کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حاج رحیمی؛ داور یا ذخیره طلائی؟!

12 خرداد 1394 ساعت 8:26


بهنام عکاشه-سردبیر کبنانیوزrahimiوقتی حاج بهرام در دور چهارم کرسی آن موقع سرخ مجلس را به موحد واگذار کرد همه چپ های شهر تصمیم گرفتند به مدرسه هاشان بروند و این کار را هم  کردند.
خواجوی و انجمن قدرتمند اسلامی معلمان که پایگاه مرکزی تصمیم گیری اصلاحات گچساران بود با یک تصمیم، انجمن اسلامی را به سکوتی معنادار و فعال در عرصه سیاست گچساران برد.
اما در آن روزها خوش بین ترین افراد هم فکر نمی کردند سرنوشت چپ های قدرتمند گچساران به جائی برسد که برای کرسی از دست داده باید ۲۰ سال منتظر بمانند و حاج رحیمی هم یکی از آنها بود که به این سرنوشت دچار شد و کمی بدتر از آن.
وقتی حاج بهرام دست او را بر بلندای تریلی، بالا برد و ۲۰ هزار رای آورد، کارشناسان سیاسی در آن روزها، آینده آن جوان جاه طلب را مثبت می دانستند ولی اتفاقاتی که بعدها در انتخابات های مختلف افتاد حلقه سیاست را بر او تنگ کرد تا او بعد از ۱۴ سال و در ۴۷ سالگی تازه فرماندار شود و این برای رویاهای او کمی کوچک می نمود.
حاج رحیمی اما در فرمانداری تجربه هائی فراتر از انتظار کسب کرد.
لغو سخنرانی ها، فشارها برای انجام مراسمات، مدیران ضعیفی که با واقعیات موجود شهرستان همخوانی نداشتند و چه بسا با سامانه سیاسی پیشین دم خورند، رودرروئی با جناح مقابل بر سر موضوعات مختلف، رابطه تنظیم نشده با رسانه ها و... تنها گوشه ای از اتفاقات دوره فرمانداری او در گچساران بود.
او به عنوان سپربلای اصلاح طلبان این روزها مورد انتقاد جدی مخالفین جریان است و هواداران برای سکوت آزاردهنده اش همچنان پاسخی درخور نیافته اند.
رحیمی از طرفی فرماندار جریان اصلاحات و از طرف دیگر برگزار کننده انتخاباتی سخت میان خاستگاهش و منتقدینش می باشد و شرکت او در نشست های طیف مقابل پاسخی به منتقدینش مبنی بر نقش فکر سیاسی در عمل اجرائی اوست.
حاج رحیمی با اظهارنظر درباره مسائل مختلف گچساران نشان داده بر اوضاع اشراف داشته و نمی خواهد لحظه ای در انجام وظایفش درنگ کند.
هواداران بخشی از جریان اصلاحات، کسوت فعلی او را بر قامت او تنگ می بینند، او اما واقعیات سیاسی در گچساران را حساس دانسته، درک کرده و توانسته منهای برخی موارد که به او ایراداتی هرچند کوچک وجود دارد، انتظارات این طیف را برآورده نماید.
او تا کنون فرماندار موفقی به نظر رسیده ولی اوضاع نشان می دهد مخالفینش که این روزها فراتر از منتقد هم نشان داده اند قصد ندارند این روزهای نسبتا آسان ادامه یابد.
حاج رحیمی روزی ذخیره طلائی اصلاح طلبان نامیده می شد ولی این روزها نقش داور میان جریانات را بازی می کند و باید دید داوری او در زمستان امسال چگونه خواهد بود و تیم رقیب با قضاوتش چه رفتاری خواهد کرد.
رفلکس های سیاسی او این روزها به نظر می رسد بهانه های مخالفین جریان اصلاحات را گرفته است ولی آنها ثابت کرده اند هیچ وقت برای گرفتن بهانه دیر نیست و چنین نیز کرده اند.
حاج یهرام نمونه ای جلوی چشمان رحیمی است. باید دید آنها با حاج رحیمی مثل حاج بهرام رفتار می کنند؟!


کد مطلب: 108406

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/108406/حاج-رحیمی-داور-یا-ذخیره-طلائی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1