کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فعالیت های خوبی صنایع دستی در استان انجام داده است

23 خرداد 1394 ساعت 9:36


امام جمعه یاسوج با اشاره به ۲۰ خرداد مصادف با ۱۰ ژوئن روز جهانی صنایع دستی، عنوان کرد: انواع صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نداشتن برند مشخص و نبود بازارچه تولید و فروش به استان های همجوار ارسال شده و منفعت اقتصادی آن نصیب دلالان می شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه های نماز جمعه یاسوج ابراز داشت: تاکنون اقدامات مهمی در زمینه احیا و رونق صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از سوی متولیان امر و مسوولان اجرایی این استان انجام شده است.
وی افزود: توسعه روزافزون صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد و حمایت همه جانبه متولیان امر از آن می تواند در بهبود وضعیت اقتصادی مردم استان نقش بسزایی ایفا کند.
حسینی با  اشاره به ۲۷ خرداد روز جهاد کشاورزی، گفت: برنامه ریزی اصولی به منظور جلوگیری از ضرر و زیان قشر مولد و فعال کشاورزان همواره مدنظر مسوولان اجرایی و متولیان امر باشد.
وی افزود: گاهی اوقات نبود برنامه ریزی اساسی موجب می شود که یک یا چند محصول کشاورزی به دلیل وضعیت نامطلوب بازار و یا ذخیره سازی نامناسب هدر رفته و کشاورزان متضرر شوند.
وی بیان کرد: توسعه و پیشرفت هر کشور مستلزم عناصر مهم علم و تولید است و هر دوی آنها نیز مکمل یکدیگر بوده و هر کدام بدون دیگری بی فایده خواهد بود.
حسینی اظهار کرد: یکی از تولیدات مهم تمام کشورها از جمله ایران محصولات کشاورزی است و باید مسوولان اجرایی و متولیان امر نیز این بخش مهم اقتصادی را مورد توجه جدی قرار داده و برای رونق روزافزون آن بکوشند.
وی با اشاره به ۲۳ خرداد سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، عنوان کرد: ایران اسلامی اکنون در جنگ فرهنگی با دشمنان قرار دارد و جنگ فرهنگی نیز خطرناک بوده و مقابله با آن به مراتب دشوارتر از سایر جنگ ها است.
حسینی ابراز داشت: دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب تلاش می کنند با روش های مختلف فرهنگ اسلامی، غنی و اصیل ایران را خدشه دار کنند و ملت ایران نیز برای پیروز شدن در این عرصه حساس باید هوشیار، آماده و مجهز باشند.
امام جمعه یاسوج ۲۶ خرداد سالروز شهادت سربازان دلیر دوران پیروزی انقلاب اسلامی شامل بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک نژاد را تسلیت گفت و افزود: این چهار نفر پس از مشارکت در ترور حسنعلی منصور نخست وزیر وقت رژیم پهلوی به شهادت رسیدند و با حرکت ارزشمند خود امید را در دل ملت مبارز ایران برای مقابله هر چه مطلوبتر با رژیم طاغوت زنده کردند.
حسینی گفت: هر چند که یمن در جنگ نظامی نابرابر با عربستان سعودی تاکنون ضربات سنگینی را متحمل شده و بخش عمده ای از زیرساخت های آن نیز از بین رفته اما به لطف الهی ملت مقاوم یمن به زودی پیروز خواهند شد.
وی بیان کرد: ماه رمضان به عنوان ماه میهمانی خدا، رحمت، مغفرت، استغفار، توبه، خودسازی، مناجات، نیایش و مبارزه با شیطان و نفس اماره در پیش است و برای بهره گیری هر چه بیشتر از فیوضات و برکات ارزشمند آن باید آمادگی جسمی و روحی لازم را داشت.
حسینی با اشاره به نامگذاری ۱۶ تا ۲۲ خرداد هر سال به نام هفته محیط زیست، اظهار کرد: تخریب محیط زیست به معنای لطمه زدن به زندگی انسان ها و سایر موجودات زنده است و حفظ و صیانت از آن نیز وظیفه ای همگانی بوده و از عهده گروه خاصی برنمی آید.
 
 


کد مطلب: 110425

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/110425/فعالیت-های-خوبی-صنایع-دستی-استان-انجام-داده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1