کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معارفه مدیرعامل بانک کشاورزی و حاشیه‌های آن

31 تير 1394 ساعت 17:55



آیین تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل بانک کشاورزی کشور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمع زیادی از مدیران دستگاه‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این آیین الله داد محمدی به عنوان مدیرعامل جدید بانک کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد معرفی و از خدمات الماس مجیدی مدیرعامل پیشین این بانک تجلیل شد.



پرداخت عمده بدهی‌های برجای مانده بانک کشاورزی به بانک مرکزی
مدیرعامل بانک کشاوری از پرداخت عمده بدهی‌های برجای مانده بانک کشاورزی از دولت قبل به بانک مرکزی خبر داد.


خبرگزاری فارس: پرداخت عمده بدهی‌های برجای مانده بانک کشاورزی به بانک مرکزی
مدیرعامل بانک کشاورزی بیان کرد: برنامه ما این است تا نسبت به سایر بانک‌های کشور برای توسعه بخش کشاوری جذب منابع حداکثری صورت گیرد.

شهیدی‌زاده در ادامه گفت: به دنبال این هستیم که ارزش افزوده در تولیدات محصولات کشاورزی به خود کشاورزان برسد و برای این کار مهم ساز و کاری طراحی شده است.

این مسئول بانکی افزود: بانک کشاورزی معتقد است که برای گشایش در کارها و توسعه بخش کشاورزی باید بازاری از مزرعه تا سفره تشکیل شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه وظیفه ما ارائه خدمات در سریع‌ترین زمان ممکن است، افزود: به همین خاطر نباید تنها منتظر منابع بانکی برای اجرای برنامه‌های جهاد کشاورزی باشیم؛ به همین منظور صندوقی را بانک برای حمایت از توسعه بخش کشاورزی راه‌اندازی کرده‌ است.

وی به دیگر اقدامات مهم بانک کشاورزی در دو سال اخیر و در دوره دولت کنونی اشاره کرد و گفت: بخش عمده بدهی‌های بانک کشاورزی به بانک مرکزی را پرداخت کردیم که همین بدهی‌ها موجب تورم شده بود.

این مسئول با اشاره به اینکه سعی ما بر این است بخش کشاورزی و پرداخت تسهیلات را قانون‌مند و منضبط کنیم، تصریح کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات ما این بود که سال گذشته ۹۵ درصد از منابع بانکی خود را تنها به بخش کشاورزی اختصاص دادیم.

شهیدی‌زاده در ادامه به وجود تعداد هزار و ۴۰۰ کارشناس در بانک کشاورزی اشاره کرد و گفت: تعداد هزار و ۲۰۰ کارشناس ما کارشناس دادگستری هستند.

 

رکورد خریداری ۴۰ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بهترین سال‌های تر سالی در این استان تنها ۲۰ هزار تن و در بحران خشکسالی امسال بدون خرید گندم مناطق سردسیری، حدود ۴۰ هزار تن محصول مازاد خریداری شده است.


جعفر گوهرگانی اظهار کرد: بیشتر اعتبارات بخش کشاورزی در کشور از طریق صندوق توسعه ملی بوده و امسال نیز این صندوق اعتبارات خود را نسبت به گذشته بیشتر کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بانک کشاورزی نیز بیش از سایر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی اقدام کرده است و باید گفت که جذب ۹۶ درصد از تسهیلات صندوق توسعه ملی از طریق بانک کشاورزی بوده است.

این مسئول بیان کرد: یکی از مشکلات این است که نباید تسهیلات صندوق توسعه ملی به بانک‌هایی گره بخورد که در ارتباط با کشاورزی غیر تخصصی بوده و شعبات کمتری در شهرستان‌های استان ما دارند.

وی در ادامه به دستاوردهای بخش کشاورزی این استان در سال گذشته و مدت چهار ماه گذشته از سال جاری سخن به میان آورد و گفت: علی‌رغم خشکسالی‌های امسال با حمایت و هدایت کارشناسان، ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم بذری در استان خریداری کردیم که همه منابع آن از منابع داخلی بانک کشاورزی پیش‌بینی شده است.

گوهرگانی بیان کرد: از محل خرید گندم مازاد در استان تا به امروز ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بهای گندم مازاد خریداری شده از کشاورزان به آن‌ها پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امسال هم با توجه به خشکسالی موفق شدیم که در استان به غیر از مناطق سردسیری ۴۰ هزار تن گندم مازاد خریداری کنیم و این در حالی بود که میزان میانگین بارندگی در سال زراعی تنها ۱۴۰ میلی‌متر بود.

گوهرگانی با مقایسه این عملکرد جهاد کشاورزی در خرید گندم با سال‌هایی که باران بیشتری می‌بارید، افزود: در سال‌های تر سالی که میانگین بارندگی در استان ۵۵۰ میلی‌متر بود مقدار خرید گندم از کشاورزان تنها ۲۰ هزار تن بود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برای رضایت خاطر کشاورزان بهترین کار این است که پول گندم آن‌ها یک هفته و حداکثر ۱۰ روز بعد از فروش به آن‌ها پرداخت شود، افزود: اکنون کشاورزان استان ما بیش از ۵ میلیارد تومان مطالبات دارند.



سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد بدون منابع بانک‌ها غیرممکن است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از خدمات بانک کشاورزی در این استان گفت: سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد بدون منابع بانک‌ها غیرممکن است.
حسن نوروزی اظهار کرد: برای اینکه اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری را در استان خودمان عملیاتی شود ابتدا باید از بخش کشاورزی آغاز کنیم.
وی گفت: در سال‌های اخیر هم بیش از همیشه به این بخش اهمیت و بها داده‌ایم و در دولت تدبیر و امید بر این باوریم که محور توسعه استان ما بخش کشاورزی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همه کشورهایی که امروزه در دنیا نام پیشرفت به خود گرفته‌اند توسعه را از بخش کشاورزی شروع کرده‌اند و اکنون پس از پشت سر گذاشتن دوران گذار، در بخش‌های دیگر سرآمد شده‌اند.
این مسئول با بیان این که در نظریه پایه توسعه استان در بخش کشاورزی اولویت‌هایی قائل شده‌ایم، گفت: در طرح پایه توسعه استان در بخش کشاورزی بیشتر روی زراعت، باغداری، شیلات و گیاهان دارویی تکیه کرده‌ایم و برنامه‌های ما حول این چند موضوع مهم و اولویت‌دار است.
وی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد برای رشد و توسعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند منابع بانکی است، افزود: اگر قرار است کشاورزی رونق پیدا کند بدون منابع بانک‌ها در استان کاری از پیش نخواهیم برد.

نوروزی گفت: به‌دلیل نبود نقدینگی کافی در استان برای توسعه باید بانک‌محور باشیم و در این راستا برای توسعه بخش کشاورزی که اساس توسعه استان است بانک کشاورزی باید ورود پیدا کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از حمایت‌ها و همکاری‌های بانک کشاورزی در این استان برای توسعه کشاورزی خاطرنشان کرد: باید بانک کشاورزی سهم عمده‌ای در شکوفایی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با کمک به بخش کشاورزی داشته است.
وی سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه کشاورزی را محوری ارزیابی کرد و گفت: با حمایت از کشاورزان با صندوق بیمه حمایت از بخش کشاورزی و همچنین ایجاد شهرک‌های کشاورزی اکنون کشاورزی روی ریل توسعه قرار گرفته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بانک کشاورزی مکمل و بهترین پشتوانه مالی در جهت رونق و توسعه این بخش مهم اقتصادی است.

جعفر گوهرگانی افزود: سال گذشته با همت و تلاش مجموعه شعب بانک کشاورزی در شهرستان های مختلف استان بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل صندوق توسعه ملی به کشاورزان و سرمایه گذاران این بخش پرداخت شد.
وی بیان کرد: علاوه بر این میزان نیز حدود ۴۰ میلیارد ریال از محل خط اعتباری مکانیزاسیون بخش کشاورزی به متقاضیان پرداخت شد.
وی از خرید بیش از ۴۵ هزار تن گندم مازاد بر کشاورزان در سالجاری خبر داد و گفت: از این میزان حدود ۱۲ هزار تن گندم بذری و گواهی شده بود.
گوهرگانی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال بابت خرید این میزان گندم به کشاورزان از طریق بانک کشاورزی استان پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: در سال های ۹۰ و ۹۱ با وجود میانگین بارش سالانه بیش از ۵۵۰ میلیمتری، میزان خرید گندم مازاد بر کشاورزان در استان حدود ۲۰ هزار تن بود در حالی که امسال با وجود بروز خشکسالی ، کمبود محسوس بارش ها و پراکنش نامناسب تاکنون این میزان به حدود ۴۶ هزار تن رسیده است.

۴۲ هزار هکتار باغ در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده است
مدیر امور شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون در این استان ۴۲ هزار هکتار باغ، ۴۰۰ هزار متر مربع مزرعه پرورش ماهی و توسعه واحدهای دامی با تعامل و همکاری این بانک و جهاد کشاورزی انجام شده است.
مدیر جدید امور شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل بانک کشاورزی و مدیرانی استانی معرفی شد.
مدیر جدید امور شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: بانک کشاورزی تاکنون به دلیل مختلف از جمله نیروی انسانی متعهد و کارآمد و تراکنش بسیار مطلوب به لحاظ شعبه گام‌های موثری در جهت توسعه و زدودن غبار از ساختار سنتی این مجموعه برداشته است.
اله‌داد محمدی اظهار داشت: تاکنون در این استان ۴۲ هزار هکتار باغ، ۴۰۰ هزار متر مربع مزرعه پرورش ماهی و توسعه واحدهای دامی با تعامل و همکاری بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی انجام شده است.
وی عنوان کرد: متوسط رشد پرداخت تسهیلات کشاورزی طی ۴ سال گذشته در این استان ۳۲ درصد بوده در حالی متوسط در سیستم بانکی حدود ۱۲ درصد است.
حاشیه‌ها: 
*در آئین تودیع و معارفه مدیران عامل بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد مدیران زیادی از جمله آنهای که هیچ ارتباطی حتی با بانک کشاورزی نداشتند، حضور پیدا کردند.
*حضور افراد غیرمرتبط با بانک کشاورزی نیز مشهود بود.
*انتهای سالن جلسه افراد مرتب با هم در حال صحبت و گویا متینگ‌های دو یا سه نفره راه اندخته بودند.









کد مطلب: 116142

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/116142/معارفه-مدیرعامل-بانک-کشاورزی-حاشیه-های

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1