کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتقاد مدیرکلی از توزیع اعتبارات استان/ نیک‌اقبالی: انتقال می‌دهم

2 تير 1394 ساعت 14:09


nikeghbali

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود، گفت: ایجاد حساسیت بین مردم موجب کاهش آتش‌سوزی می‌شود.


پژمان نیک‌اقبالی صبح امروز در جلسه ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مانور اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان خبر داد و اظهار کرد: برای برگزاری خوب این مانور لازم است که سناریوی آن به‌وسیله محیط‌ زیست، هلال احمر و منابع طبیعی نوشته و شرح وظایف دستگاه‌ها در آن تعریف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اطلاع‌رسانی ضعیف در هنگام وقوع آتش‌سوزی‌ها را از مشکلات اساسی در هنگام وقوع حادثه دانست و بیان کرد: نحوه اطلاع‌رسانی دقیق در این مانور نیز اجرا شود تا دستگاه‌ها بر نحوه آن آشنا شوند.

وی خواستار استفاده از ظرفیت دستگاه‌های آب و فاضلاب شهری، روستایی و امور عشایر شد و بیان کرد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد داد برای حضور به موقع در زمان وقوع آتش‌سوزی و کاهش تلفات در عرصه‌های منابع طبیعی یک تیم اطفای حریق توسط فرمانداران در تمام شهرستان‌های استان تشکیل شود و اعضای این تیم هم مشخص باشد.

این مسئول تصریح کرد: چون در زمان وقوع آتش‌سوزی دستگاه مکانیزه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد باید از نیروی مردمی برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و عرصه‌های منابع ملی به خوبی استفاده کرد.

نیک‌اقبالی با بیان اینکه این مانور هفته اول بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، گفت: بسیاری از آتش‌سوزی‌ها در نتیجه عوامل انسانی رخ می‌دهد که رسانه‌ها و صدا و سیمای استان اطلاع‌رسانی دقیق را انجام دهند و مردم را در این خصوص حساس کنند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم ۴۰ درصد آتش‌سوزی‌ها را کاهش می‌دهد، اضافه کرد: اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص اقدامات لازم برای نگهداری از عرصه‌های منابع طبیعی از طریق صدا و سیمای مرکز استان به مردم آموزش داده شود، ضمن اینکه در صورت امکان میزگردی با حضور مدیران منابع طبیعی و محیط زیست برگزار شود.

وی خواستار پوشش خبری مناسب برگزاری مانور اطفای حریق توسط رسانه‌ها و صدا و سیمای استان شد و گفت: رسانه‌های استان برای ایجاد حساسیت در بین مردم و احساس وظیفه در این خصوص پوشش خبری خوبی داشته باشند.

این مسئول در ادامه انتقاد مدیرکل منابع طبیعی در خصوص کمبود اعتبارات استانی را به حق دانست و افزود: طبق گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان شاخص‌های اعتبارات استانی تعریف شده و نمی‌توان در این خصوص اقدامی انجام داد، ضمن اینکه دغدغه‌های مدیرکل منابع طبیعی را به استاندار انتقال می‌دهم.



انتقاد مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از توزیع اعتبارات استانی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از توزیع نادرست اعتبارات استانی انتقاد کرد.


 عزت‌الله بهشتی‌فر در جلسه ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد از توزیع نادرست اعتبارات استانی انتقاد کرد و اظهار داشت: به منابع طبیعی استان توجه نمی‌شود و تا نگاه به منابع طبیعی تغییر نکند به هیچ سوالی پاسخ نخواهم داد.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که از ابتدای سال جاری تاکنون چند فقره آتش‌‌سوزی در استان رخ داده و چند درصد از اراضی منابع طبیعی در این آتش سوزی‌ها طعمه حریق شده، تنها به آمار آ‌تش‌‌سوزی‌ها اکتفا کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های و عرصه‌های منابع طبیعی استان به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه آمار اراضی جنگلی استان که طعمه حریق شده سرسام آور است، افزود: آمار دقیق آتش سوزی‌ها میزان خسارت، مکان‌های وقوع آتش‌سوزی و زمان وقوع این حوادث را به ریز در اختیار دارم اما از دادن این آمار خودداری می‌کنم چون در توزیع اعتبارات استانی هیچ توجهی به منابع طبیعی نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه برآورد خسارت آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی در سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان بوده، تصریح کرد: منابع طبیعی با تمام توان از عرصه‌های منابع طبیعی حفاظت و حراست می‌کند اما کمبود اعتبارات استانی و عدم همکاری سایر دستگاه‌ها سبب ایجاد مشکلاتی برای ما شده است.

بهشتی‌فر از توزیع اعتبارات ملی ابراز رضایت کرد و یادآور شد: در شهرستان چرام دستگاه‌های مختلف این شهرستان دو خودور با نیرو و تجهیزات در اختیار منابع طبیعی قرار دادند و به صورت شیفتی این خودروها حضور دارند تا از وقوع آتش‌سوزی جلوگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شهرستان بویراحمد بیشترین وسعت جنگلی استان را دارد و همواره بسیاری از آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های این شهرستان رخ می‌دهد اما امکانات منابع طبیعی بویراحمد محدود است و نیازمند کمک مسئولان، مدیران دستگاه‌ها و مدیریت بحران استان هستیم.


کد مطلب: 112121

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/112121/انتقاد-مدیرکلی-توزیع-اعتبارات-استان-نیک-اقبالی-انتقال-می-دهم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1