کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعتراض خواجوی به معاون سیاسی استاندار

21 مرداد 1394 ساعت 15:29


اولین نشست مجمع توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور عبدالغفار شجاع مشاور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، صبح امروز اولین نشست مجمع توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور شجاع مشاور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در یاسوج برگزار شد.
در این نشست که برخی از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد و اعضای ستاد تبلیغاتی حسن روحانی رئیس جمهور ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند، شجاع مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از مشکلات رئیس جمهور در هنگام تحویل گرفتن دولت سخن گفت و اظهار کرد: هنوز کارهای انجام نشده زیادی مانده است و باید با صبر و تحمل وقت بگذاریم و به حل این مشکلات کمک کنیم.
مشاور معاون رئیس جمهور در ادامه هدف از راه‌اندازی مجمع توسعه استان‌ها را کمک به رشد و توسعه کشور دانست و تاکید کرد: این نشست‌ها بازوی مشورتی مدیران اجرائی خواهد بود.
در این جلسه فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز خواستار توجه ویژه‌ای به استان شد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت بالقوه در هیچ زمینه‌ای کمبود ندارد ولی متأسفانه به جهت کوتاهی هنوز مشکلات زیادی در استان وجود دارد.
محمدی تصریح کرد: نبض سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد از حد استاندارد تندتر می‌زند و در این استان ما بیشترین تغییرات و در حدود ۸۰ درصد را متناسب با سیاست‌های دولت داشته‌ایم.
به گزارش کبنا، در ادامه جلسه این سخن فتاح محمدی مورد اعتراض خواجوی از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت و خطاب به معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که جلسه را ترک کرده بود، اظهار داشت: انتظار داشتیم مسئولین از خودشان نگویند و اجازه دهند ما راجع به این چیزها صحبت کنیم.
در این نشست حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی از مدیران به بیان مشکلات استان و نظرات خود پرداختند و خواستار توجه بیشتر به استان شدند.
به گزارش کبنانیوز، در پایان این نشست احکام صادره از سوی مجمع توسعه استان‌ها به برخی از مدیران و اعضای ستاد حسن روحانی رئیس جمهور اهداء شد.
همچنین حکم صادره از سوی محمدباقر نیکبخت معاون رئیس جمهور به مهرداد باقری به عنوان عضو و نماینده مجمع در استان کهگیلویه و بویراحمد، به وی ابلاغ شد.
راه‌اندازی دفاتر مشورتی توسعه‌ استان‌های کشور تا اوایل مهرماه
مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از راه‌اندازی دفاتر مشورتی توسعه‌ استان‌های کشور تا اوایل مهر‌ماه سال جاری در تمام استان‌های کشور خبر داد.
عبدالغفار شجاع ظهر امروز در اولین نشست مشورتی توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر تلاش برای رشد و توسعه همه‌جانبه استان‌های کشور گفت: سومین دفتر مشورتی توسعه استان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شد.
مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به تحریم‌های چندین سال اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: تحریم‌های چندین سال اخیر سبب ایجاد مشکلاتی در کشور و به تبعه آن در تمام استان‌ها و بخش‌ها شد.
وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات موجود در تمام بخش‌ها خصوصاً بخش اقتصادی را حل و فصل کند، به راه‌اندازی دفاتر مشورتی توسعه استان‌ها، اشاره کرد و ادامه داد: این دفاتر با هدف پیشبرد و پیشرفت همه‌جانبه استان‌های کشور راه‌اندازی شده که تا اوایل مهر‌ماه در تمام استان‌های کشور این دفاتر راه‌اندازی می‌شود.
شجاع تصریح کرد: افراد نخبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استان‌ها در این مجمع مشورتی حضور دارند که پیشنهادات و خواسته‌های این افراد در جهت توسعه استان‌‌ها، جمع‌آوری و در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.
مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اضافه کرد: این مجمع در بحث‌های سیاسی حضور نخواهد داشت، در کار مدیران نیز دخالتی ندارند و تنها پیشرفت استان‌ها مهم است.
وی به امکانات، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: اشتغال و بیکاری از دغدغه‌های مردم این استان است و آمار بالای بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد که دارای ظرفیت‌های و پتانسیل‌های مختلف است تاسف‌آور است.
شجاع در ادامه خواستار ایجاد امنیت سیاسی در کشور شد و افزود: باید زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در کشور فراهم شود و تا این زمینه فراهم نشود تغییر و تحول در کشور میسر نخواهد بود.
مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه مجمع مشورتی توسعه استان‌های کشور فارغ از نگاه سیاسی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد، عنوان کرد: ۵ پروژه مهم و بزرگ در استان انتخاب می‌شود و در جهت بهره‌برداری از این پروژه‌ها تلاش‌های لازم صورت می‌گیرد که چهار‌خطه کردن جاده‌ها و پروژه‌های آبرسانی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای این استان به‌شمار می‌رود.
وی ایجاد مجمع مشورتی توسعه استان‌ها را مهم خواند و خاطرنشان کرد: تمام اعضای این مجمع مشورتی که شامل هفت نفر هیئت رئیسه، ۲۱ نفر عضو مجمع استان‌ها، ۱۵ نفر عضو شهرستان‌ها و ۹ نفر در بخش‌ها است، نیازهای واقعی در استان‌ها و بخش‌ها را رصد می‌کنند، ضمن اینکه این مجمع واقعیت‌ها و تلاش‌های دو سال اخیر دولت را نیز منعکس می‌کند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مجمع مشورتی توسعه این استان از کارشناسان، فرهیختگان و دانشگاهیان در زمینه علوم اجتماعی و اقتصادی استان تشکیل شده است.
حسن نوروزی افزود: تلاش می شود علاوه بر نخبگان علمی از دیدگاه های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی نیز در پیشنهادهای این شورا استفاده شود.
وی اظهار کرد: بدون تردید یکی از مهم ترین ویژگی های دولت تدبیر و امید استفاده از ظرفیت کارشناسی کشور است که اکنون با تشکیل این گونه مجامع، آن را به سطح کشور گسترده است.
نوروزی بیان کرد: موفقیت های دولت در زمینه کنترل تورم، بهبود مناسبات خارجی و دیگر زمنیه ها به دلیل استفاده از نظرات بدنه کارشناسی کشور است.
وی عنوان کرد: در صورتی که مجامع مشورتی بتوانند از این ویژگی دولت و کارشناس محوربودن آن استفاده کند توسعه در سطح استان ها متوازن خواهد شد.
baghri
tocaaeh ostan (1) tocaaeh ostan (2) tocaaeh ostan (3) tocaaeh ostan (4) tocaaeh ostan (5) tocaaeh ostan (6) tocaaeh ostan (7) tocaaeh ostan (8) tocaaeh ostan (9) tocaaeh ostan (10)


کد مطلب: 119676

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/119676/اعتراض-خواجوی-معاون-سیاسی-استاندار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1