کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازدید فرهنگی دهبانی‌پور از شهر سوق/تصاویر

23 ارديبهشت 1394 ساعت 12:16


رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد دیروز سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ضمن حضور در شهر سوق با بخشدار این شهر دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش کبنانیوز از سوق، رضا دهبانی‌پور در این دیدار به سابقه فرهنگی و هنری شهر سوق اشاره کرد و گفت: شهر  سوق محمل و محل ظهور و بروز هنرمندان بزرگی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از آمادگی این اداره‌کل جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در این شهر خبر داد.

در ادامه این سفر رضا دهبانی‌پور به همراه رزمجو بخشدار سوق از موزه و کتابخانه‌ی بنیاد پژوهش‌های اسلامی حضرت ابوالحسن امام علی بن موسی الرضا(ع) بازدید و از نزدیک نیازها و مشکلات این موزه را بررسی کرد.

موزه و کتابخانه بنیاد پژوهش‌های اسلامی محل نگهداری نسخ خطی و آثار مکتوب بسیاری در حوزه انساب و امام‌زادگان می‌باشد. این گنجینه ارزشمند فرهنگی  با همت و پیگیری‌های سید علی‌قنبر موسوی در شهر سوق در حال فعالیت می ‌اشد.

موسوی سوق در ابتدای این بازدید ضمن خیرمقدم به مهمانان گزارشی از وضعیت موزه و کتابخانه ارایه کرد.

وی در ادامه گفت: در این موزه پانزده هزار سند از دوره سلجوقیان تا کنون به همراه برخی ابزار و اشیاء تاریخی و ارزشمند حفظ و نگهداری می‌شود.

دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات پیگیری‌های سید علی قنبر موسوی سوق گفت: از مشاهده زحمات و تلاش‌های آقای موسوی سوق انسان شگفت زده می‌شود و این کار تنها در گرو عشق و اراده قوی می‌باشد.

به گزارش کبنانیوز، در پایان این سفر رضا دهبانی‌پور از ساختمان در حال احداث جامعه القرآن شهر سوق بازدید کرد و در جریان چگونگی ساخت آن قرار گرفت.

وی در این بازدید گفت: با پیگیری‌های مکرر و وعده‌های که از تهران گرفته‌ایم به جد پیگیر به سرانجام رساندن این پروژه مهم و ارزشمند می‌باشیم.

dehbani (1) dehbani (2) dehbani (3) dehbani (4) dehbani (5) dehbani (6) dehbani (7)


کد مطلب: 104717

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/104717/بازدید-فرهنگی-دهبانی-پور-شهر-سوق-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1