کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با آب کهگیلویه و بویراحمد استان‌های دیگر آباد شد

6 شهريور 1394 ساعت 1:15


نماینده کهگیلویه، بهئمی، چرام و لنده گفت: با آب سدهای کهگیلویه و بویراحمد استان‌های دیگر آباد شده است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی محمد بزرگواری در نشست شورای اداری استان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی و دامداری استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: این از سال‌ها قبل به عنوان قطب دامداری معروف بود، ولی اکنون گوسفندان و دام‌های عشایر استان از تشنگی از بین رفته و چشمه‌های آب مناطق عشایری خشک شده است و آنها در حالت بدی به سر می‌برند.bzrg
نماینده مردم کهگیلویه، بهئمی، چرام و لنده در مجلس با اشاره به بخش کشاورزی شهرستان کهگیلویه، بیان کرد: دشت کشاورزی دهدشت هشتمین دشت بزرگ کشور به لحاظ کشاورزی است که به دلیل نرسیدن آب به این منطقه راکد مانده است.
بزرگواری با بیان اینکه با آب سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد سایر استان‌ها آباد شده‎‌اند، گفت: با وجود این سدها، دریاچه‌ها و رودخانه‌های فراوان به ما اجازه یک قطره حقآبه نداده‌اند.
این نماینده مجلس با اشاره به وجود رودخانه و سد مارون اشاره کرد و افزود: از این رودخانه که متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است سد مارون ساخته شده و بهبهان از وجود این سد آباد شده اما اجازه برداشت آب به مردم استان داده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: سد کوثر یکی دیگر از سدهای استان است که آب این سد به استان‌های بوشهر و منطقه عسلویه برده شده و حتی برای کشور قطر پیش‌بینی شده اما حق برداشت و استفاده به مردم استان داده نشده است.

وی تصریح کرد: حقآبه شرب استان کهگیلویه و بویراحمد را برای شهرستان بهمئی به زور گرفتیم.
نماینده مردم کهگیلویه، بهئمی، چرام و لنده به فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی در این استان اشاره کرد و گفت: حدود ۳ هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمند داریم که امیدواریم با راه‌اندازی بخش خصوصی و تعاونی‌ها فکری به حال این فازغ‌التحصیلان بکنیم.
بزرگواری خواستار توجه دولت به بازنشستگان بخش کشاورزی شد و عنوان کرد: ۸ هزار میلیارد پول خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده اما سهم کوچکی به استان اختصاص داده شده و مبلغ زیادی از پول کشاورزان پرداخت نشده است.

 


کد مطلب: 122174

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/122174/آب-کهگیلویه-بویراحمد-استان-های-دیگر-آباد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1