کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قطعه نخست بزرگراه یاسوج - شیراز افتتاح شد

5 شهريور 1394 ساعت 20:18


 
وزیر جهاد کشاورزی وارد یاسوج شد + برنامه‌ها

وزیر جهاد کشاورزی در راس هیئتی وارد یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد شد.

 محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونان استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل راه و شهرسازی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

محمود حجتی در سفری دو روزه برای حضور در آئین افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه عمرانی و اقتصادی  به مناسبت هفته دولت وارد این استان شده است.
افتتاح قطعه اول بزرگراه یاسوج -شیراز، حضور در شورای اداری و حضور در شبکه استانی دنا از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای وزیر جهاد کشاورزی در روز پنجشنبه ۵ شهریورماه در اولین روز سفر خود به این استان است.
افتتاح کلینیک دندانپزشکی یاسوج، کلنگ‌زنی نمایشگاه دائمی یاسوج، افتتاح ایستگاه پمپاژ آب چال مور و چهارتلخ شهرستان باشت، بازدید از پروژه تامین آب باغات دیل و آرو در شهرستان گچساران و افتتاح سیستم آبیاری قطره‌ای و اجرای باغات شمس آباد چرام نیز از دیگر برنامه‌های سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان کهگیلویه و بویراحمد در روز جمعه ششم شهریور ماه است.

 

راه و شهرسازی ‌کهگیلویه و بویراحمد ۲۵۰ پروژه فعال و غیرفعال دارد
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از وجود ۲۵۰ پروژه فعال و غیرفعال راه و شهرسازی در این استان خبر داد.


حسن فدایی عصر امروز در حاشیه بهره‌برداری از بزرگراه یاسوج ـ شیراز گفت: هم‌اکنون ۲۵۰ پروژه فعال و غیرفعال راه و شهرسازی در این استان وجود دارد که هر ساله مبلغ کمی به این پروژه‌ها اختصاص داده می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دو سال اخیر دولت یازدهم ۲۳ پروژه‌ راه‌های اصلی، راه روستایی و رفع نقاط پرحادثه به طول ۲۴۶ کیلومتر با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و پیشرفت ۷۳ درصدی احداث شده است.

وی عنوان کرد: برای تکمیل ۲۵۰ پروژه راه و شهرسازی در استان مبلغ ۹۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم این مبلغ توسط وزارت راه و شهرسازی اختصاص داده شود.

این مسئول به اولویت‌های مهم راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: تکمیل محور پاتاوه ـ دهدشت، تکمیل بزرگراه خیرآباد گچساران به بابامیدان، تکمیل بزرگراه بابامیدان ـ یاسوج ـ سمیرم، تکمیل محور یاسوج ـ سپیدان و تعریض ورودی شهرهای استان از مهم‌ترین اولویت‌های راه و شهرسازی استان است.

فدایی در ادامه به وجود ۹۰ کیلومتر بزرگراه در استان اشاره کرد و یادآور شد: ۴۰ کیلومتر از این مسیر در دو ساله خدمت دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی‌ عنوان کرد: از مجموعه بیش از ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴ هزار و ۵۳۰ کیلومتر راه روستایی، ۹۹۰ کیلومتر راه فرعی و ۵۰۴ کیلومتر راه اصلی است.

بهره‌برداری از ۸ کیلومتر بزرگراه یاسوج ـ شیراز
با حضور وزیر جهاد کشاورزی هشت کیلومتر بزرگراه مسیر یاسوج ـ شیراز به بهره‌برداری رسید.
با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگان مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، استاندار و سایر مسئولان این استان ۸ کیلومتر از پروژه بزرگراه مسیر یاسوج ـ شیراز به بهره‌برداری رسید.
حسن فدایی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین به عملیات اجرای این طرح بزرگ در استان اشاره کرد و گفت: حجم عملیات خاکبرداری این پروژه یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب بوده و عملیات خاک‌ریزی ۷۵ هزار متر مکعب است.
وی در ادامه تصریح کرد: بتون‌ریزی این پروژه ۸ هزار و ۴۰۰ متر مکعب است و ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در این پروژه اجرا شده است.
این مسئول با بیان اینکه ابنیه این پروژه ۲ تا ۱۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه است، افزود: مبلغ قرار این پروژه ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده ‌که برای ساخت و بهره‌برداری از این مسیر مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
فدایی با بیان اینکه قبل از آغاز به کار دولت یازدهم ۵۰ کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت، عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۹۰ کیلومتر بزرگراه است که ۴۰ کیلومتر از این مسیر در دولت تدبیر و امید احداث شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر قریب به ۶ هزار و ۵۸۴ کیلومتر راه و ۹۰ کیلومتر بزرگراه دارد.
وی محور پاتاوه به دهدشت را مهم‌ترین پروژه کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: محور پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۸ کیلومتر از مهم‌ترین پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد است که ۲۴ سال از کلنگ‌زنی این محور مهم به دست مقام معظم رهبری در سال ۷۳ می‌گذرد اما به دلیل کمبود اعتبار و صعب‌العبور بودن منطقه تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.
عملیات اجرای بزرگراه یاسوج ـ شیراز در سال ۹۱ آغاز شد که امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در پنجمین روز از هفته دولت به بهره‌برداری رسید.


کد مطلب: 122165

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/122165/قطعه-نخست-بزرگراه-یاسوج-شیراز-افتتاح

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1