کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازنشستگان و نظام رتبه بندی

12 شهريور 1394 ساعت 1:29


مخاطب کبنا
یکی از دغدغه های اصلی فرهنگیانی که امسال به افتخار بازنشستگی نائل می شوند ، رتبه بندی معلمان است. ۶۲ درصد بازنشستگان کشور متعلق به وزارت آموزش و پرورش است.
آیا نظام رتبه بندی شامل فرهنگیان بازنشسته یا آنهایی که در شرف بازنشستگی هستند نیز می‌شود؟
این سؤالی است که در میان خیل عظیم فرهنگیان مدام تکرار می شود.
اینکه میان کارکنان وزارت آموزش و پرورش با سایر سازمان‌ها تبعض وجود دارد اظهر من الشمس است و نیازی به بحث ندارد. اما اینکه در میان خود فرهنگیان و آن هم فرهنگیان بازنشسته نیز تبعیض وجود داشته باشد، جای حرف است.
گروهی از فرهنگیانی که درآستانه بازگشایی مدارس در مهرماه ۹۴ بازنشسته می شوند معتقدند که کسانی که دارای کس و کاری در ادارات آموزش و پرورش هستند به انحاء مختلف سعی در بازنشسته نشدن تا اجرای نظام رتبه‌بندی دارد. به عبارت دیگر کسانی بازنشسته می شوند که کسی را ندارند. افرادی را که صاحب ندارند بازنشسته می کنند و می گویند نیروی مازاد داریم . عده ای را که صاحب دارند در سمت مدیر یا معاون در شهرستان های مختلف نگه می دارند و می‌گویند به اینها نیاز داریم.
هرچند همه مسئولین رده بالای وزارت آموزش و پرورش معتقدند که باید لایحه رتبه‌بندی معلمان شامل بازنشستگان نیز شود. ا کسانی که امسال بازنشسته می شوند، در اینکه واقعاً مشمول این طرح قرار بگیرند شک و تردید دارند بنا براین به هر راهی متوسل می شوند که مهر ۹۴ حداقل تا اجرای رتبه بندی، در معاونت یا مدیریت مدرسه پست بگیرند.
لذا با توجه به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دو فوریت طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگی رای مثبت داده اند ، درخواست فرهنگیان زحمتکش این است که اگر قرار است افراد بازنشسته به کار ادامه دهند همه آنها ادامه دهند و اگر قرار است که بازنشسته شوند این قانون برای همگان اجرا شود و مسئولین ذیربط در این رابطه تبعیضی قائل نشوند و جناح و خط و خطوط سیاسی ، قوم گرایی و ... را ملاک عمل قرار ندهند.


کد مطلب: 121992

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/121992/بازنشستگان-نظام-رتبه-بندی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1