کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کرمی:یکطرفه به قاضی نروید؛ فدائی: لااقل عذرخواهی کنید

26 ارديبهشت 1394 ساعت 17:21


پاسخ مهندس کرمی به جواد فدائی۵۴۵
مدیر محترم سایت کبنا نیوز
باسلام وتبریک عید مبعث خدمت شما وهمشهریان عزیز
احتراما در پی درج مطلب آقای سید جواد فدایی درخصوص اطلاع رسانی قبلی از قطع ارتباط چند مورد جهت استحضار خوانندگان محترم و ایشان بیان می نمایم:
۱_ اینگونه قطعی ها که صورت میگیرد ناخواسته است نه تعمیرات است ونه عمدی .مثلا اگر برگردان کابل یا برگردان مرکز تلفن داشته باشیم از قبل معلوم و اطلاع رسانی میشود ولی قطعی فیبر نوری که بصورت حادثه میباشد که یا توسط رانش زمین در دره ای و یا کارکرد بیل مکانیکی که از ما استعلام نگرفته باشد از پیش تعین شده نیست که بشود پیام داد ویا اطلاع رسانی کرد.
۲_ در حادثه قبلی ارتباط تمامی شهرستان های گچساران و باشت ودهدشت و چرام و لندن وبهمیی و… قطع شد و بمحض قطعی مدیرعامل محترم شرکت مخابرات استان از طریق صداوسیما علت را توضیح و اطلاع رسانی نمود وبه نظرشما چه کاری مانده که ما انجام ندادیم و آنهم باتوجه به اینکه مهمترین مرجع اطلاع رسانی صدا وسیما می باشد و در آن موقع هم نمی شود پیام داد وهم نمی شود از طریق سایت ها بخاطر قطعی اینترنت اطلاع رسانی کرد .لذا استدعا دارم یکطرفه به قاضی نروید.
۳ _ تلفن های ثابت برقرار بود و براحتی میشد با تلفن های همراه خارج از استان تماس گرفت ولی فقط تلفن های همراه داخل شبکه و اینترنت مشکل قطعی داشتند.
با احترام – کرمی
مسئول مخابرات گچساران
مطلب سید جواد فدائی
طی روزهای گذشته برای چندین مرتبه شاهد قطع ناگهانی و بدون اطلاع قبلی شبکه‌های تلفن همراه در استان بودیم.
نمی‌دانم این رفتار شرکت مخابرات را چه بنامم و چگونه با این پدیده برخورد کنیم.
ابتدا یکی دو مثال از مشتری مداری در بلاد کفر می‌زنیم تا برای همشهریانم روشن شود ارزش یک مشتری در هر صنف چه اندازه ست و چگونه شرکت‌های بزرگ و کوچک ولی حرفه‌ای خود را و حیات خود را مدیون تک تک مشتریان می‌دانند.
چند سال قبل یکی از مشتریان یک کشور تولید نوشیدنی در آلمان پس از خرید یک بسته از آن نوشیدنی متوجه خالی بودن یک قوطی از دوازده قوطی موجود در بست شده و آن را به محل خریداری آن نوشیدنی برده و اعتراض خود را اعلام کرد.
پس از آن، فروشنده موضوع را به مسئول آن شرکت اطلاع داد. شرکت مورد نظر ابتدا پس از برسی موضوع در سایت رسمی خود از مشتریان خود عذر خواهی کرده و به آنان قول داد در اسرع وقت این ایراد را رفع کنند و در کمترین زمان ممکن با طراحی و نصب یک دستگاه در خط تولید خود مانع از بسته بندی قوطی‌های خالی در خط تولید شد.
دومین مثال مربوط به یک کشور بی‌دین دیگریعنی روسیه است که یک شرکت خودرو سازی پس ازدیدن یک ایراد کوچک در سیستم استارت خود با وجود حاد نبودن مشکل از مشتریان خود که آن نوع خودرو را خریداری کرده بودند خواست به نمایندگی آن شرکت مراجعه و ایراد استارت این خودرو را بررسی و رفع نمایند و خود را ملزم کرد بابت هر روز توقف خودرو جهت رفع ایراد مبلغی را بعنوان غرامت به مشتریان خود پرداخت کند.
