کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوابیه‌ی شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد به کبنانیوز

5 مرداد 1394 ساعت 1:02


 
بعد از انتشار مطالبی با عنوان« در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد چه می‌گذرد؟»[کلیک کنید] و «رتبه پایین شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در کشور»[کلیک کنید] در پایگاه خبری کبنانیوز، شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال جوابیه‌ای به این مطالب پاسخ دادند.
به گزارش کبنانیوز متن این جوابیه‌ی به شرح زیر است؛gaz
سردبیر محترم کبنانیوز
با سلام
پیرو مطالب مندرج در آن پایگاه اطلاع‌رسانی خواهشمند است جوابیه زیر را به جهت تنویر افکار عمومی منتشر نمائید.
از گذشته تا کنون همواره قضاوت‌های نابجا و نادرست و شایعه پراکنی‌های مبتنی بر عدم آگاهی و تحقیق و  انتشار گزارشات و نوشته های برآمده از شنیده‌های ناموثق، زمینه های تشویق افکار عمومی و تخریب چهره حقیقی و حقوقی خدمتگزاران مردم را فراهم آورده است. چنین رویه‌ای اگر رونق یابد ( که از منش و رویه آن پایگاه اطلاع رسانی اینگونه بر می آید که رونق خواهد یافت) آرامش، تعامل و همکاری اجتماعی مردم با سازمانها و مهمتر از همه اعتماد که بالاترین سرمایه همه سازمان‌ها است را خدشه‌دار خواهد نمود و متاسفانه برخی آگاهانه به دنبال آن هستند.
پایگاه اطلاع رسانی کبنانیوز مطالبی را به قلم دو نفر منتشر نموده است که متاسفانه نحوه بیان مطالب با هدف القای سوءمدیریت و وجود فساد در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در ذهن مخاطبان عنوان شده و البته ناشی از برداشتهای سطحی و بدون تحقیق نگارنده‌ها می‌باشد.
شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن بیان نکات زیر با استناد به ماده ۲۳ قانون مطبوعات حق پیگیری اتهامات وارده و انتشار یادداشت غیر حرفه ای و غیر موثق را برای خود محفوظ دانسته و همچنین  از طریق مجاری قانونی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
به نظر نویسنده وقتی ۳ نفر از مدیران شرکت ملی گاز ایران برای بازدید مسیر لوله گاز رسانی به دو شهر قلعه رئیسی و دیشموک و اختصاص بودجه کلان پرو‍‍ژه از منطقه بازدید می نمایند آیا می‌بایست ناهار خود را هم همراه می‌آوردند و سئوال بعدی اینکه هزینه سرو گرانترین پرس غذا برای چند نفر مهمان چه میزان است که از آن با واژه گزاف یاد می شود؟
چیدمان نفرات و جابجایی افراد جزء اختیارات مدیران است و تشخیص مدیریت سازمان مبتنی بر شناخت از افراد شایستگی  و نوع کارآیی مدنظر، عامل بقاء و یا جابجایی افراد بوده و هیچ ربطی به دموکراسی ندارد که اساسا  مقوله ای جداگانه است.  در این میان نگارش جمله (( اگر مدیری توانمند است پس چرا در طول سالها ارتقا نگرفته)) نشان از میزان سطحی بودن تحلیل نویسنده دارد.
استخدام رسمی در شرکت ملی گاز ایران از طریق آزمون سراسری و بصورت متمرکز صورت می‌گیرد و جذب نیروی غیر رسمی متناسب با نیاز سازمان بصورت حجمی و از طریق پیمانکار می باشد.
رجوع به شاخصهای ارایه شده در مطلب دوم که با استناد به منبعی ناشناخته و غیر موثق رتبه گاز استان را در بهره‌مندی مردم استان ۷۰ درصد معرفی کرده است نیز نشان‌دهنده بی اطلاعی از عملکرد این شرکت می باشد و تمامی آمار ارائه شده خلاف واقع می‌باشد. علی رغم اطلاع رسانی نادرست نگارنده این شرکت افتخار دارد که بالای ۹۸ درصد از جامعه شهری استان از نعمت گاز بهره‌مند بوده و در بخش روستایی از حدود ۷۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار هم اکنون بیش از ۴۵۰ روستای پر جمعیت با توجه به اقلیم کوهستانی و جنگلی و پراکنده‌گی روستایی از این نعمت بهره‌مند بوده و روستاهای باقیمانده که به دلیل فاصله بیش از ۱۵ کیلومتر از خطوط اصلی تاکنون در برنامه قرار نگرفته بودند، با تصویب بند ق قانون بودجه ۹۳ و تغییر قانون گازرسانی به روستاها ( که شامل روستاهای با فاصله بیشتر از ۱۵ کیلومتر از خط اصلی هم می‌شود )  از سال گذشته کار مطالعاتی وسیعی انجام و بزودی شاهد بهره مندی حداکثری در بخش روستایی نیز خواهیم بود.
- بی اطلاعی و عدم آگاهی نگارنده از اخبار روز و تحولات گاز در استان کهگیلویه و بویراحمد تا آنجاست که نحوه گازرسانی به دو شهر قلعه رئیسی و دیشموک را بصورت CNG  عنوان نموده است. حال آنکه با پیگیری‌های بعمل آمده توسط مدیریت و کارکنان شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد و همان سه نفر میهمان مدیریت گازرسانی که در چشمه‌بلقیس آن ناهار به قول شما با هزینه گزاف  !‌ را تناول نمودند، در نهایت هیات مدیره شرکت ملی گاز ایران مصوبه گازرسانی از طریق احداث لوله گاز را برای قلعه رئیسی و دیشموک صادر نموده و این پروژه در حال انجام مطالعات ( که بخش عمده پروژه است ) و همچنین در مرحله خرید لوله است و انشاءاله بزودی عملیات اجرایی نیز آغاز خواهد شد.
-ایشان در خصوص نحوه محاسبه هزینه علمک گاز نیز مطالبی را از جانب خود عنوان نموده‌اند که باز هم نشان عدم شناخت کافی از استانداردها و قوانین موجود و جاری در شرکت ملی گاز می باشد و جهت تنویر افکار عمومی یادآور می شود که نحوه محاسبه این پروژه همانند سایر پروژه هاست و این رویه در سراسر کشور یکسان است.
گرچه خبرنگاران و اصحاب محترم و تلاشگر رسانه چشم بینا و گوش شنوای جامعه اند اما آگاهی از آنچه که در خصوص آن قلم می‌زنند  باعث بهبود امور و اصلاح شرایط خواهد شد و نگارش مغرضانه با سوء نیت و اهتمام در تخریب چهره سازمانی افراد بدون حصول اطمینان از واقعیات موضوع امری ناپسند و خلاف اخلاق رسانه‌ایست و  صرفاً موجب تشویق افکارعمومی و تخریب وجه سازمانهاست.
روابط عمومی شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد


کد مطلب: 116725

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/116725/جوابیه-ی-شرکت-گاز-کهگیلویه-بویراحمد-کبنانیوز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1