کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقدی بر انتصابی در هلال احمر استان

3 شهريور 1394 ساعت 11:00


محمد رستمی
پس از ۴ ماه خالی بودن صندلی ریاست مرکز علمی کاربردی هلال احمر، بالاخره طی ابلاغی از سوی مدیر عامل هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس آن مرکز علمی کاربردی مشخص گردید. در ۴ ماهی که از عزل رییس سابق این مرکز توسط مدیر عامل می گذشت، شاهد برخی بی نظمی‌های زیادی بودیم به گونه ای که حتی در اوج امتحانات دانشجویان نیز نه تنها سرپرستی معرفی نشده بود، بلکه فردی هم در قبال این بی نظمی ها پاسخ گو نبود، تا جایی که بارها دانشجویان سردرگم این مرکز تجمعات اعتراض آمیزی داشتند و زمانی که متوجه شدند گوش شنوایی برای شنیدن حرفهایشان در مجموعه هلال احمر وجود ندارد، دست به گریبان استانداری شدند که این خود حواشی زیادی را در استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعیت هلال احمر ایجاد کرده بود. اما در پشت پرده و در نقطه مقابل این مسائل و بی توجهی مسئولین هلال احمر، معاملات سیاسی و پوئن گیری بود که بالاخره به انتصاب امروز انجامید.
این انتصاب یکی از پرحاشیه ترین و سیاسی ترین انتصاب در یک سازمان غیرسیاسی به نام جمعیت هلال احمر استان در چندین سال اخیر محسوب می شود، از این رو که در رزومه کاری رییس جدید دیده می شود، ایشان در سال گذشته، ۹ ماه به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بویراحمد فعالیت نمودند اما به دلایل گوناگون و مَگویی که در این نقدنامه نمی گنجد، توسط مدیرعامل عزل شده و فرد دیگری با مدرک دیپلم جایگزین ایشان شد و فرد دوم نیز بعد از فشارهای سیاسی، فقط چندماهی دوام داشت و بعد از آن شخص سوم (از نیروهای مخالف مدیرعامل) جایگزین ایشان شد. حال باید سوال کرد که اهمیت مرکز علمی کاربردی با داشتن هزار دانشجو و ۸۰ استاد مهم تر است یا هلال احمر شهرستان بویراحمد با ۱۰کارمند ؟ چطور می شود شخصی که صلاحیت مدیریت ۱۰ نفر کارمند را نداشته باشد و عزل می شود، می تواند در یک محیط علمی و تخصصی با این همه دانشجو و استاد فرهیخته مدیریت کند؟!
نکته قابل توجه دیگر آنکه، رییس جدید مرکز علمی کاربردی هلال احمر در رشته تربیت بدنی فارغ التحصیل شده اند و رشته تحصیلی ایشان هیچ قرابتی با رشته های تحصیلی این مرکز ندارد و این موضوع که عدم تخصص ایشان را در مدیریتِ مرکزی علمی که رشته های تخصصی دارد، متذکر می شود.
آنگونه که عیان است، این انتصاب، نوعی معامله ی سیاسی و دست و پا زدن برای بقا در پست ریاست در دولت اصلاح طلبان است، چنانچه باید گفت، رییس سابق این مرکز که از نیروهای اصول گرا و همیار اصلی مدیرعامل بود، علیرغم عملکرد خوب در مدت تصدی خود، تحت فشارهای سیاسی و دعوای های داخلی و تحت یک شرایط نابسامان اداری توسط مدیرعامل عزل می شود و بعد از ۴ ماه تاکتیک سکوت و اصل پوئن گیری سیاسی، رئیس جدید مرکز علمی کاربردی را از نیروهای مخالف خود انتصاب می کند.
ماجرا از زمانی آغاز شد که زمزمه هایی شنیده می شد مبنی بر اینکه مدیر اصولگرای دولت قبل، که از لیدرهای اصلی نماینده سابق اصولگرایان بویراحمد و دنا در مجلس اسلامی بوده می بایست به خاطر عملکرد ضعیف و بحث برانگیزش برکنار شود، آنجا بود که ایشان جهت حفظ صندلی مدیریت، سیاست تساهل و تسامح را با چرخش ۱۸۰ درجه ی سیاسی در پیش گرفت و سعی کرد با عزل رییس اصولگرای مرکز علمی کاربردی و جایگزینی فردی که دایه دار جریان اصلاح طلبی در استان است و صد البته چه بسیار گزینه هایی که شایسته تر از ایشان بودند، به هر قیمتی شده رای اصلاح طلبان را بخرد و چند صباحی دیگر ریاست کند. که بنظر می آید سیاست ایشان جواب داده و با انتصابات خاص خود بقای خود را تضمین نموده است.
می گویند سازمان هلال احمر بر مبنای اساسنامه خود، سازمانی غیرسیاسی است، غافل از اینکه پای صحبت دانشجویان، امدادگران و کارکنان این سازمان که می نشینیم، پی می بریم که این سازمان نه تنها سیاسی ترین سازمان در استان محسوب می شود بلکه بیشترین فعالان سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد در این سازمان مشغول به کار هستند .. تا جایی که کارمندان آن سازمان در این چند سال؛ آن مجموعه را "سازمان سیاه" استان که وجه تسمیه نامگذاری آن برگرفته از سنگ نمای سیاه بیرونی ساختمان اداری، سیاست شدید کارکنان و تصمیمات مدیریتی آن است.که صدالبته انتصابات داخلی جمعیت هلال احمر تصدیق این موضوع را تایید می نماید. و در واقع چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!!
اکنون روی سخن با جریان اصلاح طلب و البته شایسته سالاران و فعالان عرصه مدیریت نوین در استان کهگیلویه و بویراحمد است، به چه قیمتی حاضرید که نخبگانی که در دولت اصولگرا به انزوا رفته بودند، هنوز در انزوا باشند و مدیران اصول گرا، آن هم از بین لیدرها و سرانشان، حق آنها را پایمال کنند. دیگر جایی برای آزمون و خطا نیست و وقت آن رسیده که به نخبگان علمی اصلاح طلب فرصت های مدیریتی داده شود و عرصه را بر مدیران دو رو و سیری ناپذیر از صندلی مدیریت که سوء مدیریتشان بر همگان آشکار است و یکی به نعل می زنند و یکی به میخ، تنگ گردد.
بی گمان اصل شایسته سالاری و اعتدال که دولت تدبیر و امید سر لوحه کارش قرار داده است، ایجاب می کند، به دور از سیاسی کاری ها، شایسته ترین و متخصص ترین افراد برای پُست های مدیریتی انتخاب گردند.
خبرهای تکمیلی منتشر می‌شود


کد مطلب: 120057

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/120057/نقدی-انتصابی-هلال-احمر-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1