کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شرکت گاز استان؛ شکایت کردن علاج واقعه نیست

10 مرداد 1394 ساعت 10:29


علی روزبهان
مقاله انتقادی اینجانب (در شرکت گاز استان چه می‌گذرد؟)[کلیک کنید] و هم چنین مطلب علمی و تفصیلی یکی از همشهریان محترم تحت عنوان (رتبه پایین شرکت گاز استان در شاخص های رشد کشوری) سبب خیر شد و شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال ها سر در لاک خود پنهان داشتن به حرف آمد. البته کاش به حرف هم نمی‌آمد چرا که از ابتدا تا انتهای این جوابیه تهدید و ارعاب می باشد و مدام نویسندگان مقالات را تهدید به شکایت و پگیری می نماید تا کما فی السابق کسی جرات ورود به حریم این دستگاه را نداشته باشد. رفتاری که با توجه به آنکه مدیران این شرکت به جا مانده از دولت قبل هستند از همان دولت به ارث برده اند و به جای پاسخگویی به افکار عمومی دنبال شانه خالی کردن هستند. همچنان که رئیس جمهور سابق نیز در عوض عذرخواهی از مردم بواسطه عملکرد خود و دولتش اقدام به شکایت از اسحاق جانگیری معاون اول رئیس جمهور نموده‌اند.GHAZ (2)
در مقاله اینجانب تهمت، فحش و ناسزایی نیامده بود و شان قلم و رسانه نیز اجازه چنین رفتاری را نمی دهد و در مقاله دیگر نیز به هم چنین. قطعا مخاطبان عزیز خود با درایت و تعمق کافی توان تشخیص سره از ناسره را خواهند داشت اما جهت روشن شدن صحت و سقم ادعاهای شرکت محترم گاز استان ذکر مواردی چند را لازم می دانم
۱-در جوابیه روابط عمومی شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از تهدید نویسندگان به شکایت آن هم بدون ارایه هیچ دلیل حقوقی، موضوع مهمانی ۳ نفر از مدیران شرکت ملی گاز ایران مطرح می شود و با یک جواب بی ربط دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند که در جواب باید گفت: بحث ما نه بر پذیرایی و مهمان نوازی است و یا اینکه مهمانان ناهارشان را باید همراه خود می آوردند که اتفاقا بر عکس مهمان نوازی از صفات و ویژگی های بارز مردمان این دیار می باشد. حرف ما هزینه های زیاد است که هزینه شد و این حرکت با مبانی انقلاب اسلامی ایران در تضاد می‌باشد.
پذیرایی هیچ ایرادی ندارد بلکه صحبت ما بر هزینه ای است که با پول مصرفی گاز مردم تامین می شود و باید در راه خدمت به مردم نیز هزینه گردد. نه انکه بعد از پایان یک مهمانی ساده ان اندازه غذا اضافه بیاید‌.
۲-چیدمان نفرات قطعا جزء اختیارات مدیران است اما مهم تر از این اصل انتخاب مدیران همسو با خواست و اراده ی مردم است. مدیر محترمی که شما این حق را برای ایشان قائلید فردی به جا مانده از دولت قبل می باشد که با توجه به نزدیکی به جبهه پایداری و اصولگرایی و با یک نگاه کاملا سیاسی به این سمت منصوب شدند و انتظار بود بعد از «نه» ی بزرگ مردم در ۲۴ خرداد به آن جریان و وعده ی رئیس جمهور در کوران انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اینکه« آقایانی که مملکت را به این روز انداخته اید مردم دیگر شما را نمی خواهند» عذر این بزرگوار و امثالهم خواسته شود اما نه تنها چنین نشد که ایشان و مدیران شهرستانی اش از جمله در کهگیلویه همچنان بر مسند ریاست اند و گاهی ایشان برای رسانه ها و منتقدین خط و نشان می کشند.
