کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوای کهگیلویه و بویراحمد ناسالم است

10 خرداد 1394 ساعت 17:20


مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ورود ریزگردها به این استان گفت: در فروردین و اردیبهشت سال جاری بیش از ۲۰ روز هوای ناسالم در شهرستان‌های استان به ثبت رسیده است.
عطا پور‌شیرزاد امروز در جلسه شورای بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ورود ریزگردها در استان اشاره کرد و اظهار داشت: ریزگردها از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس وارد استان می‌شوند و به همین دلیل در سال جاری شاهد آلودگی هوا در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بودیم.
مدیرکل محیط‌ زیست کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت کیفی هوا و میزان آلودگی هوا در فروردین و اردیبهشت سال جاری در دو شهرستان گچساران و بویراحمد اشاره کرد و گفت: روزهای آلوده و گرد و غباری در شهرستان گچساران ۱۶ روز بوده و در این مدت میزان غلظت آلودگی هوا ۱۵۰ میلی‌گرم بر مترمکعب و بیش از حد مجاز بوده است.
وی به روزهای آلوده شهر یاسوج در این ماه هم اشاره کرد و افزود: میزان آلودگی هوا در این شهر ۶ روز به ثبت رسیده و یاسوج در فروردین‌ماه، ۲۲ روز هوا با آلودگی کم، پنج روز ناسالم و یک روز در مرز هشدار را تجربه کرده است.
این مسئول به میزان گرد و غبار هوای یاسوج در اردیبهشت‌ماه اشاره کرد و اظهار داشت: میزان آلودگی در این ماه ۱۸۰ میلی‌گرم بر مترمکعب بوده و ۲۶ روز هوا با آلودگی پایین و سه روز هوا آلوده برای بیماران قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان به ثبت رسیده است.
پورشیرزاد به وضعیت هوای شهرهای لیکک و دهدشت اشاره کرد و یادآور شد: میزان آلودگی این دو شهر به دلیل نزدیک بودن به استان خوزستان بسیار بالا و در مرز هشدار است اما به دلیل نبود دستگاه سنجش آلودگی هوا در این مناطق، میزان غلظت آلودگی مشخص نیست.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای نصب دستگاه سنجش آلودگی هوا در این شهرها بیش از ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.


کد مطلب: 108349

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/108349/هوای-کهگیلویه-بویراحمد-ناسالم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1