کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار جدی دامپزشکی استان در خصوص بیماری تب کریمه کنگو

15 تير 1394 ساعت 12:04


مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد شیوع تب کریمه کنگو در استان را تکذیب کرد و گفت: تا کنون نشانه ای از وجود بیماری تب کریمه کنگو در این استان مشاهده نشده است.
dam
به گزارش کبنانیوز، عبد الله بهمنش افزود: این بیماری مشترک بین انسان و دام از طریق گوشت دام های آلوده و پشه ها قابل انتقال به انسان است.
وی بیان کرد: دامداران برای جلوگیری از انتقال این بیماری از لمس کردن کنه ها در دام های خود خودداری کنند.
بهمنش اظهار کرد: برای پیشگیری از این بیماری آغل ها و جایگاههای دام ها در برخی از روستاهای سمپاشی شده است.
وی عنوان کرد: تمامی افراد به ویژه گروه های در معرض خطر شامل دامداران، کارکنان کشتارگاه ها، قصابان، کشاورزان و به ویژه روستاییان و عشایر که به نحوی با دام سر و کار دارند، از کشتار دام در خارج از کشتارگاه ها خودداری کنند.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اصول بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظت فردی از سوی کارکنان کشتار، انتقال و عرضه کنندگان گوشت، دامداران و قصابان باید رعایت شود و مردم از خرید گوشت های بدون مهر دامپزشکی و کشتارهای غیرمجاز خودداری کنند.
از تماس با کنه ها خودداری کنند
وی اضافه کرد: دامداران به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو از تماس با کنه ها خودداری کنند.
عبد الله بهمنش افزود: این بیماری مشترک بین انسان و دام از طریق گوشت دام‌های آلوده و پشه ها قابل انتقال به انسان است و دامداران برای جلوگیری از انتقال این بیماری از لمس کردن کنه ها در دام های خود خودداری کنند.
بهمنش افزود: برای پیشگیری از این بیماری آغل ها و جایگاههای دام ها در برخی از روستاهای سمپاشی شده است
وی اصول بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظت فردی از سوی کارکنان کشتار، انتقال و عرضه کنندگان گوشت، دامداران و قصابان باید رعایت شود و مردم از خرید گوشت های بدون مهر دامپزشکی و کشتارهای غیرمجاز خودداری کنند.


کد مطلب: 114105

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/114105/هشدار-جدی-دامپزشکی-استان-خصوص-بیماری-تب-کریمه-کنگو

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1