کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خروجی جلسات کهگیلویه و بویراحمد مثبت نیست

5 مرداد 1394 ساعت 20:08


مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ساماندهی جلسات و کارگروه های مختلف در استان تاکید کرد و گفت: بسیاری از جلسات و نشست ها کم محتوا و فاقد خروجی عینی، مثبت، قابل محسوس و مشخصی در جهت گره گشایی از مشکلات و توسعه این استان است.
سید محمد موحدپور روز دوشنبه در نشست ساماندهی جلسات، کارگروه ها و شوراهای مختلف در کهگیلویه وبویراحمد بااشاره به ضمن نقاط ضعف تشکیل جلسات و کارگروه های مختلف بر ارایه راهکارهای اصولی برای خروج از چالش های موجود تاکید کرد.
موحدپور یکی از ضعف های اساسی در این زمینه را اجرایی نشدن مصوبات برخی جلسات و شوراها ذکر کرد.
وی تصریح کرد: بارها اتفاق افتاده که دستگاهی با وجود گذشت بیش از یک ماه از نشست یک کارگروه تخصصی ولی هنوز مصوبه مربوط به دستگاه مربوطه را اجرایی و عملیاتی نکرده است.
موحد پور نحوه زمان بندی جلسات و کارگروه های مختلف در دو مقطع شش ماهه از سال و همراهی و مشارکت ضعیف دستگاه ها در این راستا را از دیگر مشکلات و چالش های موجود در برگزاری نشست ها و جلسات متعدد در استان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه جلسات، کارگروه ها و شوراهای مختلف در استان با محوریت دفتر حوزه استانداری انجام می شود ،خواستار همراهی و مشارکت بیشتر دستگاه های مختلف برای ساماندهی و برنامه ریزی اصولی در این راستا شد.
وی تداخل جلسات، سردرگمی اعضا بویژه خبرنگاران و رسانه ها برای حضور و پوشش خبری جلسات را از دیگر مشکلات و چالش های مهم در این زمینه دانست.
موحد پور اظهار کرد: خبرنگار باید برای حضور و پوشش خبری، یا اینکه جلسه و کارگروهی محرمانه و امنیتی است از قبل مطلع باشد.
وی گفت: در این راستا دبیرکارگروه و یا جلسه باید اطلاع رسانی و هماهنگی لازم را با مدیرکل دفتر استاندار و حوزه روابط عمومی استانداری حداقل یک روز قبل از برگزاری نشست انجام دهد.
موحدپور از تدوین شیوه نامه اجرایی تشکیل جلسات ، کارگروه ها و شوراهای مختلف از سوی معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی و دفتر حوزه استانداری خبر داد و گفت: این شیوه نامه نیز بزودی در شورای اداری استان مطرح و به تصویب خواهد رسید.
وی اظهار کرد: با اجرا و عملیاتی کردن این شیوه نامه بسیاری از چالش ها و مشکلات موجود در نحوه برگزاری جلسات مرتفع خواهد شد.
موحود پور اظهار کرد: این شیوه نامه پس از تصویب و ابلاغ به دستگاه های مختلف به عنوان یک راهبرد و استراتژی مشخص در زمینه ساماندهی ونظم بخشی به نحوه تشکیل جلسات، اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
جلسه ای برای ساماندهی جلسات
شیوه نامه اجرایی تشکیل جلسات در کهگیلویه وبویراحمد تدوین شد
با تاکید ویژه استاندار کهگیلویه وبویراحمد مبنی بر ساماندهی فرایند برگزاری منظم و با محتوای نشست ها، کارگروه ها و شورای های مختلف سرانجام شیوه نامه اجرایی نحوه تشکیل جلسات در این استان تهیه و قرار است بزودی در شورای ادارای استان نیز به تصویب برسد.
این شیوه نامه در ۱۰بند ازسوی معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی ، دفتر حوزه مدیرکل استانداری و با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهیه و طراحی شده است.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هدف از تهیه این شیوه نامه را در وهله نخست ساماندهی،نظم بخشی و حذف برخی جلسات و کارگروه های اضافی و موازی با هم اعلام کرد.
مجید محنایی روز دوشنبه در نشست ساماندهی تشکیل جلسات، شوراها و کارگروه های مختلف در کهگیلویه وبویراحمد افزود: اساس و چارچوب این شیوه نامه اجرایی برگرفته از شورای برنامه ریزی و توسعه استان و برخی قوانین و مقررات حاکمیتی از سوی نهاد ریاست جمهوری و سایر وزارتخانه ها و سازمان های ملی است.
وی با بیان اینکه مخالفت ها و انتقادهای شدیدی ازنحوه برگزاری جلسات و کارگروه های مختلف استان از سوی مسوولان، اعضای جلسات ،مدیران اجرایی و حتی رسانه های جمعی وجود داشت، افزود: تدوین این شیوه نامه تا حدود زیادی موجب رفع موانع و معضلات موجود خواهد شد.
محنایی تصریح کرد: بر اساس این شیوه نامه دبیر هر کارگروه، جلسه و شورایی موظف است ضمن هماهنگی، رعایت قوانین و پرهیز از تداخل احتمالی و با دقت و ظرافت برنامه زمانبندی کارگروه مربوطه خود را در دو بازه زمانی شش ماهه به استانداری ارسال کند.
وی تصریح کرد: برنامه زمانبندی نهایی سالانه در دو مقطع (شش ماهه) اسفند و شهریور از طریق دفتر حوزه مدیرکل استانداری به روسا و دبیران کارگروه ها اعلام خواهد شد.
محنایی با اشاره به دیگر بندهای اجرایی این شیوه نامه، گفت: دعوت نامه جلسات نیز باید یک هفته قبل از زمان جلسه توسط دبیران مربوطه تهیه و همراه با مستندات ضروری برای اعضا ارسال شود.
وی ابراز داشت: یکی از مهمترین بندهای اجرایی این شیوه نامه و با توجه به تاکید استاندار، دبیران شوراها و کارگروه ها مکلف هستند تصمیlات و مصوبات اتخاذ شده در هر جلسه را بلافاصله در همان نشست تایپ و ضمن قرائت مصوبات، صورتجلسه نیز به امضای اعضای حاضر برسد.
محنایی تاکید کرد: مصوبات جلسات نیز حداکثر یک هفته پس از تشکیل جلسه توسط دبیر مربوطه برای اعضا و دستگاه های عضو کارگروه و شورا ارسال شود.
وی گفت: بر اساس این شیوه نامه همچنین اعضای شورا و کارگروه های تخصصی باید خود در جلسه حضور یابد و در صورت عدم امکان حضور مدیر و اعضای رسمی، نماینده تام الختیار و ثابت وی با هماهنگی رییس کارگروه و معرفی نامه کتبی در جلسه حضور یابد.
این شیوه نامه قرار است بزودی در جلسه شورای اداری استان مطرح و پس از تصویب برای اجرا و عملیاتی کردن آن به همه دستگاه های مختلف اجرایی استان ارسال شود.
 
 
-----------------------
حمید جهان
----------------------


کد مطلب: 116869

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/116869/خروجی-جلسات-کهگیلویه-بویراحمد-مثبت-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1