کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک کلنگ و فرافکنی عضو شورای شهر یاسوج

6 تير 1394 ساعت 8:39


احسان اکبرزاده

حدود دو سال از عمر دوره چهارم شورای اسلامی شهر یاسوج می‌گذرد، ۱۰ مرد و یک زن سکان مدیریت شهری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را به دست گرفتند و قرار بود که این یازده نفر با همفکری و همراهی، برای پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم، استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی استان کهگیلویه و بویراحمد جهت شکوفایی شهر یاسوج تلاش کنند، اتفاقی که انجام نگرفت.

yasuj-zamani-parkbanvan (10)

پرداختن به عملکرد اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج در مجال این مقاله نمی‌گنجد و آن را به زمان دیگری موکول می‎کنیم، اما ریاست شورای اسلامی شهر یاسوج به مرد با تجربه و چندین پیراهن پاره کرده رسید اگر چه عدم همراهی برخی از اعضای شورا اجازه نداد تا وظیفه‌شناس رئیس به وظایفش برسد و دو سال گذشت و کارکرد شورای شهر یاسوج آن چیزی است که هم‌اکنون آن را مشاهده می‎‌کنیم.

و اما کلنگ‌ تدبیر «زهرا زمانی» برای ایجاد امید و نشاط در بین بانوان با حضور نماینده ارشد دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد به زمین خورد تا عملاً نشان دهد که می‌توان در شورای اسلامی به جای دعوهای بی‌سرانجام قدم‌های در راستای رفاه حال شهروندان این شهر برداشت.

کلنگ به زمین خورد و استاندار کهگیلویه و بویراحمد از زهرا زمانی به خاطر پیگیری در زمینه احداث و تخصیص اعتبار به این پارک به صورت ویژه قدردانی کرد. اما ساعاتی بعد برخی افراد که به تریپ قبای آنها برخورده بود شروع به سمپاشی بر علیه تنها بانونی شورای شهر کردند و عملاً در مقابل صحبت‌های زهرا زمانی موضع گرفتند.


yasuj-zamani-parkbanvan (17)

اما زهرا زمانی چه گفت؟

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گفت؛ به دلیل ضعف مالی شهردای یاسوج با همکاری تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی پارک بانوان تخصیص داده شد، و این  به مذاق برخی از اعضای شورای اسلامی شهر خوش نیامد و در مصاحبه‌هایی از اعضای شورا خواستند تا به مسائل سیاسی ورود پیدا نکنند، غافل از اینکه آن فرد سیاسی که این عضو شورا به آن اشاره می‌کند، در وهله اول نماینده ملت و پس از آن به عنوان یکی از موکلان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود  و استفاده از ظرفیت‌های ملی برای توسعه شهر و محله‌مان خدمت به مردم است و بزرگترین عبادت خدمت به مردم و تشکر و قدردانی از هر فرد خدمتگذاری مصداق «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» است.


آقای عضو محترم شورای شهر؛

 کاش صحبت‌های زمانی را خوب گوش می‌دادید بعد اظهار نظر می کردید ایشان گفت: از استاندار کهگیلویه و بویراحمد، شهردار و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج قدردانی میکنم از طرفی از آقای تاجگردون به دلیل همکاری برای جذب اعتبار آن پروژه تشکر کرد براستی اشکال کار کجا بود که شما اینچنین برآشفتید؟

آقای محترم!

شما در صحبت‌هایتان گفتید «اعضای شورای شهر به جای پرداختن به مسائل سیاسی و تمام کردن نام طرح به اسم فرد به فکر حل مشکلات مردم باشند»، لازم است که از خودتان شروع کنید چون که موکلانتان تا به حال کاری یا اقدام خاصی از شما ندیده‌اند و شما هم تاکنون گزارشی به مردم نداده‌اید و از این پس سعی کنید یک «سوزن به خود و یک جوال‌دوز به مردم بزنید».

آقای عضو  محترم شورای شهر یاسوج

شما گفته‌اید که «اعضای شورای شهر به جای تریبون شدن برای سیاسیون و کاندیداهای آینده مجلس به فکر پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات آنها باشند»، چه خوب بود که شما هم اگر می‌توانستید از قدرت چانه‌زنی خود برای جذب اعتبار و رشد و توسعه شهر خود بهره می‌بردید و در این مسیر حتی تریبون سیاسیون هم می‌شدید؟ دریغ از یک ریال اعتبار که تاکنون از محلی غیر از محل درآمدهای شهرداری یاسوج جذب کرده باشید و اگر به جزء این است به جای فرافکنی و تخریب دیگر اعضای شورای شهر گزارش دهید و سعی نکنید ضعف‌ خود را در تخریب دیگران بپوشانید.

آقای محترم؟

شما گفته‌اید «شورای اسلامی شهر یاسوج هرگز به دنبال جانب‌گیری از شخص یا گروه سیاسی خاصی نبوده و حل مشکلات مردمی و پاسخگویی به خواسته‌های به حق آن ها مهم‌ترین برنامه‌های این شورا است» حضرتعالی کی؟ چه زمانی؟ پاسخگوی خواسته‌های مردم بودید و چه طرحی را برای پیشبرد مسائل اجتماعی ، عمرانی و سایر امور رفاهی مردم شهر ارائه دادید.

آیا مشکلات زیرساخت‌های گردشگری یا معضل ترافیک شهر و... را برطرف کردید؟ توان انجام کدام کار ساده را داشتید؟...

به امید روزی که اعضای شوراهای شهر ما جایگاه کسانی باشد که علاوه بر داشتن دوراندیشی از نگاه حذفی، قبیله‌ای و منطقه‌ای مبرا باشند و تمام تلاش خود را برای توسعه و رشد شهر به کار بگیرند.

 تا بعد...


کد مطلب: 112622

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/112622/یک-کلنگ-فرافکنی-عضو-شورای-شهر-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1