کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دخالت‌ سیاسیون در حوزه سلامت کهگیلویه

31 خرداد 1394 ساعت 8:35


مراسم تکریم و معارفه و معارفه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در سالن اداره ارشاد شهر دهدشت برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از دهدشت،  در این مراسم رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه دهدشت، فرماندار و جمع زیادی از مدیران شهرستان کهگیلویه حضور داشتند و طی حکمی سید غفار شفایی به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه معرفی و از زحمات سید عبدالحسین موسویان زاده مدیر سابق شبکه تقدیر شد.
دخالت سیاسون در حوزه سلامت
چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تکریم و معارفه مدیران شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به اینکه امکانات بهداشتی و درمانی کهگیلویه جوابگوی جمعیت مراجعه کننده نیست، گفت: ارتقا امکانات بهداشتی و درمانی در این شهرستان نیازمند همکاری همه مسئولان به دور از هر گونه سیاسی کاری است.

رضا چمن با اشاره به نقش مهم نیروی انسانی در توسعه هر جامعه افزود: حاشیه‌ی تغییر مدیریتی در کهگیلویه معضلی فراروی توسعه بهداشتی و درمانی این شهرستان است.
وی همکاری مسئولان در استفاده از منابع مختلف بخصوص حمایت خیرین و بخش خصوصی برای ارتقا سطح بهداشتی و درمانی را ضروری خواند و اظهارکرد: توسعه نگری باید افق دید مسوولان کهگیلویه باشد.چمن مداخله گروه‌های سیاسی در حوزه سلامت را یک معضل بزرگ دانست و ابراز داشت: پیشبرد اهداف سلامت نیازمند همدلی و همزبانی مسوولان در راستای افزایش ارایه خدمات به جامعه هدف است.وی امکانات بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت را ناچیز دانست و عنوان کرد: تجهیز و تامین امکانات مورد نیاز این بیمارستان یک اولویت است.چمن گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکل دستگاه ام آر آی در چند ماه آینده برطرف و به زودی این دستگاه در بیمارستان دهدشت راه‌اندازی خواهد شد.
چمن تصریح کرد: کهگیلویه با همه قدمت، عظمت، جمعیت تحت پوشش و با سابقه تاریخی و تمدنی که دارد، اما الان شاهدیم با مشکلاتی اینچنینی از جمله پیدا کردن یک سالن برای برگزاری جلسات و همایش‌ها مواجه است.


کار در کهگیلویه سخت و طافت‌فرسا است

وی با طرح این سوال که چرا با این مشکلات در کهگیلویه مواجه هستیم؟، اظهار کرد: اگر در شاخص‌های گوناگون توسعه گرفتاری و نگرانی‌هایی داریم از ماست که بر ماست. اگر همدلی وجود داشته، هنر ما این باشد که از همین منابع حداقلی، استقاده بهینه را داشته باشیم  و اگر توان و انرژی ما در جهت هم‌افزایی باشد نه در جهت کاستن انرژی همدیگر،  قاعدتا شرایطی دیگری را در این شهرستان شاهد خواهیم بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار کردن در شهرستان کهگیلویه واقعا سخت است، افزود: مهر تأئید می‌زنم بر سخنان آقای دکتر شرافت! جایی دشوارتر و پرحاشیه‌تر از شهرستان کهگیلویه برای مدیریت ندیده‌ام و اینجا حاشیه بسیار سنگین‌تر از متن است.
وی سپس یادآور شد: این مشکل در استان کهگیلویه و بویراحمد هم وجود دارد، بدون تعارف در کهگیلویه بدترین حالت ممکن مدیریتی را شاهد هستیم. در کهگیلویه به تلاش بیشتری از سایر بخش‌های استان نیازمند است و بیشتر باید برآیند حرکت‌هایمان هم جهت باشد، توسعه نگری و توسعه محوری، بیش از هر جای دیگری باید در دستور کار مدیریت شهرستان کهگیلویه قرار گیرد و در فضای ذهنی تک تک ما بایستی که ریشه داونده باشد، اما چون اینگونه نیست در نتیجه علی‌رغم تلاش‌های که می‌شود، ثمره این آنها را در رسیدن به اهداف در این شهرستان شاهد نیستیم.
وی در ادامه گریزی به حوزه تحت مدیریت خود نیز زد و گفت: به مدیران حوزه بهداشت و درمان شهرستان  کهگیلویه نیز توصیه جدی می‌کنم که از حواشی بپرهیزند و توجه به مقوله سلامت مردم را در راس کار خود قرار دهند.
همه در اموری که به آنها مرتبط نیست دخالت کنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هیچ جای استان مثل کهگیلویه نیست، در این شهرستان همه سعی می‌کنند در اموری که به آنها مرتبط نیست دخالت کنند.
چمن تصریح کرد: با این دخالت‌های بی‌جا و غیر اصولی، شاهد رشد شاخص‌ها و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان این شهرستان نخواهیم بود.تا زمانی که این تنگ نظری‌ها و این نگاه‌های بسته بر فضای شهرستان حاکم باشد، به جایی نمی رسیم و اگر از این نوع نگاه‌ها و حواشی‌ها پرهیز کرده، دغدغه توسعه را داشتیم و کار را به متخصص مربوطه سپردیم تا دیگران هم ارزیابی کنند، آن وقت می‌توان ادعا نمود که  شاهد پیشرفت خواهیم بود.
وی با طرح این سوال که چرا هر کسی باید به خود اجازه دهد در حوزه های تخصصی دخالت کند؟، افزود: نتیجه همین نگاه است که الان شاهد هستیم شهرستانی با این عظمت، سالنی مناسب برای برگزاری همایش و مناسبت‌های خود ندارد.
چمن افزود: شهرستان کهگیلویه هنوز یک بیمارستان استاندارد ندارد و تازه پس از پیگیری فراوان دو هفته قبل «آی سی یوی» نوزادان در کهگیلویه راه‌اندازی شده است.
IMG_1037 IMG_2875 IMG_2871 IMG_2864 IMG_2843 IMG_2837 IMG_2716 IMG_2747 IMG_2754 IMG_2821 IMG_2827 IMG_2833 IMG_2737 IMG_2733 IMG_2731 IMG_2730 IMG_2728 IMG_2721 IMG_2723 IMG_2726
به گزارش کبنا، در پایان طی حکمی سید غفار شفایی به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه معرفی و از خدمات سید عبدالحسین موسویان زاده مدیر سابق شبکه تجلیل شد.


کد مطلب: 111725

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/111725/دخالت-سیاسیون-حوزه-سلامت-کهگیلویه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1