با توجه به این دو مثال در دو کشور غیره مسلمان می‌خواهیم به برسی مشکلی بپردازیم که در کشور ما خصوصا استان ما به کرات دیده شده و هیچ کس نیز خود را درپیشگاه مردم پاسخگو نمی‌داند.
آنقدر این قضیه برای مردم عادی شده که کسی اعتراض را حق خود نمی‌داند و البته مسئولینی که چیزی به نام حق الناس را بر گردن خود حس نمی‌کنند.
آیا در سالی که به نام دولت و ملت همدلی و همزبانی نامگذاری شده فرصت خوبی برای نزدیک شدن دولتی‌ها به مردمی که تحت هر شرایطی دست از حمایت از نظام مقدسشان برنمی دارند نیست؟
روی سخنم با مسئولین مخابرات شهرستان گچساران است؛: بزرگواران آیا شما از قبل نمی‌دانید که شبکه شما چند ساعت و از کی تا کی به تعمیر و متعاقباً قطعی نیاز دارد؟ با توجه به این موضوع نمی‌شود یک پیامک به مشتریان ارسال کنید و از قبل اطلاع دهید؟
تکلیف کسانی که از شهرستان‌ها و روستاهای اطراف جهت دیدن کسی ویا انجام امور اداری یا هر چیز دیگر که نیاز به تماس دارند چیست؟ بیماری که به امید هماهنگی با پزشک خود در خانه نشسته و می‌خواهد به جای طی طریق یک فاصله طولانی و نشستن جلوی مطب‌ها در این هوای گرم و آلوده با یک تماس از وضعیت نوبت دهی پزشک خود مطلع شود چه ارزشی در نگاه شما دارد؟ کسی در استان دیگرمشغول است و نمی‌داند چه شده که
نمی‌تواند با خانواده خود ارتباط برقرار کند چه جایگاهی در مشتری مداری شما دارد؟ خانواده‌ای که دختر یا پسر دانشجو در شهرستان‌های دیگر دارند چگونه از احوال آن‌ها با خبرشوند؟
فردی که قرار مهمی دارد و نمی‌داند چه کند یا کسی که منتظر تماس مهمی است و ممکن است به خاطر این مشکل ناگهانی کلی ضرر کند. شخصی که دچار مشکل شده ونیاز به آژانس دارد اما شبکه ندارد چه کند؟ آیا شما از جایگاه تکنولوژی ارتباطس خصوصا تلفن همراه در بین خانواده‌ها و مشترکان خبرندارید؟ یا ارزش مشتری در دیدگاه شما پایین است؟
جنابان اساتید مشتریان شما خیلی از خواسته‌های به حق خود مانند اینترنت واقعی نه تنها یک آرم بالای صفحه گوشی را فراموش کرده‌اند وعطای آن را به لقایش بخشیده‌اند لااقل تماس‌های ساده را از آنان دریغ نکنید یا اگر قرار است برای مدتی قطی شود از قبل اطلاع دهید واگر فرضاً این قطعی به صورت ناگهانی و خارج از کنترل شما اتفاق می‌افتد بعد از رفع مشکل با ارسال پیامک عذرخواهی هم جایگاه خود را نزد مشترکان تحکیم ببخشید و هم همدلی و همزبانی را در احترام به مشتریان خود بصورت واقعی تفسیر کنید چرا که در زمانی که انبوه پیامهای تبلیغاتی اغوا کننده واکثراً پوچ موجب آزار مردم می‌شود ارسال یک پیامک در چنین سطحی به هیچ کجا بر نمی‌خورد.
امیدوارم روزی برسد که هر صنف درهرجایگاهی مشتری را در ولو یک نفر نعمت خود بدانند واین شعار همدلی و همزبانی به صورت واقعی تجلی یابد.


کد مطلب: 105252

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/105252/کرمی-یکطرفه-قاضی-نروید-فدائی-لااقل-عذرخواهی-کنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1