کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تندیس حسین پناهی رونمایی می‌شود

3 شهريور 1394 ساعت 23:39


 
 
نشست خبری فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با موضوع تشریح برنامه های همایش ملی حسین پناهی در سالن کنفرانس ارشاد اسلامی دهدشت برگزار شد.
سید ایرج کاظمی جو گفت: رونمایی از تندیس و آرم دبیرخانه در همایش ملی شعر و اندیشه‌های حسین پناهی انجام می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش ملی بزرگداشت حسین پناهی، اظهار داشت: با تشکر از فرماندار محترم و کلیه کسانی که از ابتدای طرح ریزی با جدیت این برنامه را پیگیری کردند.
وی با اشاره به اینکه خانواده مرحوم حسین پناهی در این همایش حضور دارند و از آنها تجلیل می‌شود، عنوان کرد: در سال‌های گذشته یادمان‌هایی به همین مناسبت برگزار شده بود که به دلیل بی‌محتوا بودن برنامه‌ها مورد رضایت خانواده این هنرمند فقید نبوده است.
کاظمی جو بیان کرد: در ابتدا قرار بود از ۱۴ تا ۱۷ مرداد سالروز مرگ حسین پناهی این همایش برگزار شود که به دلیل نبود وقت کافی اجرای برنامه به ۵ و ۶ شهریورماه سالروز تولد حسین پناهی موکول شد.
وی با بیان اینکه در این همایش از هنرمندان و میهمانان کشوری و استانی دعوت شده است، گفت: حکمت نویسنده کتاب فیلسوف دیوانه، بهرامیان شاعر و مدیر اولین سایت تخصصی شعر، ولوی شاعر و مدیرکل محیط زیست استان فارس و ره انجام رئیس انجمن شعر استان در این همایش جهت بررسی شعر و اندیشه های حسین پناهی سخنرانی می‌کنند.
کاظمی جو با اشاره به رونمایی از تندیس و آرم دبیرخانه در این همایش، افزود: جشنواره حسین پناهی در ۴ بخش، شعر، داستان، فیلم کوتاه و عکس از ۲۰ تا ۲۴ اسفند هر سال در شهرستان کهگیلویه برگزار می شود.
رئیس اداره ارشاد کهگیلویه با بیان اینکه ۲۳ عنوان کتاب در زمینه های نمایش، شعر، داستان و فیلم نامه از حسین پناهی به چاپ رسیده است، گفت: ۲۱ اثر متعلق به ایشان و دو اثر از دکتر حکمت پیرامون اندیشه حسین پناهی به چاپ رسیده است که تمامی این آثار را انتشارت الهام، دارینوش و آناپناه منتشر کرده است.
نمایشگاه آثار مرحوم حسین پناهی برپا می‌شود
فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: نمایشگاه آثار مرحوم حسین پناهی در دهدشت برپا می‌شود.
فرماندار شهرستان کهگیلویه در این نشست اظهار داشت: مرحوم حسین پناهی از چهره های شناخته شده ملی هستند و برگزاری همایش و ایجاد دبیرخانه دائم مرحوم حسین پناهی در شهرستان امری ضروری است.
علی پوزش با اشاره به اینکه کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان در ایجاد این دبیرخانه نقش به سزایی دارد، عنوان کرد: این همایش ۵ و ۶ شهریور به مدت دو روز اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه این همایش پنج شنبه ۵ شهریور در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد افتتاح می شود، تصریح کرد: حکمت عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و نویسنده کتاب " فیلسوف دیوانه " ، دهبانی پور مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، بهرامیان شاعر و مدیر سایت تخصصی شعر، ولوی شاعر و مدیرکل محیط زیست استان فارس و ره انجام مسئول انجمن شعر استان در بررسی اندیشه های مرحوم حسین پناهی سخنرانی می‌کنند.
پوزش با اشاره به برگزاری ورک شاپ های تخصصی در این همایش، گفت: در این یادمان نمایشگاه آثار مرحوم حسین پناهی برپا می شود.
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه ۲۵ جلد از هر کدام از آثار حسین پناهی به ارزش حدود ۶ میلیون تومان آماده شده است، افزود: این آثار با ۳۰ درصد تخفیف در این همایش عرضه می شود.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های شربه خوانی محلی و شعر خوانی تخصصی شاعران استان، گفت: دومین روز همایش ساعت ۶ عصر بر مزار حسین پناهی واقع در آرامستان شهر سوق با برنامه های ویژه ارائه می‌شود.


کد مطلب: 121893

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/121893/تندیس-حسین-پناهی-رونمایی-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1