کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در روستاهای چرام؛ اول آب را بجوشانید بعد استفاده کنید

28 ارديبهشت 1394 ساعت 9:17





روستاهای القچین علیا و چشمه زعفران چرام در تهیه آب شرب سالم با مشکلات روبرو هستند.
چرام نوشت؛ یکی از اهالی روستای القچین در این زمینه، اظهار کرد: آب شرب این روستا به طور منظم کلرزنی نمی‌شود و مردم روستا برای تأمین آب شرب سالم هم‌اکنون با مشکل روبرو هستند.
 silabkolavar (110)
این فرد با بیان اینکه حتماً باید آب را جوشاند و بعد مورد استفاده قرار داد، افزود: انتظار می‌رود مسئولان در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام نیز در این خصوص، بیان کرد: آب و فاضلاب روستایی متولی تأمین آب شرب بهداشتی و کلرزنی آن در روستاها است. بازرسان شبکه بهدشات به طور مرتبط نتایج آزمایش آب را به مسئولان اطلاع می‌دهند.
مسعود احتشامی گفت: آب شرب روستاهای القچین، چشمه زعفران و تمبی از یک منبع آب درشهرستان کهگیلویه تامین می‌شود و چندین بار به صورت کتبی وجود مشکل در این منبع را به مسئولین آبفای روستایی شهرستان‌های کهگیلویه و چرام انعکاس داده‌ایم که آخرین نامه نگاری در ابتدای ماه جاری بود. احتشامی تصریح کرد: در صورت عدم رفع مشکل، شبکه بهداشت اقدام به طرح شکایت در مراجع ذیصلاح می‌کند. اهالی روستاهای القچین و چشمه زعفران باید آب شرب خود را به وسیله یکی از روش‌های جوشاندن آب و یا افزودن محلول کلر مادر به ازای هر لیتر آب ۳ تا ۴ قطره میکروب‌زدایی کنند.
 بنا بر این گزارش، اهالی روستاهای القچین و چشمه زعفران با مشکل طعم آب و عدم کلرزنی به موقع آن دست به گریبان هستند که انتظار می رود مسئولین و متولیان امر برای رفع مشکل فوق فکر چاره باشند.







کد مطلب: 105498

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/105498/روستاهای-چرام-اول-آب-بجوشانید-بعد-استفاده-کنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1