کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کنترل فنی بر ساخت ساز استان مطلوب نیست

16 تير 1394 ساعت 11:17


 
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت؛ مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان به عنوان یک ضرورت، فراگیرترین شاخص و نماد اعمال ضوابط فنی و مهندسی پدافند غیرعامل دراحداث سازه‌­­های امن، تولید مصالح با کیفیت و ایمن است.
کنترل فنی بر ساخت ساز در حال محو شدن است
محمود مومن‌نسب در گفت‌وگو با کبنانیوز اظهارکرد: بنده مهندس نیستم، ولی در حد اطلاعات اولیه خود استنباط می کنم نگاه به بحث فنی و مهندسی نظارت بر امور مسکن و ساخت و ساز ها در استان مطلوب نیست و احساس می کنم اگر احساس مسئولیت نشود، این نگاه در حال محو شدن است.
مومن نسب تصریح کرد: فکر کنم همین امر باعث شده تا وضعیت ساخت و ساز شهرهای استان از حیث پیش بینی استحکامات و سازه های امن و خدمات رسان در شرایط خاص در ردیف استانهای آخر باشد.
وی اظهار داشت: بکارگیری صحیح مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان در امور ساخت و ساز، ضمن پیشگیری از وقوع تهدیدات و حوادث احتمالی موجب کاهش قابل توجه حوادث جانی، مالی و منابع سرمایه ای میشود.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان بیان کرد؛ باید قبول کنیم بخش قابل توجهی ازافزایش پایداری ملی و ارتقای ضریب ایمنی و افزایش آسیب ناپذیری در حوزه مقررات ملی ساختمان و کنترل های فنی و مهندسی نظارت عملیاتی می شود.
کارفرمایان دولتی از نظارت استثنا نشوند
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کارفرمایان ساخت و سازهای بخش دولتی نباید از نظارت مستثنا باشند، تصریح کرد: انتظار بر این است که مدیریت راه و شهرسازی تدبیری بکارگیرد که نظارت دفاتر فنی و مهندسان ناظر شهرداری ها و نظام مهندسی صرفا بر ساختمان‌های بخش خصوصی نباشد.
وی از مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل راه و شهرسازی، دفترفنی ، شهرداران، فرمانداران، سازمان نظام مهندسی و آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در خواست نمود به استناد آیین نامه اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و در راستای صیانت از جان انسان ها و منابع سرمایه ای تمامی مراحل احداث مسکن از پی تا کلید اعم از تأیید پروانه­ ساختمانی و پایان کار تحت نظارت مستمر قرار دهند.
مومن نسب در پایان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تقاضا نمود تا از اداره کل پدافند غیرعامل در شورای فنی به عنوان عضو مدعو، دعوت و سازکارهای لازم برای به عضویت درآوردن این اداره کل در شورای مزبور را بعمل آورند.


کد مطلب: 114282

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/114282/کنترل-فنی-ساخت-ساز-استان-مطلوب-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1