت رئیسعلی دلواری اشاره کرد و ادامه داد: رژیم استعماری انگلیس و دولت خبیث انگلیس جاده صاف کن و دلال سیاسی آمریکا است اساس نقشه استکبار در منطقه ایجاد اختلاف و نفوذ است.
صلواتی یادآور شد: کار انگلیس این است که اختلاف بیندازد تخصص روباه پیر در اختلاف است انداختن نفوذ هر وقت پای انگلیس به این کشور باز شد بوی اختلاف و فتنه می آید.
امام جمعه قلعه رئیسی متذکر شد: بیشترین نقش خارجی در فتنه ۸۸ مربوط به دولت خبیث انگلیس است.
وی در پایان به مسئله جشن و مراسمات شادی در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: جشن ازدواج یک جشن مقدس و معنوی است این همه ثواب برای این عمل خیر بیان شده اما متاسفانه امروز دیگر تبدیل به جلسه گناه و منکرات شده است.
صلواتی در ادامه اضافه کرد: بیش از ۱۵ گناه کبیره در این مراسم انجام و نافرمانی از خدا است و رقص و رقاصی جلو نامحرم آن هم خانم‌ها کجای آن جشن مقدس است.
خطیب جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: کجا امام زمان راضی است زن مسلمان، دختر شیعه بیاید در یک محفل و یک جلسه در تالارها و باغ ها خود آرایی کند و زیبای‌هایش را به حراج بگذارد.
وی با بیان اینکه کدام دین گفته که رقص و رقاصی جلوی نامحرم حلال است اذعان داشت: یک زمان در این استان برای مردم ننگ بود که لباس یا دامن زن در دید نامحرم قرار گیرد اما امروز در خیابان، بیابان، کوچه و مغازه در جشن و تالارهای عروسی برخی دختران و زنان با این وضع اسفبار در جامعه حضور می یابند.
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه با انجام این کارها در خانواده ها دل امام زمان(عج) را خون می‌کنیم، تاکید کرد: شرکت و حضور در این جلسات حرام است و شرکت در این جلسات تعاون بر گناه و ظلم است.
وی به وظیفه اداره ارشاد اسلامی در این خصوص اشاره و خاطرنشان کرد: از طرفی اگر اداره ارشاد اسلامی مجوز به ارکسترها داده کار حرام و خلاف شرع است و در این گناه و ظلم بزرگ شریک هستند و حق است که پسوند اسلامی را از تابلوی این اداره بردارند.


کد مطلب: 122268

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/122268/وضعیت-اسفبار-برخی-زنان-استان-تخریب-مسئولان-توسط-حامیان-فتنه-۸۸

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1