کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آبیاری ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی چرام با تکمیل پروژه شمس‌آباد

8 ارديبهشت 1394 ساعت 9:49


رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تکمیل پروژه آبرسانی شمس‌آباد چرام، ۸۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی این شهر زیر کشت می‌رود.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، جعفر گوهرگانی صبح امروز در دیدار حجت‌الله دبیقی رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روند احداث ایستگاه پمپاژ شمس‌آباد چرام، اظهار کرد: این پروژه در سال‌های گذشته کلنگ‌زنی و احداث شد که کابل، تأسیسات برقی و تابلوی برق آن به سرقت رفت و همچنین خط انتقال آب آن ایراد داشت که متأسفانه مشمول دوباره‌کاری در راه‌اندازی تأسیسات و هزینه بالایی شده‌ است.

 dabighe
رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۸۰۰ هکتار زمین در ایستگاه پمپاژ آب شمس‌آباد چرام آبیاری و زیر کشت می‌رود، افزود: علی‌رغم کاستی‌هایی که وجود داشت در سال ۹۳ بیش از ۴۰۰ هکتار از این زمین‌ها زیر کشت رفت و امیدواریم در آینده نزدیک و با همکاری مردم تا پایان سال ۹۵ همچنین ۴۰۰ هکتار دیگر این زمین‌های کشاورزی را با احداث باغات با آبیاری تحت فشار رونق ببخشیم.

گوهرگانی با بیان اینکه تکمیل این پروژه به حمایت نمایندگان و مسئولان استانی نیاز دارد، افزود: با توجه به اینکه اجرای شبکه سوم و چهارم ایستگاه پمپاژ شمس‌آباد چرام پروژه‌ای ملی است حمایت‌های رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس را می‌خواهیم.
در ادامه حجت‌الله دبیقی رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گسترش کشاورزی سبب رونق اقتصادی در استان خواهد شد، اظهار کرد: شهرستان چرام نیز به لحاظ دارای بودن ظرفیت‌های کشاورزی می‌تواند به عنوان یک قطب کشاورزی در سطح کشور معرفی شود.

dabighe2
عضو شورای شهر چرام تاکید کرد: پروژه شمس‌آباد چرام از جمله طرح‌های بزرگ کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که انتظار می‌رود، مسئولان استانی هر چه بیشتر برای تکمیل این پروژه از خود اهتمام نشان دهند.
دبیقی با قدردانی از تلاش‌های مسئولان جهاد کشاورزی، برای رونق بخشیدن به بخش کشاورزی، افزود: شکوفا کردن هر چه بیشتر ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان چرام علاوه بر ایجاد اشتغال باعث رونق تولید و کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.

به گزارش کبنانیوز، در پایان دبیقی رئیس شورای اسلامی استان با اهداء لوح تقدیری از جعفر گوهرگانی رئیس جهاد کشاورزی به جهت تعامل و همکاری با نهاد شوراهای اسلامی تجلیل کرد.


کد مطلب: 102021

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/102021/آبیاری-۸۰۰-هکتار-زمین-کشاورزی-چرام-تکمیل-پروژه-شمس-آباد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1