کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بوی کودتا در احکام شرعی می آید/مسئولین عذرخواهی کردند

8 خرداد 1394 ساعت 17:25


امام جمعه گچساران خواستار برگزاری مراسم رحلت امام«ره»در گچساران به صورت باشکوه و آبرومند شد.
به گزارش کبنانیوز از گچساران، حجت‌الاسلام حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه گچساران، گفت: مراسم سالگرد امام (ره) به نحو احسن و باشکوه تمام و دشمن شکن برگزار نمائیم و کاروان زیارتی مرقد امام راحل را حمایت و از همه مدیران و مردم می‌خواهم به این عمل عظیم و الهی بپیوندند.
حجازی به وقایع این روزهای گچساران اشاره کرد و گفت: همه می‌دانیم بهای سنگینی برای این نظام داده شده است، تبعید امام، آزار و اذیت خانواده امام، زندان و شکنجه جوانان و روحانیت، خاصه مقام معظم رهبری و صدها هزار جوانان این مرز و بوم به مقام عظمای شهادت رسیدند.
امام جمعه گچساران ادامه داد: همه اینها به خاطر این بود که حکومت اسلامی شود، احکام اسلام بر این مملکت حاکم شود. به این دلیل نبود که محمدرضا پهلوی عزل بشود و زید و عمرو بیایند حاکم شوند. منظور زوال طاغوت بود و آیات قرآن و شریعت اسلامی در حکومت اسلامی پیاده شود، این هدف بود.
حجازی افزود: بنابراین بزرگانی در سطح کشور و استان، نسبت به وضعیت در استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد تذکراتی داده اند. در استان ما معضلات به جهاتی بیشتر از سایر استان‌هاست، روحانیت معظم در چهارمحال و بختیاری فریاد زدند که آقا چرا دولت جلوی کنسرتی را که بر علیه مشی اهل بیت(علیهم السلام) است و حرام است را نمی‌گیرد و حتی آن را برگزار می‌کند. ما در جلسات دو نفری، پنج نفری، در استان و در شورای اداری شهرستان گچساران عرض کردیم که حکومت اسلامی است کمی بیشتر تلاش شود موازین شرعی رعایت شود. شما سعی‌تان را بکنید ما هم در نمازجمعه از شما تشکر می کنیم و گلایه نمی‌کنیم. ولی متاسفانه جور دیگری شد. گاهی آدم احساس می‌کند که در احکام بوی کودتا می‌آید. یعنی وارنه کردن احکام شرعی.
وی با اشاره به خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته، اظهار کرد: در نماز جمعه قبل گفتم الان هم می‌گویم روایت است، دستور پیغمبر است، دستور ائمه است که  موسیقی، غنا، نوازندگی و ارگی که مناسب مجلس لهو و لعب باشد و موجب غفلت انسان از خداوند باشد حرام قطعی قطعی قطعی است و هیچ شبهه ای بر آن وارد نیست. بنابراین چون حکومت اسلامی است و مسئولین قاعدتا فرهیختگان از بین ملت هستند، این عزیزان را گفته‌اند شما مسئول شوید خدمت کنید و اجازه ندهید احکام شرع اسلام لگدمال شود ولی بر خلاف انتظار خود مسئولین با پول بیت المال و جمهوری اسلامی، مرتکب چنین اعمالی بشونند. خدا را شاهد می گیرم از چندین نقطه با من تماس گرفتند می گویند چندین کلیپ فرستاده اند و با تعجب می پرسند آیا تو در گچساران هستی؟ خیال کردند نمی‌دانند من خیلی مسائل را می‌دانم.
حجازی افزود: من در جمعه قبل از حیثیت مردم گچساران دفاع کردم الان هم می‌کنم. الان هم به هم‌استانی‌هایم و به مردم سایر نقاط کشور اعلام می‌کنم بدانید مردم گچساران یک مشت رقاصه و نوازنده نیستند. اینجور دارند می‌گویند شما مردم گچساران یک مشت رقاصه و نوازنده هستید. این توهین به حیثیت و آبروی مردم و خون شهدا است. گچساران معبرالشهداء است و مقدس است، نباید اینجور آلوده شود.
امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: من از حیثیت و شرف آن خانمی که سوار بر اسبش کرداند و جلوی نامحرم اسب دوانی کرد و از شرف خودش و خانواده اش دفاع  می‌کنم. به عنوان یک عروسک، عروسک بازی می‌کنید و این خلاف نظر شرع،  امام زمان(عج) و ولی امر مسلمین جهان است.
وی افزود: این را هم برای بعضی‌ها عرض کنم که می گویند من از نظرات آقا اطلاع ندارم، من اطلاعاتم از نظر آقا بیشتر از بعضی هاست، چرا من اطلاع دارم و شما ندارید، منظورم با مخاطب خاص است.
حجازی بیان کرد: برخی مسئولین با تماس تلفنی و برخی هم باواسطه از من عذرخواهی کردند که در جلسه خلاف شرع شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به عذرخواهی برخی از مسئولان، گفت: می‌گویند ما امنیت شغلی نداریم و نمی‌توانستیم شرکت نکنیم. هر آن امکان دارد ما را عزل کنند، گفتند ببخشید و ما را حلال کنید، خواهش می‌کنم اسم ما را در تریبون نمازجمعه نبرید، راهی نداشتیم، این عیب نیست؟
امام جمعه گچساران ادامه داد: نیازی به استیضاح نیست، بروید در سایت‌ها ببینید عکس همه مدیرانی که شرکت کرده بودند. همه مردم خوب مدیرانی را که شرکت کرده بودند شناختند و متاسفانه برخی سایت‌ها نادانسته خیال می‌کردند دارند تبلیغ می‌کنند ولی بد شد و بر علیه مسئولین تلقی شد.
وی تاکید کرد: نیازی به بردن اسم از آنها نیست و برخی عذرخواهی کردند و سایت‌ها هم خوب استیضاح کردند، سایت‌ها آنها را استیضاح کردند و نشان دادند چه کسانی سخنرانی کردند و چه کسانی چه چه و به به گفتند، این عیب است.
وی افزود: توصیه‌ام به مسئولین نظام جمهوری اسلامی این است که متدین باشند و اهل حرام و حلال باشد و بیت‌المال را خرج آبروی عشایر بکنند، عشایر که فقط ارگ نیست، اما گفت عشایر آبروی مملکت است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی گچساران گفت: می‌گویند آخوندها با شادی مخالفند، ولی این که شادی نیست. این مشابه مخدر است. امام و رهبری هم نظر بودند که کسی حق ندارد تحت عناوین محلی، سنتی و میراثی، موسیقی حرام را حلال جلوه دهند، حالا من اطلاع دارم از نظرات رهبری یا شما؟
حجازی افزود: موسیقی سنتی حلال است؟ کی می‌گوید؟ آقا فرمودند همین موسیقی بود که ما با آن مخالف بودیم و گذشتگان ما نهی کردند و همین بود که در کاخ سلاطین اجرا می‌شد و علما اعتراض می‌کردند. شما می‌آئید مردم متدین و انقلابی گچساران را یک مشت نوازنده، مطرب و رقاص  معرفی‌کنید، توهین به مردم است، باز هم بگویم.
وی گفت: خواهش می‌کنم و کسی تصور نکند که من جناح بازی می‌کنم، بنده برایم دین مهم است و احکام شرعی مهم است. من به عنوان طلبه کوچکی که در این شهر اجازه و حکم دارم ، اجازه نمی‌دهم کسی با آبروی مردم بازی کند و بد معرفی کند.
امام جمعه گچساران در پایان گفت: برخی مسئولین توبه کرده‌اند، بقیه هم توبه بکنند و از پیغمبر و اهل بیت عذرخواهی کنند، این صفت که منکر را رواج بدهیم و معروف را مورد بی‌توجهی قرار بدهیم این صفت منافقین است و منافقین فاسق هستند.
 
hejazi
IMG_9384 IMG_9381 IMG_9366 IMG_9369 IMG_9372 IMG_9374 IMG_9378 IMG_9364
--------------------------------------------------
حبیب قلندری
--------------------------------------------------


کد مطلب: 107987

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/107987/بوی-کودتا-احکام-شرعی-می-آید-مسئولین-عذرخواهی-کردند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1