کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اخراج کارگران کارخانه قند یاسوج/ غبار تعطیلی بر سر و روی کارخانه

8 تير 1394 ساعت 11:12


آیا غبار تعطیلی بر سر و روی کارخانه قند یاسوج می‌نشیند؟
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، بر اساس خبرهای رسیده و گفت‌وگوی برخی از کارگران کارخانه قند یاسوج غبار تعطیلی بر سر و روی این کارخانه خواهد نشست و قراردادهای کارخانه قند یاسوج با کشاورزان چغندرکار در حال لغو شدن است.
به گزارش کبنانیوز، از کارخانه قند یاسوج ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم امرار معاش می‌کنند  و ۶۷ کارگر این کارخانه سه ماه است که حقوق نگرفته‌اند و گفته می‌شوند برخی از آنها در آستانه اخراج هستند.
karkhanh.ghand.ostandar (8)
برخی از مطلعین این اتفاق را به مدیریت فعلی کارخانه قند یاسوج ربط می‌دهند و گفته می‌شود مدیر جدید دست به استخدام‌های جدید زد و سفارشاتی را هم در این خصوص پذیرفته است و بار مالی بر دوش کارخانه گذاشته است. از طرفی جا به جایی مدیران متخصص و ماهر در این کارخانه و استفاده از نیروهای تازه‌ کار یکی دیگر از اقدامات اشتباه مدیر فعلی کارخانه قند یاسوج است.
بنابر این گزارش خرید چغندر قند به ارزش ۸ میلیارد تومان با قیمتی بالاتر از سایر کارخانجات و کرایه حمل بیشتر از دیگر اقداماتی بود که کارخانه قند یاسوج را متحمل زیان کرده است و عدم استفاده از کارشناسان فنی نیز عامل شکستن کمر کارخانه قند یاسوج شده است.
به گزارش کبنانیوز، اقساط تسهیلات کارخانه قند یاسوج به عقب افتاده است و بانک عامل نیز از این وضعیت ناراضی است.
و سیاست‌کاری  و دخالت سیاسیون شاید یکی دیگر از عوامل موفق نبودن کارخانه قند یاسوج می‌باشد.
کارگران کارخانه قند یاسوج خواستار جوابگویی مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
حسین روحانی قائم مقام کارخانه قند یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز، اظهار کرد: به علت عدم وجود مواد اولیه و چونکه دولت واردات شکر خام را جهت تصفیه به شکر سفید ممنوع کرده است
وی افزود: لذا به دستور بانک تجارت به عنوان سهامدار تا اینکه شکر وارد شود برخی از نیروی انسانی کارخانه قند یاسوج را تعدیل کردیم.
 
 


کد مطلب: 112858

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/112858/اخراج-کارگران-کارخانه-قند-یاسوج-غبار-تعطیلی-سر-روی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1