کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساخت ۴۸ مسجد و حوزه علمیه در استان

8 خرداد 1394 ساعت 13:41


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از پی‌گیری ساخت و کلنگ‌زنی ۴۸ مسجد و حوزه علمیه در سطح این استان توسط استانداری خبر داد.
JANBAZ (24)
حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی با اشاره به اقدامات فرهنگی که از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید در این استان از سوی حوزه استانداری پی‌گیری و صورت گرفته، اظهار کرد: یکی از این اقدامات به اهتمام استاندار و معاونین و مسئولان در استانداری به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برمی‌گردد.
وی با بیان این که مؤید این موضوع رضایتی است که اکنون خانواده بزرگ ایثارگران از مسئولان استانی دارند، تصریح کرد: سرکشی‌های همه وقته استاندار و مسئولان ارشد استانی از خانواده شهدا و ایثارگران و پی‌گیری مشکلات و برطرف کردن آن‌ها تا حد امکان از اقدامات بزرگی است که به صورت همیشگی و همه جانبه در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد.
حجت‌الاسلام میرمحمدی در بخش دیگری از اظهارات خود به سفرهای شهرستانی استاندار و بازدید وی از اماکن دینی و مذهی اشاره و با بیان این که بازدید از وضعیت مصلاها و ساخت مساجد و حوزه‌های علمیه در دستور کار مسئولان ارشد استانی است، افزود: یکی از نیازهای ضروری استان اکنون ساخت مساجد در روستاها و مناطق محروم است که مردم در سفرها نسبت به این موضوع همواره دغدغه دارند.
وی گفت: به همین منظور و با پی‌گیری استاندار در ارتباط با ساخت مساجد، تعداد ۲۰ مسجد و یک حوزه عملیه با شرکت و حمایت و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در استان احداث می‌شود که نشان دهنده عزم مسئولان استانی برای استفاده از ظرفیت‌ سازمان‌های بزرگ اقتصادی در توسعه استان در همه زمینه‌ها است.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در همین خصوص اعتبار لازم برای ساخت تعداد ۱۰ مسجد ابلاغ شده که برای ساخت هر یک ۱۰ میلیون تومان و سرجمع یک میلیارد تومان اعتبار برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
میرمحمدی بیان کرد: تعداد ۲۸ مسجد دیگر با مشارکت استانداری و کمیته امداد  و مؤسسه خیریه الزهرای اصفهان ساخته می‌شود که اکنون برخی از آن‌ها در حال تکمیل، برخی در مرحله کلنگ‌زنی و تعدادی دیگر در حال جانمایی هستند.
وی گفت: افتتاح مساجد روستاهای کره، گوژنان لوداب و سردوی خان‌احمد باشت و بیلوخر مارگون با حضور مسئولان مؤسسه الزهرای اصفهان انجام شد.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلنگ‌زنی مساجد روستاهای سرچشمه موشمی، سید صفیه لیکک و تنگول انجیر را هم خواهیم داشت.
میرمحمدی بیان کرد: در آینده نزدیک هم شاهد افتتاح مسجد چاهن، زیرنا و بالرود در منطقه محروم زیلایی خواهیم بود.
وی با اشاره به این که از سوی استانداری ساخت حوزه‌های علمیه در استان هم پیگیری می‌شود، اظهار کرد: دو حوزه علمیه در استان یکی در شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا و دیگری در شهرستان گچساران با همکاری و حمایت مؤسسه خیریه الزهرای اصفهان و دیگری با همکاری بنیاد اقتصادی برکت ساخته می‌شود.
مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که توسعه فضاهای مذکور سهم بزرگی در توسعه و ترویج فرهنگ دینی در سطح استان دارد، خاطرنشان کرد: هر چه در راستای ساخت چنین اماکنی آن هم در روستاها و نقاط محروم قدم برداریم و کاری انجام شود هجوم و هجمه فرهنگی دشمن کمتر اثرگذار خواهد بود.
این مسئول افزود: استفاده از ظرفیت خیرین و بنیادها و مؤسساتی که توانمندی اقدام در این زمینه را دارند یکی از راهکارها برای توسعه چنین اماکنی است که مسئولان استانی و شخص استاندار ارتباط خوبی با این بنیادها و مؤسسات تاکنون برقرار کرده و در توسعه فضاهای فرهنگی تفاهم‌نامه‌هایی هم منعقد شده که امیدواریم با اجرای آن‌ها استان از نظر زیرساخت‌های فرهنگی نسبت به گذشته توانمندتر شود.
-----------------------------------
بهنیازاده
-----------------------------------


کد مطلب: 107821

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/107821/ساخت-۴۸-مسجد-حوزه-علمیه-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1