کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گرجی‌زاده: از آموزش کودکان غفلت کردیم

31 ارديبهشت 1394 ساعت 15:03


با حضور مسئولان سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی هنری مارگون به بهره‌برداری رسید.
امروز با حضور مسئولان استانی و کشوری سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی هنری مارگون با ظرفیت ۱۰۰ نفر و تنها سالن آمفی تئاتر این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
grjizadeh
مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون در این مراسم اظهار کرد: کانون پرورش فکری همه تلاش خود را به کار می‌بندد که روز به روز بر دامنه  اعتمادی که نسبت به آن وجود دارد، بیفزاید و مخاطبانشان را از چشمه‌سار فعالیت‌های فرهنگی هنری ادبی خود سیراب کند.
محسن حموله افزود: کتابخانه‌های کوچک اما صمیمی و پر انرژی کانون با قدمتی نزدیک به ۵۰ سال و با وجود مربیان مهربانش افتخار میزبانی کودکان و نوجوانانی را دارد که سرشار از استمرار و خلاقیت‌اند و کانون را به عنوان بهترین راه برای پرورش استعدادهای خود برگزیده‌اند.
وی ادامه داد: در این میان اعتماد خانواده‌ها و نیز نخبگان جامعه به کانون ناشی از همین تأثیر عمیق کتابخانه‌های ساده اما صمیمی در ذهن کودکان و نوجوانان است.
مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نامی آشنا برای کسانی است که از سر سوز و تعهد و همواره از دغدغه نسلی خردمند و خردورز، خلاق و مشتاق، امیدوار و با نشاط فردای کشورمان برخوردارند، نسلی که بتواند آینده ایران اسلامی را تضمین و مسئولیت‌های خطیر اجتماعی را به شایستگی بر عهده گیرند.
حموله تصریح کرد: کانون در عین حال افتخار دارد که چتر فعالیت‌های متنوعش را به صورت یکسان و استاندارد و واحد برای تمامی کودکان و نوجوانان میهن عزیزمان ایران بگستراند.
وی آغاز کار سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی هنری مارگون را ادامه اجرای سیاست‌های کلان در کانون دانست و افزود: می‌طلبد با همت و مساعی ارزشمند مسئولان استان و بخش مارگون شاهد ارتقای جایگاه بیش از پیش کانون، بهره‌مندی، توسعه و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان این مرز و بوم باشیم.
حموله افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیرباز توانسته است با فعالیت‌های جذاب و تاثیر‌گذار از طریق آموزش‌های غیرمستقیم در تبیین و انتقال مفاهیم تربیتی نقش مهمی را در ایفای مسئولیت‌های تاثیر‌گذار بر عهده گیرد و در این میان فعالیت‌های مربوط به هنرهای نمایشی مانند تئاتر و نمایش عروسکی، تولید و پخش فیلم‌های سینمایی از سوابق درخشان کانون در این زمینه به ثبت رسیده است.
وی عنوان کرد: این سالن در آینده‌ای نزدیک با حمایت مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در انتقال مفاهیم کمی و کیفی کانون نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای هر فعالیت فرهنگی هنری تخصصی کارشناسی شده برای کودکان و نوجوانان شناخت و هدایت استعدادهای آن‌ها و سرمایه‌گذاری در مسیر تعالی کشور اسلامی ایران است و به طور یقین کودکان و نوجوانان این استان و شهر مارگون نیز سهم به سزایی در این مسیر خواهند داشت.
margon-efttetah
ایجاد مرکز فرهنگی هنری در شهرهای حاشیه‌نشین
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت ایجاد مرکز فرهنگی هنری در شهرهای حاشیه‌نشین تأکید کرد.
حجت‌الاسلام علی‌فتح میرمحمدی در آیین افتتاح سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی هنری مارگون در جمع مسولان استانی و کشوری با تشکر و قدردانی از زحمات شبانه‌روزی مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بزرگترها به خصوص مربیان آینه تمام نمای کودکان و نوجوانان هستند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: دروغ، غیبت، پرخاشگری و نظم در امور مواردی است که کودکان و نوجوانان از آن الگو‌پذیری می‌کنند و کانون این امر را مورد توجه قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری با روح کودک و نوجوان سر و کار دارد، تصریح کرد: کارهای بزرگ با دستان بزرگ صورت نمی‌گیرد بلکه به عقل و اندیشه بر می‌گردد و برنامه‌ریزی کانون برای پرورش روح کودکان در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.
میرمحمدی با درخواست از مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون در خصوص شهرهای فاقد مرکز فرهنگی هنری، گفت: وضعیت کودکان و نوجوانان در شهرهای حاشیه ایده‌آل نیست و شهرهای زیادی در استان و حاشیه شهر یاسوج وجود دارد که فاقد مرکز فرهنگی هنری است و این برای آینده کودکان و نوجوان این مناطق نگران کننده است.
وی از مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون خواست که اعتبارات و مجوز نیروی انسانی شهرهای فاقد مرکز فرهنگی هنری را در اولویت امور قرار دهند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم اظهار کرد: موضوعی که امروزه باید به آن توجه کنیم کودک و نوجوان و آموزش است و مسئله خطیر و مهمی است که از آن غفلت شده است.
عیسی گرجی‌زاده افزود: راه ما هموار است، اما بسته نیست و باید بر قابلیت‌های کودکان و نوجوانان و نجابت ذاتی و آموزه‌های دینی و اسلامی تاکید و این مستلزم یک برنامه‌ریزی دقیق و همه جانبه برای کودکان و نوجوانان است.
وی به آموزش هدفدار اشاره کرد و گفت: ایجاد رابطه میان نیازهای جسمانی و معنوی کودک و نوجوان، رابطه کودک و نوجوان با اجتماع، رابطه با طبیعت و اینکه علم روح‌افزا باشد از شرایط آموزش هدفدار است.
گرجی‌زاده از تمامی مسئول استان به خصوص مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار که در این مدت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یاری کردند تشکر و قدردانی کرد.
گفتنی است؛ سالن مرکز فرهنگی هنری مارگون تنها سالن آمفی تئاتر شهرستان مارگون با ظرفیت ۱۰۰ نفر، دوشنبه ۲۸ دی ماه  با استقبال مدیران و مردم این شهر افتتاح شد.


کد مطلب: 106125

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/106125/گرجی-زاده-آموزش-کودکان-غفلت-کردیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1