کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سفر سیاسی یا زیستی محیط ابتکار به یاسوج/ از حمله تند به دولت قبل تا مباحث غیرمرتبط

12 مرداد 1394 ساعت 12:40


سفر سیاسی یا زیست محیطی معصومه ابتکار به یاسوج
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، در حالی که همگان از سفر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و مسئول ارشد محیط زیست کشور به عنوان نقطه عطفی برای ایجاد تحولات اساسی در بدنه محیط زیست و رفع مشکلات زیست محیطی یاد می‌کردند ولی شواهد حاکی از ان است که سفر رنگ و بوی سیاسی داشته است و این نکته از انتخاب سخنرانان شورای اداری و صحبت‌های که از زبان مدیرکل محیط زیستی به میان امد کاملاً واضح بود.
بنابراین گزارش، در ابتدا این نشست مدیرکل محیط زیست به جای پرداختن به مشکلات زیست محیطی که هر یک محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد را به ورطه نابودی کشانده‌اند و به جای انکه از خانم ابتکار برای حل مشکلات زیست محیطی در خواست و کمک کنند، تنها به صحبت‌های کلیشه ای و کلی در مورد اهمیت جنگل و درخت بلوط پرداخت.
و با پرداختن به مشکلات مربوط به خشکسالی و گرد و غبار مشکلات زیست محیطی را تنها در این دو مورد دانست.
بنا به گزارش کبنا، در ادامه این نشست که بیشتر به یک متینگ سیاسی شباهت داشت مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حمله تند به دولت قبل گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مشکلات سیاسی و اقتصادی یکی پس از دیگری برطرف شد.
حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی در این نشست ضمن خیرمقدم به رئیس سازمان محیط زیست اظهار کرد: دولت تدبیر و امید علی‌رغم محدودیت‌ها و مشکلات مزمن و دست و پاگیری که داشت موفقیت‌های خوبی به دست آورد.
این مسئول با تاکید بر اینکه باید شکرگزار تلاش‌های دولت باشیم، گفت: باید از این تیم شجاع حمایت کنیم دولت در عرصه بین‌المللی و مذاکرات هسته‌ای دستاوردی داشته که بی‌نظیر بوده است و ایجاد ثبات اقتصادی و آرامش اقتصادی در خصوص کنترل تورم و ثبات ارز کار بزرگ دولت یازدهم است.
وی ادامه داد: ترمیم نسبی در خصوص ارتباط بین دولت و ملت بوده که امروز شاهد نشاط و شادابی اجتماعی در جامعه هستیم.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اجرای طرح تحول سلامت را از دستاوردهای دولت عنوان کرد و گفت: بیش از ۸۵ درصد مردم از طرح تحول سلامت راضی هستند.
در ادامه نیز صحبت‌های خانم فرزانه آرامش به عنوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای که انتخاب او نیز برای سخنرانی در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور معصومه ابتکار فرد شماره اول محیط زیست که رنگ و بوی سیاسی نشست را دوچندان کرد با تعریف و تمجیدهای عجیب و غریب از ابتکار به عنوان بانوی سیاسی یاد کرد و در ادامه نیز با تقدیر از استانداری کهگیلویه و بویراحمد به خاطر بکارگیری بانوان در بدنه مدیریتی استان سخنرانی خود را پایان داد.

این فعال سیاسی گفت: اقلیتی تندرو شیپورهای بزرگ در دست دارند مخالف حضور زنان در عرصه‌های مختلف هستند اما ما از رئیس جمهور حقوقدان می‌خواهیم انتظارات بانوان را برآورده کند.

آرامش به وضعیت مشارکت زنان در کهکیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار کرد: از اینکه به مدیریت بانوان در این استان توسط استاندار اصلاح‌طلب توجه شده خوشحالیم.

وی گفت: تغییر در برخی ساختارها نیاز به گذر زمان است که امیدواریم دولت در دوسال آینده به بسیاری از این تغییرات پاسخ مثبت دهد.

البته در میان سخنرانان تنها کسی که جور سخنرانان را کشید و توانست بخشی از مشکلات زیست محیطی و خطراتی که منابع طبیعی استان را تهدید می‌کند به زبان آورد بهشتی‌فر مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
به گزارش کبنا، به نظر این سفر بیش از آنکه مربوط به محیط زیست باشد و بتواند دردی از تهدیدهای زیست محیطی استان کهگیلویه و بویراحمد را دوا کند به سفری سیاسی مبدل شده است.
معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در این همایش گفت: دولت هنوز راه‌ طولانی برای رسیدن به نقطه مطلوب دارد و همه تلاش خود را بر این داریم که با یکپارچگی و همدلی و همزبانی این مشکلات را برطرف کنیم.
وی گفت: در حوزه‌های مختلف از جمله بین‌المللی کارهای خوبی انجام شده است و آینده امید بخش پیش‌بینی می‌شود که بخش زیادی از آن به همدلی و همزبانی و همراهی مردم برمی‌گردد.
ابتکار تصریح کرد: از شاخص‌های مهم در دنیا شاخص‌های پایدار محیط زیست است که اگر به مناسبات بین‌المللی نگاه کنیم یکی بحث جنگ و صلح و دیگری تلاش برای ایجاد صلح و امنیت در جامعه است.
البته هنوز جای امیدواری است که اساتید دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد،NGO‌ها و اصحاب رسانه بتوانند مشکلات محیط زیست استان را بدون سانسور به گوش فرد اول محیط زیست کشور برسانند.


کد مطلب: 117898

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/117898/سفر-سیاسی-یا-زیستی-محیط-ابتکار-یاسوج-حمله-تند-دولت-قبل-مباحث-غیرمرتبط

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1