کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستگیری ۷۴ معتاد و فروشنده مواد مخدر در چرام

4 مرداد 1394 ساعت 8:47


سید محمد موسوی امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، اظهار سرگزدداشت: مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شود و توجه به نهادهای مردمی(NGO) برخاسته از متن مردم می‌تواند بهترین جایگزین برای نقش دولت در مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان باشد.
وی عنوان کرد: فرد معتاد با خود، جامعه و دولت درگیر است و این جنگ فرسایشی گاهی به صلح می‌انجامد و مجدد شروع می‌شود که در نهایت کار مبارزه با مواد مخدر ایجاد صلح بین معتاد در جامعه و خانواده است.
رئیس پلیس شهرستان چرام با اشاره به لزوم انجام مهندسی معکوس اجتماعی، افزود: مصرف کننده باید به سمت سویی سوق داده شود که تقاضای آن برای خرید مواد کم شود که این موضوع نیاز به کارشناسان خبره‌ای دارد.
موسوی بیان کرد: باید مدل‌های اجتماعی برای این موضوع تعریف شود و نگاه به فرد معتاد در جامعه تغییر کند که این موضوع نیاز به شناخت کافی از فرد معتاد دارد و متاسفانه امروز به عنوان یک عیب اخلاقی به فرد معتاد نگاه می‌شود.
وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر، گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار کیلو و ۹۰۰گرم انواع مواد مخدر در شهرستان چرام کشف و تعداد ۷۴ نفر معتاد و فروشنده دستگیر شدند.
موسوی ابراز کرد: در چهار ماهه امسال سرقت در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی شهرستان چرام عنوان کرد: در بحث کشف سرقت نسبت به مدت مشابه پارسال  ۷۵ درصد افزایش داشتیم.
موسوی با اشاره به تعامل مردم با پلیس خاطرنشان کرد: این تعامل می‌تواند راهگشای خیلی از مشکلات و کشف جرائم و در بعضی مواقع پیشگیری از جرائم باشد.
وی تاکید کرد: نیاز است مردم به پلیس اعتماد کنند و با در اختیار گذاشتن اطلاعات به پلیس مانع  وقوع جرائم و باعث کشف جرم های اتفاقی باشند.


کد مطلب: 116614

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/116614/دستگیری-۷۴-معتاد-فروشنده-مواد-مخدر-چرام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1