کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مروری بر سه اقدام تاجگردون

9 مرداد 1394 ساعت 15:20


ناصر کیانی
با توجه به اینکه در یادداشتی با عنوان "از نقد مثبت تا منفی تاجگردون" [کلیک کنید]  نگاهی یکطرفه و مایتی به آقای تاج گردون داشتید در صورت امکان و حاکمیت نگاه بیطرفانه لطفا این مطلب را منتشر نمائید.


سه اقدام آقای تاج گردون ناخودآگاه ما را به یاد واژه انگلیسی"Opportunist" می اندازد.ناصر کیانی

واژه ی "اپورتونسیت" در فرهنگ سیاسی معنایی منفی دارد و به کسی می گویند که از امکانات و موقعیت های مناسب معمولا برای هدف های ناموجه و غیراخلاقی بهره می گیرد تا بتواند بر حریفان خود غالب شود و یا اقدامات دیگران را به نفع خود مصادره نماید.

"Opportunist" به معنای "فرصت طلب"؛ کسی است که بدون کمترین هزینه سوار بر موجی می شود که دیگران آن را آفریده اند و خود در ایجاد آن نقشی نداشته اند.

عمر سیاسی فرصت طلبان کوتاه است زیرا فاقد بنیه فکری قوی هستند، عمیق و ژرف نگر نیستند و به دنبال اهداف حزبی و جناحی هم نیستند و صرفا خواهان کسب منافع کوتاه مدت، زودگذر و شخصی هستند.

در ادامه بر آن سه اقدام که باعث می شود تا چنین برداشتی را به ذهن متبادر کند، که آقای تاج گردن فعل فرصت طلبی را صرف کرده است، مروری خواهیم داشت.

۱ - زمان انتصاب استاندار، تاج گردون در محافل زیادی از عدم هرگونه شناختی از خادمی اقرار کرد و به کرات از آن سخن گفت که خادمی را نمی شناسند و حتی آقای خادمی نیز بر این موضوع صحه گذاشت و در برخی محافل ابراز داشت که تا چند روز بعد از اینکه نام وی مطرح شد و در هیئت دولت برای صندلی استانداری کهگیلویه و بویراحمد رای گرفتند با آقای تاج گردون هیچ ارتباطی نداشت و سرانجام پس از استاندار شدن وی، این  خادمی بود که شماره تاج گردون را بدست آورد و با ایشان تماس گرفت.

اما بعد از این انتصاب تاج گردون بگونه ای رفتار می کند که اذهان عمومی تصور کنند که وی نقش اصلی را ایفا کرده اند و هر چند این تلاش ها ناموفق بود و کسی به چنین باوری نرسید و البته می توان دلیل عدم پذیرش این موضوع را در چینش نیروهای خادمی در ساختمان استانداری جستجو کرد که کمتر به یاران تاج گردون توجه شد.

۲ - نامه منسوب به آقای تاج گردون در خصوص شهرستان شدن مارگون دقیقا زمانی نوشته و منتشر شد که کار انجام شده بود و این نامه که البته به مقصد هم نرسید و فقط گویا در راستای همین هدف عوام فریبی و تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی نوشته شده بود هیچ تاثیری در روند شهرستان شدن مارگون نداشت و نخواهد داشت.

ریشه این اقدام تاج گردون را نیز باید در همین روحیه "Opportunist" وی جستجو کرد که تلاش کرد تا مردم مارگون به خاطر این اقدام قدردان و سپاسگزار وی باشند که پس از آباد کردن باشت و حومه و ایجاد زیرساخت های عظیم و و رفع بیکاری اینک نوبت مارگون و لوداب رسیده تا وی بر سر آنان دست لطف و مهربانی بکشد!

۳ - یادداشت تاج گردون پس از انتخاب استاندار فارس و بعد از اینکه افشانی با همراهی دولت و پشتیبانی همفکرانش و همچنین توده های مردمی و رسانه ها توانست بر کرسی استانداری تکیه بزند، برگ دیگری در کارنامه "اپورتونسیتی" تاج گردون است.

جناب تاج گردون قبل از اینکه دولت به آقای افشانی رای اعتماد دهد حاضر نشد هیچ مصاحبه و یا یادداشتی منتشر کند در حالی که افرادی همچون زارعی، مندنی پور و وکیلی و همچنین بسیاری از هم استانی ها و جو غالب رسانه ای به حمایت از افشانی برخاستند و تمام قد از ایشان دفاع کردند اما تاج گردون برای اینکه مبادا منافعش به خطر بیفتد، قبل از این انتصاب از افشانی حمایت نکرد و پس از انتصاب وی برای اینکه فرصت های جدید را فراهم کند چنان مفصل به حمایت از وی پرداخت و نوشدارو پس از مرگ سهراب سرو کرد که گمان شود بازهم وی نقشی در این روند داشته است!

شاید بتوان اقدامات وی پس از انتصاب برخی مدیران و همچنین نامه ایشان به نوبخت برای پیگیری مطالبات ۲۰ ساله فرهنگیان که آنهم ۳ روز قبل از حصول نتیجه، توسط تاج گردون نوشته شد را در سلسله موج سواری های وی و رودیدادهایی که هیچ نقشی در آن نداشته است نوشت.

 یقینا سطح آگاهی و درک مردم آنقدر بالا رفته که این مسائل پیش پا افتاده را به خوبی تحلیل کنند و فریب چنین تحرکات تبلیغاتی و توخالی را نخورند و بی شک مردم آنانی را که با خلوص نیت خدمت می کنند، می شناسند و موقع شناسان را از موقعیت شناسان فرصت طلب تمیز می دهند.



* تحلیل گر مسائل سیاسی


کد مطلب: 117115

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/117115/مروری-سه-اقدام-تاجگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1