کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اجازه ساخت شناور دریایی را به کشورهای خارجی نمی‌دهیم

7 ارديبهشت 1394 ساعت 19:50


نماینده ناظر مجلس در شورای عالی صنایع دریایی گفت: اجازه نمی‌دهیم و برای ما سخت است در حالیکه در داخل ظرفیت ساخت شناوری را داریم، ساخت آن به چینی‌ها یا کشورهای دیگر سفارش داده شود.
به گزارش کبنانیوز به نقل از پایگاه دریایی ایران، غلام‌محمد زارعی گفت: صنایع کشتی‌سازی از مهمترین صنایع مرتبط با دریا است و مشکل اصلی در رابطه با این صنعت این است که توجه بیشتر به بخش‌های دیگر دریا، موجب عدم توجه کافی به این صنعت شده است.
۳۴۱۴۱_۴۷۱

وی افزود: صنایع کشتی سازی، در صورت حمایت کافی، می‌توانند اشتغالزایی بالا و حتی ارزآوری برای کشور داشته باشند.
زارعی گفت: بنای ما این است که با کمک همه کسانی که در این زمینه تجارب مناسب دارند، همفکری و هماهنگی شود و ظرفیت‌های کشتی‌سازی کشور فعال شده و حمایت‌های لازم از این بخش صورت گیرد.
اجازه نمیدهیم شناوری که ساخت آن در داخل میسر است به خارج سفارش داده شود
عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس با اشاره به ضرورت حضور بخش خصوصی در صنایع کشتی سازی اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی ما این است که با نگاه اقتصاد مقاومتی، نه تنها از خارج کشتی نخریم، بلکه قادر به صادرات شناورهای ساخت داخل به کشورهای دیگر باشیم و من معتقدم این توان در بین کشتی سازان ما وجود دارد.
وی درباره سفارش ساخت FPSO یا هر شناور دیگری به خارج، گفت: اجازه نمیدهیم و برای ما سخت است در حالیکه در داخل ظرفیت ساخت شناوری را داریم، ساخت آن به چینی ها یا کشورهای دیگر سفارش داده شود. سفارش ساخت کشتی به خارج به معنای ایجاد اشتغال در کشورهای سفارش گیرنده، خروج ارز و دامن زدن به مشکلات بیکاری در داخل است.
وی در پایان تاکید کرد: جهت اجرایی شدن مطالب مطرح شده، در گام اول منتظر برگزاری جلسه شورایعالی صنایع دریایی هستیم تا بحث ها و دیدگاه ها در این شورا مطرح شوند و امیدواریم بتوانیم در این جلسات به راهکارهایی برسیم.


کد مطلب: 101919

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/101919/اجازه-ساخت-شناور-دریایی-کشورهای-خارجی-نمی-دهیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1