کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوابیه‌ای به مقاله مخاطب کبنا

23 ارديبهشت 1394 ساعت 0:01


سجاد محتشم

آقای رادمهر شما که خود را پشت یک اسم پنهان نموده اید و ادبیات شما هم برای اکثریت خوانندگان محترم کبنا آشنا می باشد چگونه فراموش کرده اید سالهای گذشته نمایندگان مجلس به اندازه یک سال ایشان هم قدمی برای آبادانی  و رفع محرومیت این حوزه برنداشتند و محرومیتی که نتیجه عملکرد آنها می‌باشد، به چه دلیل زمانی که بودجه فرهنگی استان برگشت داده شد آن هم در زمانی که آقای هدایتخواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بودند دست به قلم نبردید حال این حرکت امیرکبیر گونه غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا را ضعف می‌دانید.zaree

اقای رادمهر چطور شده که کسی که در کنار وظیفه اصلی خود یعنی قانونگذاری و نظارت بر نحوه اجرای آن و  خارج از حیطه کاری خودش در راه آبادانی و رفع محرومیت حوزه خود تلاش می کند را باید سرزنش کرد. برای عموم مشخص شده که اقای زارعی نه بدنبال قدرت و نه بدنبال ثروت می باشد تنها تشنه خدمت به مردم حوزه خود می باشد.

آقای رادمهر شما در یادداشت اول خود با عنوان «نگاهی به کارنامه سه نماینده، از مردودی تا قبولی ناپلئونی» در همان ابتدا با دادن نمره به نمایندگان پرونده دو نماینده را بستید و در ادامه به تخریب نماینده بویراحمد و دنا پرداختید که خود نشانگر حب، غرض و کینه ای است که به دلایل نامعلوم شما و اطرافیان از این نماینده دارید.

آقای رادمهر شما با کدام استدلال و منطق به خود اجازه می دهید که به شعور سیاسی مردم توهین و همچنین با زیر سوال بردن نحوه انجام انتخابات در جمهوری اسلامی ایران در یادداشت خود به این موضوع که نمایندگان ما در این نظام انتصابی هستند نه انتخابی تاکید می کنید و اینکه آخر چه وجه تشابهی بین نظام جمهوری اسلامی ایران و عصر ناصر الدین شاه می باشد که شما این انقلاب را که چه خونهایی برای حفظ آن به زمین ریخته شده است تشبیه کرده اید.

 متن نوشته فوق در زیر آمده است:

((در سرزمین من ایران! نماینده شدن در مجلس شورا هم برای خودش حکایتیست به هزار و یک دلیل در این سرزمین آنطور که آدم به عنوان یک شهروند دوست دارد، می‌خواهد، نمی‌تواند (به جز حق مسلم هسته ای) از دو حق دیگرش یعنی حق انتخاب شدن و حق انتخاب کردن برخوردار شود استفاده کند.))

حقیقتا برای بنده و اکثریت خوانندگان جای سوال دارد که چرا و چگونه کسانی که بدلایل مختلف اجازه ورود به صحنه انتخابات را ندارند به خود اجازه می دهند که با وجود سرشکستگی سیاسی خود به چهره های موجه جامعه توهین و به  تخریب چهره آنان بپردازند و با خرید قلم افرادی بمانند آقای رادمهر اینگونه به تخریب دیگران بپردازند اگر دنبال مقصر میگردید به درون و عملکرد خود آن هم در زمانی که بر منصب بودید بیاندیشید آیا تا کنون از این تاکتیک غلط درس نگرفته اید هنوز درک نکرده اید که هر چقد در قدم ها  عملکرد خود صداقت داشته باشید شاید بتوانید چهره موجه و محبوب تری در جامعه نمایش دهید.

آقای رادمهر چه ارزان قلم خود را به حراج گذاشتید و اما شما در یادداشت خود این مطلب را بیان کردید که مقصود شما از انتشار یادداشت نقد بوده و نه تخریب پس لازم میبینم نقد و تخریب را برای شما تعریف و هدف از آن را ذکر کنم:

یکی از مهمترین ویژگی‌های رشد و توسعه اندیشه و خردورزی در جوامع، رونق مباحثه، مناظره و تضارب افکار است.

