کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسوولان سفر ابتکار را به حاشیه بردند

18 مرداد 1394 ساعت 9:18


آفرین فرهمند امروز در گفت‌وگو با کبنانیوز با اشاره به اینکه مشکلات متعدد زیست‌محیطی در گوشه و کنار کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل بی‌توجهی مسئولان ارشد استانی و مدیران متولی در حوزه محیط زیست‌ هر روز بر این مشکلات افزوده می‌شود.

مدیرعامل موسسه زیست‌محیطی سبزیاران امیرچمران گفت: اصلی‌ترین دلیل این ادعا به حاشیه بردن سفر رئیس سازمان محیط‌زیست کشور و سرپوش گذاشتن بر مشکلات متعدد و کمبودهای اساسی محیط‌زیست استان بود.

عضو تشکل‌های زیست‌محیطی کهگیلویه و بویراحمد افزود: متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد مسئولان استانی به جای اینکه درخواستی از شخص اول محیط زیست استان داشته باشند سعی کردن با چاشنی سیاسی‌بازی این سفر را به متینگی سیاسی تبدیل کنند و از بیان فجایعی که در محیط زیست استان رخ می‌دهد حرفی به میان نیامد.

فرهمند با بیان اینکه سفر خانم ابتکار به استان می‌توانست با کمی احساس مسئولیت مزایای خوبی برای محیط‌زیست استان داشته باشد، بیان کرد: در کمال تاسف این سفر هیچ دستاودری برای استان به همراه نداشت.

وی گفت: متاسفانه در نشست فعالان  محیط زیست همگان دیدند که چطور به سخنرانان و معترضان به وضعیت حاکم بر محیط زیست استان تنها در حد دو دقیقه اجازه صحبت داده شد و با برنامه‌های از پیش تعیین شده و برخی حرکات ناشیانه عملا این جلسه نیز بی‌ثمر به پایان رسید.

این فعال زیست‌محیطی عنوان کرد: رئیس سازمان محیط زیست نیز در این سفر نشان داد که انگیزه‌ای برای شنیدن مشکلات و معضلات زیست محیطی استان ندارد و مسائلی هم که در جلسات و از زبان مسئولان بیان می‌شد مسائلی کلان بود که برطرف کردن آنها از عهده سازمان محیط زیست به تنهایی بر نمی‌آید.

وی عنوان کرد: سفر ابتکار به استان کهگیلویه و بویراحمد تنها به ابزاری برای خودنمایی برخی افراد تبدیل شده بود و قطعا فعالان زیست‌محیطی استان از تجربه سفر رئیس سازمان محیط زیست درس خواهند گرفت و صدای اعتراض خود را به وضعیت حاکم بر محیط زیست استان و بی‌توجهی مسئولان به معضلات زیست‌محیطی به گوش رئیس جمهور خواهند رساند.

فرهمند با بیان اینکه همین سرپوش گذاشتن بر مشکلات محیط زیست باعث شده که هر روز بر فجایع زیست محیطی در استان افزوده شود، تاکید کرد: در سفر رئیس جمهور به استان قطعا صدای اعتراض خود را آنگونه که باید به گوش رئیس‌جهمور خواهیم رساند و این بار دیگر نمی‌گذاریم که مسئولان بر دهان فعالان محیط زیست استان مهر سکوت بزنند.

انتهای پیام/خ


کد مطلب: 118970

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/118970/مسوولان-سفر-ابتکار-حاشیه-بردند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1