۳-هیچ مناقشه ای در ادعای ابتدایی یکی از پارگراف های میانی جوابیه ی شرکت گاز از طرف ما نیز وجود ندارد و استخدام رسمی در شرکت ملی گاز صرفا از طریق آزمون و به صورت متمرکز می باشد. بلکه مناقشه بر سر استخدامی های سفارشی دیگری است که در جوابیه سعی شده با مطرح کردن بحث نیروی حجمی و شرکتی همه واقعیت پنهان گردد. همه ی مردم و آگاهان در جریانند که بحث شرکت های خدماتی کلاه گشادی است که بر سر مردم می رود و با این بهانه نیروهای نور چشمی و سفارشی جذب دستگاه ها می شود و در موعد حساب رسی و پاسخ دهی همه تقصیر را به گردن شرکت ها می اندازند و مدیران مدعی می شوند که شرکت ها هیچ ربطی به ما ندارد. در حال که به لیست این ینروها در شرکت های خدماتی دقت شود فامیل ها خود گواه همه چیز هستند.
نکته دیگر آن که این نیروهای شرکتی فی سبیل الله کار نمی کنند بلکه از بودجه مملکت و بیت المال حقوق و مزایا دریافت می کنند و ضروری است که بر نوع جذب نیروها در این شرکت ها نیز نظارت اعمال شود.
دو مورد دیگر که بیشتر مربوط به مقاله آقای رحیم‌زاده[کلیک کنید] می باشد نیز جای تعمق دارند هر چند قطعا خود ایشان نیز این حق را دارند که پاسخ ادعاهای شرکت گاز را دهند اما ان دو مورد عبارتنداز:
۴-در بخش دیگری از جوابیه ی شرکت محترم گاز استان کهگیلویه و بویراحمد ادعا گردیده است که بالای ۹۸ درصد از جامعه شهری استان از نعمت گاز بهره مندند و برای صدق این ادعا مخاطبان عزیز را به سخنان آقای خادمی در یکی از جلسات ارجاع می دهم که گفتند: جمعیت برخوردار از گاز در استان ۴۵۰ هزار نفر می باشد و این امار کاملا در تضاد با امار ادعایی در جوابیه ی شرکت گاز استان می باشد.
۵-روابط عمومی محترم شرکت گاز استان نویسندگان مقالات انتقادی را به عدم آگاهی از اخبار روز متهم کرده اند و مدعی شده اند که همان سه بزرگواری که آن غذای ساده را در چشمه بلقیس تناول نمودند در نهایت طبق مصوبه ای گاز رسانی از طریق احداث لوله گاز را برای قلعه رئیسی و دیشموک صادر نموده اند.
ما هم امیدواریم که همین گونه باشد و آقای رحیم‌زاده هم در مقاله مذکور چیز خاصی نگفته بود و همین موضوع را اشاره کرده بودند و گفته بودند: مهم عملیاتی شدن طرح می باشد که فعلا اتفاقی نیفتاده است. به نظر می رسد تبلیغات و صحبت های حول این طرح بیشتر جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی داشته باشد به هر حال ما نیز منتظر می مانیم و عاقبت این طرح را به نظاره خواهیم نشست.
می توان بیشتر نوشت و گفت اما از انجا که هدف ما صرفا یک یادآوری بود و قصد ورود به موضوعات حاشیه ای را نداریم به همین اندازه بسنده می کنیم و امیدواریم که این تلنگر کوچک سبب خیر در مجموعه مدیریتی شرکت گاز گردد. نکته پایانی نیز ان است که اقای مدیرکل محترم و روابطان عمومی این شرکت باید بدانند نقد و پیگیری حق طبیعی شهروندان می باشد و شایسته است به جای شکایت به دنبال کار صادقانه و پاسخ گویی به افکار عمومی باشند و امیدواریم که من بعد شاهد این رویه ناپسند نباشیم که مدیران بعد از هر نقدی رسانه ها و منتقدین را به پیگیری و شکایت تهدید نمایند.
برای پی بردن به ضعف های شرکت گاز یک مورد دیگر را نیز اشاره کنم و مخاطبان عزیز بعد از مطالعه این مقاله در اینترنت در گوگل آدرس شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد را سرچ کنید و بعد آنرا با سایر استان ها مقایسه نمایید تا پی ببرید که اصلا شرکت گاز استان سایت خبری ندارد و روابط عمومی این شرکت تعطیل می باشد و این خود گواهی خوبی است بر ادعاهای نگارنده.


کد مطلب: 117567

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/117567/شرکت-گاز-استان-شکایت-کردن-علاج-واقعه-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1