کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتقاد رئیس مجمع اصناف گچساران از مدیران شهرستان

18 مرداد 1394 ساعت 1:10


رئیس اتاق اصناف شهرستان گچساران از خبرنگاران این شهرستان تجلیل نمود.
سید‌ناصر حسینی شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران این شهرستان که به همت اتاق اصناف این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران فعالان عرصه اطلاع‌رسانی و خبر بوده و در دنیای امروز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی افزود: قلم و تلاش خبرنگاران بسیار باارزش بوده و از قداست و اعتبار ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس اتاق اصناف گچساران با بیان اینکه بعضی از ادارات گچساران باید نسبت به گرامیداشت روز خبرنگار توجه بیشتری می‌کردند، گفت: متأسفانه خبرنگاران گچسارانی مورد بی‌مهری بسیاری از مسئولان قرار گرفتند که این امر قابل تأمل است.

حسینی با بیان اینکه اخبار منتشر شده توسط خبرنگاران باید کامل باشد، گفت: در انتشار یک خبر جامعیت و کامل و شفاف بودن باید وجود داشته باشد تا این خبر مورد تأیید مردم قرار گیرد.

وی عنوان کرد: خبرنگاران باید به درد و دل‌ها و دغدغه‌های مردم در کنار اخبار مسئولان پرداخته و مشکلات را منصفانه و بدون غرض بازگو کنند، یک خبرنگار محبوب خبرنگاری است که واقعیات را بدون توجه و گرایش به خط و باند خاص سیاسی منتشر می‌کند و این خبرنگار همیشه میان مردم محترم و شناخته شده است.

رئیس اتاق اصناف گچساران عشق به حرفه خبرنگاری توسط خبرنگار را سبب افزایش کارایی و موفقیت وی در این عرصه دانست و افزود: خبرنگاری که به شغل خود علاقمند نباشد نمی‌تواند زبان گویای مردم باشد.

حسینی حق‌طلبی را از خصایص مهم خبرنگاران عنوان کرد و گفت: حق‌طلبی از خصلت‌های مهم خبرنگاران است، همان‌طوری که خداوند در قرآن فرموده است از هیچ ملامتی در برابر حقگویی نترسید.

وی در ادامه با بیان اینکه یک خبرنگار نباید تحت تأثیر حزب، خط و باند سیاسی قرار گیرد، اظهار کرد: یک خبرنگار اگر تحت تأثیر حزب و خط خاص سیاسی قرار گرفت از بیان واقعیات دور می‌شود که این امر سبب از بین رفتن شخصیت حرفه‌ای و شغلی خبرنگار خواهد شد.

 
سید ناصر حسینی با اشاره به انجام ماهانه حداقل یک هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی و نظارت براصناف گچساران افزود: خبرنگاران با انعکاس به موقع تخلفات صنفی و مشکلات مردم یاری گر مسوولان در شناسایی متخلفان باشند.
وی ابراز کرد: با هدف کنترل قیمت ها بازرسی از واحدهای صنفی به صورت روزانه انجام می شود که اولویت بازرسی با واحد هایی است که با گزارش های مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ یا به طور حضوری انجام می شود.
رییس مجمع امور صنفی گچساران بیان کرد: درج نشدن قیمت، کم فروشی، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور، تداخل صنفی و امتناع از عرضه کالا از جمله این تخلفاتی بوده است که برخی اصناف انجام می دهند.
حسینی با یادآوری سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار تصریح کرد: روشنگری، بی طرفی، صداقت و سرعت در انتشار اخبار از ویژگی های رسانه های مورد اعتماد مردم است.
رئیس اتاق اصناف گچساران افزود: متاسفانه به جز نماینده و یک یا دو مسئول دیگر در گچساران کسی توجه چندانی به این موضوع ندارد.
وی نقد منصفانه را حق رسانه ها دانست و گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند.
در پایان این آیین از ۳۰ خبرنگار فعال در گچساران با اهدای لوح سپاس و هدایا تجلیل شد.
IMG_9578 IMG_9580 IMG_9582 IMG_9583 IMG_9584 IMG_9585 IMG_9586 IMG_9587 IMG_9589 IMG_9591 IMG_9592 IMG_9593 IMG_9594 IMG_9595 IMG_9597 IMG_9601 IMG_9602 IMG_9604 IMG_9605 IMG_9607 IMG_9608
 
 


کد مطلب: 118892

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/118892/انتقاد-رئیس-مجمع-اصناف-گچساران-مدیران-شهرستان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1