 آنچه که مورد نقد و بررسی قرار میگیرد عملکرد یک شخص، یک گروه  و یا یک جامعه به شیوه های مختلف می‌باشد. شیوه بیان نقد مهمترین مسئله برای نتیجه گرفتن و رفع عملکرد ضعف و نابجایی مخاطب و جایگزینی آن به حد مطلوب را فراهم خواهد کرد.

در نقد کردن رعایت اخلاق و دوری از حب، غرض ورزی و پرهیز از دادن برچسب ها و  شایعات بی روا از اصولی است که باید برای به نتیجه رسیدن نقد مخاطب ,  مورد توجه قرار گیرد.

در واقع تخریب نقطه مقابل نقد می‌باشد فرد تخریب گر بدون شفقت و دلسوزی با در نظر گرفتن منافع شخصی و یا گروهی خاص به بیان مطالبی می پردازد که خلاف عرف می باشد این افراد در اثر بی صداقتی و بی شجاعتی مطالبی را بیان که جرات بیان مستقیم عقایدشان را ندارند.

جالب است بدانید کسانی که براحتی دست به تخریب می‌زنند شخص، گروه و یا جامعه را عامل اصلی همه ناکامی‌ها و بدبختی هایشان می دانند .

هرگاه اینگونه افراد نتوانسته‌اند چهره محبوب و مورد تائیدی از خود نشان دهند با موجه قرار دادن خود اقدام به ترور شخصیت و لکه دار کردن مخاطب خود می‌نمایند.

عموما این گونه افراد با اسم مستعار اقدام به نشر مطالب خلاف واقع می کنند و از سویی گروهی سایه نشین که در نتیجه  اعمال اشتباه و غیر عرف خود توسط اطرافیان و جامعه طرد می شوند با شانتاژ کردن دیگران به تخریب چهره های محبوب اقدام می‌کنند هر شخصی نباید به خود جرات دهد که بمثال گرگی در لباس گوسفند با استفاده از ابزارهای در دست خود در صدد تخریب چهره، شخصیت های مهم جامعه بر آید.

 در قوانین اسلامی نیز نمی توان بر حسب گمان‌های شخصی و به استناد و حتی اظهارات بی پشتوانه اعلام جرم و یا انتصاب , متهم کرد و حقوق و شخصیت انسانی و اسلامی بنده مومن را مورد سوال قرار داد.

رهبر معظم انقلاب نیز به کرات در دیدار مسئولین به این موضوع اشاره نمودند، چنانچه در بیانات ایشان می‌خوانیم:

((اتهام، آبروریزی و ایجاد شایعه برای افراد بر خلاف احکام اسلامی است. در جامعه اسلامی حیثیت افراد نباید مورد تلاعب دست افرادی قرار گیرد که هیچ احساس مسئولیتی نمی‌-کنند. آبروی افراد را بردن، اتهام به افراد وارد کردن، اشخاص را بدون دلیل ( مسئول و غیر مسئول ) زیر سوال بردن و درباره آنها شایعه ایجاد کردن چیزی است بر خلاف احکام اسلامی و خلاف شرع اسلامی.))

در قرآن کریم نیز می‌خوانیم:

((و کسانی که مردان و زنان مومن را بی آنکه مرتکب زشتی شده باشند آزار می رسانند، قطعا تهمت و گناهی آشکار به گردن گرفته‌اند)) سوره احزاب ۵۸

و در پایان از قول یکی از دوستان

بیچاره ملتی که برای اثبات گفتار ناصحیح خود دست به توهین و دروغ می‌برند

آه! که اینچنین مردمی لایق فقر،  محرومیت و نادانی‌اند.

والسلام من‌الله توفیق.


کد مطلب: 104584

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/104584/جوابیه-ای-مقاله-مخاطب-کبنا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1