کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زارع‌پور: مدیران مدارس با آزمون انتخاب می‌شوند

10 خرداد 1394 ساعت 11:19


جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی شهرستان چرام در منطقه گردشگری طسوج این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از چرام، در این مراسم مدیران کل آموزش و پرورش، اموراجتماعی استانداری، میراث فرهنگی و گردشگری، فرماندار چرام و اعضای شورای انجمن اولیا و مربیان حضور داشتند.
هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: اثربخش‌ترین نوع مدیریت، مدیریت مشارکتی می‌باشد و در سایه این نوع مدیریت مسائل حل شدنی است.
زارع‌پور مدیریت مشارکتی را مبتنی بر خردجمعی، اظهارنظر همه افراد و گروه‌ها دانست و گفت: نتیجه اثربخش این نوع مدیریت تعالی افکار و عقاید می‌باشد.
وی با اشاره حدیثی از امام علی (ع) که همه آرا و اندیشه‌ها را به هم بزنید تا بهترین متولد گردد، گفت: جلسات انجمن اولیا و مربیان از همین سنخ می باشد و خروجی این جلسات حل بسیاری از مشکلات فروبسته آموزش و پرورش می‌باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه خواستار خارج شدن جلسات انجمن اولیا و مربیان از حالت صوری و تشریفاتی شد و گفت: باید این جلسات را به شکل واقعی تبدیل کنیم.زارع پور با اشاره به بودجه کم و سرانه ناچیز مدارس، از درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش گفت و بیان کرد : استفاده مطلوب از فضاهای آموزش و پرورش می تواند درامدهای خوبی برای آموزش و پرورش باشد.
وی در پایان از انتخاب مدیران مدارس متوسطه بر اساس آزمون و کسب نمره قبولی برای اولین بار در سطح کشور خبر داد.
رئیس آموزش و پرورش چرام  گفت: احداث مرکز مشاوره و راهنمایی از نمونه های همکاری آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان می باشد.
صدرالله عزیزی رئیس آموزش و پرورش شهرستان چرام مشی اعتدال و میانه روی درامور را از سفارشات اهل بیت دانست.
وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم توجه خاص و ویژه ای به جایگاه انجمن اولیا و مربیان داشته است، افزود: جایگاه انجمن اولیا و مربیان به قدری مهم است که وزیر محترم آموزش و پرورش آن را وزارتخانه ای در قلب وزارت آموزش و پرورش تعبیر کرده است.
عزیزی رویکرد اصلی آموزش و پرورش را استفاده بهینه از از ظرفیت والدین در تربیت دانش آموز دانست و گفت: سه عامل و به بیانی مثلث موفقیت یک دانش آموز که بسیار تاثیرگذارند و نبود حتی یکی از آنها موفقیت را به وحود نمی‌آورد، یکی خود دانش آموز، دیگری عوامل اجرایی مدرسه و ضلع سوم آن حضور اولیا در مدارس می‌باشد.
عزیزی فعالیت های آموزش و پرورش چرام در حوزه انجمن اولیا و مربیان را برشمرد و گفت: گسترش بحث کلاس های خانواده که با زحمات امام جمعه محقق شده و همچنین بررسی مشکلات دانش آموزان با احداث مرکز مشاوره و راهنمایی که برای اولین بار در استان در سطح شهر چرام راه اندازی شد از نمونه فعالیت های همکاری آموزش و پرورش چرام و انجمن اولیا و مربیان می‌باشد.
amozsh-parvarsh (1) amozsh-parvarsh (2) amozsh-parvarsh (3) amozsh-parvarsh (4) amozsh-parvarsh (5) amozsh-parvarsh (6) amozsh-parvarsh (7) amozsh-parvarsh (8) amozsh-parvarsh (9) amozsh-parvarsh (10) amozsh-parvarsh (11) amozsh-parvarsh (12) amozsh-parvarsh (13) amozsh-parvarsh (14) amozsh-parvarsh (15) amozsh-parvarsh (16) amozsh-parvarsh (17) amozsh-parvarsh (18) amozsh-parvarsh (19) amozsh-parvarsh (20) amozsh-parvarsh (21)
----------------------------------------
خبر و عکس: مرتضی فضلی زاده
----------------------------------------


کد مطلب: 108129

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/108129/زارع-پور-مدیران-مدارس-آزمون-انتخاب-می-شوند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1