کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جشن گلریزان گچساران و اقدام انسان‌ دوستانه مسئولان

15 تير 1394 ساعت 0:01


مراسم جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، مسئولان شهرستان گچساران و جمع زیادی از اقشار مختلف مردم برگزار شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مشارکت مردم در امر کمک به زندانیان غیر عمد گفت: هزینه غذایی روزانه هر زندانی تنها سه هزار تومان است و با این مبلغ هیچ کمکی به زندانی نمی‌شود.

غلامرضا تاج‌گردون امشب در مراسم جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد این شهرستان اظهار کرد: یکی از معضلات بسیار سنگین کشور بحث زندانی‌ها و اتفاقات منجر به زندانی شدن افراد است.
وی افزود: فارغ از مباحث اقتصادی و هزینه‌های اقتصادی سرسام‌آور زندان، آسیب‌های دیگر زندان نیز مهم و قابل تأمل است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه زندان از جمله موضوعات پرچالش در زمان بستن بودجه کشور است، گفت: هزینه غذایی هر زندانی تنها سه هزار تومان بوده، مباغی ناچیز که هیچ کاری با آن برای زندانی نمی‌شود انجام داد.
تاج‌گردون ادامه داد: اداره و مدیریت اقتصادی زندانیان کار سختی بوده و روز به روز نیز مشکل‌تر می‌شود.
وی با بیان اینکه آمار قابل توجهی از جرایم زندانیان غیر عمد است، اظهار کرد: تصادف، حادثه و غفلت سبب بروز حوادث و مشکلاتی می‌شود که علاوه بر درد بودن برای فرد زندانی خانواده وی را نیز درگیر مشکلات می‌کند.
تاج‌گردون همدلی و مشارکت مردم، خیرین و مؤسسات خیریه را گامی مهم در راستای کمک به زندانیان غیر عمد دانست و افزود: دولت به تنهایی قادر به برطرف کردن نیازهای زندانیان نیست و تنها کاری که در توان دولت بوده همان هزینه سه هزار تومانی است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی عدم اطلاع از قوانین را نیز از جمله دلایل مهم زندانی شدن افراد عنوان کرد و گفت: در برخی موارد عدم اطلاع از قوانین و نشناختن حق و حقوق مردم سبب بروز مشکلاتی از جمله زندانی شدن افراد می‌شود.
 
۷۴ زندانی جرائم غیرعمد در گچساران چشم انتظار کمک خیرین
رئیس دادگستری گچساران با اشاره به معرفی ۷۴ زندانی جرائم غیرعمد این شهرستان به ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این زندانیان چشم انتظار کمک خیرین و مسئولان هستند.
علی دهقان امشب در همایش گلریزان ویژه کمک به زندانیان جرائم غیرعمد که با حضور مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان و خیرین شهرستان در سالن مهرگان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با هدف جذب کمک خیرین و مشارکت عمومی جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان است.
وی با بیان اینکه کمک خیرین و مسئولان به زندانیان جرائم غیرعمد نمونه بارزی از فرهنگ نوع‌دوستی جامعه اسلامی است، افزود: با توجه به مشکلات کنونی جامعه امروز زندگی برای بسیاری از مردمان سخت بوده و اینکه نان‌آور خانواده‌ای در زندان باشد این مشکلات دوچندان می‌شود.
رئیس دادگستری گچساران با تأکید بر لزوم کمک به زندانیان جرائم غیرعمد، بیان کرد: دین اسلام تاکیدات بسیاری بر کمک به دیگران و نوع‌دوستی کرده است.
دهقان با اشاره به اینکه در واقع تعهد اجتماعی و تقویت حس نوع‌دوستی و انسان دوستی یکی از شاخصه‌های بعد اجتماعی اسلام است، ادامه داد: امید است که همه ما به عنوان یک مسلمان بتوانیم این شاخصه را در وجودمان تقویت کنیم.
این مقام مسئول در ادامه خواستار مشارکت بیشتر مردم و خیرین در جشن‌های گلریزان شد و گفت: امروز به کمک دولت زمینه‌ای فراهم شده که با مشارکت مردم و دولت و همچنین گذشت شاکیان بتوان به افرادی که به علت مشکلات مالی در زندان به سر می‌برند، کمک کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از محورهای تنظیم و ترسیم برنامه توسعه ششم نیز فراهم ساختن زمینه‌های فرهنگی برای کاهش جمعیت زندانیان است، عنوان کرد: همه مردم و مسئولان وظیفه دارند که در راستای کاهش آمار زندانیان و همچنین نیازمندان جامعه تلاش کنیم.
رئیس دادگستری گچساران با اشاره به اینکه بهترین احسان مالی است که به نیازمند آن برسد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته با کمک ستاد مردمی دیه نیز تعداد ۵۷ زندانی جرائم غیرعمد شهرستان آزاد شدند.
دهقان با بیان اینکه جهت آزادی زندانیان فوق‌الذکر ۶۸۰ میلیون کمک بلاعوض توسط خیرین و افزون‌بر ۱۱ میلیارد ریال هم توسط گذشت شاکیان به زندانیان شهرستان کمک شد، اظهار داشت: به همان میزان کمک‌های بلاعوض نیز ستاد دیه جهت آزادسازی زندانیان وام پرداخت کرد.
این مسئول، تعداد زندانیان جرائم غیرعمد معرفی شده به ستاد مردمی دیه استان را ۷۴ نفر برشمرد و افزود: در حال حاضر با وجود ظرفیت بسیار کم محیط زندان گچساران نیز افزون‌بر ۶۰۰ زندانی در این زندان وجود دارد.
وی  با اشاره به اینکه در زندان گچساران از دیگر شهرستان‌های همجوار نیز زندانی دارد، یادآور شد: تعداد کل زندانیان اهل این شهرستان ۴۰۰ نفر بوده که ۲۱ درصد آن‌ها زندانی جرائم غیر مالی هستند.
رئیس دادگستری گچساران در ادامه بر ترویج فرهنگ نوع‌دوستی در شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: در سال گذشته نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اهدای ۸۵۰ میلیون ریال جهت کمک به زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان، طعم خوش آزادی را به ۱۵ زندانی و خانواده‌های آنان بخشید.
گفتنی است؛ در این همایش نیز نماینده مردم گچساران و باشت مبلغ ۵۰ میلیون تومان  از طرف شخصی به نام حسین هدایتی که غیر بومی بوده نیز جهت کمک به این همایش اعطا کرد و همچنین فرماندار گچساران با اعطای پنج میلیون تومان، اعضای شورای شهر دوگنبدان با کمک ۵ میلیون تومان،  رئیس دادگستری گچساران ۱۰ میلیون تومان و رئیس آموزش و پرورش گچساران با اعطای سه میلیون تومان در این همایش انسان دوستانه به زندانیان کمک کردند.


کد مطلب: 114033

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/114033/جشن-گلریزان-گچساران-اقدام-انسان-دوستانه-مسئولان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1