کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۳ تعاونی حاشیه یاسوج را به نابودی کشانده‌اند

8 تير 1394 ساعت 9:46


مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳تعاونی مسکن ادارات استان حاشیه شهر یاسوج را به نابودی کشانده اند.kazmi
سید حسین کاظمی در کارگروه مبارزه با زمین خواری در استان افزود: این تعاونی ها با خرید زمین های کشاورزی اطراف شهر یاسوج و تغییر کاربری آنها نقش مهمی در زمین خواری داشته اند.
وی بیان داشت: طبق بررسی های انجام شده، بیشترین تخلفات در اراضی دولتی مربوط به دستگاههای اجرایی است.
کاظمی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز و بدون پروانه ساختمانی در مناطق حاشیه ای اطراف یاسوج، گفت: دستگاه های خدمات رسان نیز بدون مجوز اقدام به ارائه خدمات شامل آب، برق، گاز و حتی جاده دسترسی به آنها کرده اند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری به نمونه هایی از زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: تصرف و ساخت و سازهای غیراصولی و بدون پروانه ساختمانی در بیش از ۱۷ هکتار از اراضی ملی منطقه سروک شهرستان بویراحمد یکی از مصادیق مهم در این راستا است.
کاظمی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بدون کمترین توجهی به مسایل قانونی و اصولی اقدام به واگذاری حدود ۲۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ مترمربعی در یک منطقه کوهستانی و منابع ملی به ساکنان و اهالی منطقه سروک کرده است.
وی افزود: البته بنیاد مسکن در حالی که باید حدود چهار هکتار برای این تعداد ۲۰۰ نفر زمین واگذار می کرد ولی اقدام به خرید بیش از ۱۷ هکتار در دل طبیعت و اراضی ملی این منطقه کرده است.
کاظمی مقابله با زمین خواری را در دستور کار مسئولان و مقامات اجرایی استان بویژه شخص استاندار عنوان کرد و گفت: بیش از دو هزار و ۳۰۰هکتار از اراضی و منابع ملی در حدود یک سال گذشته رفع تصرف شده است.


کد مطلب: 112992

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/112992/۱۳-تعاونی-حاشیه-یاسوج-نابودی-کشانده-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1