کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستاورد مدیران کهگیلویه و بویراحمد در یزد چه بود؟

7 ارديبهشت 1394 ساعت 20:41


بهنام آزاده
منت خدای را عز و جل که طاعتش موجب قربت است و به شکر اندرش مزید نعمت
نمی دانم که چون باشد به معدن زر فرستادن
به دریا قطره آوردن به کان گوهر فرستادن
انچه در تحریریه می خواهم به رشته‌ی تحریر در بیاورم ره آورد سفری است از بازدید دبیرستان های یزد که همراه با مدیران مجتمع و مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد برای سالکان و همکاران خود جهت تنویر افکار دوستان زحمت کش عرصه ی تعلیم و تربیت جهت ارتقاء کیفی سطح مقوله ی مقدس علم و دانش و آموزش بعنوان سوغات یزر برای دبیرستان های استان با خود آورده ام، اگر چه لازم می دانم قبل از هر چیز از زحمات سرپرستان و قافله ساران این سفر جناب آقایان سالاری و توحیدی که متحمل زحمات زیادی شده اند و با برنامه ریزی و مدیریت دقیق اسباب این سفر و بازدید را مهیا نموده اند تا به موقع وبدون اتلاف وقت در مدارس حاضر شدیم قدردانی و تشکر کنم.
دوستان عزیز در سفر و بازدید از یزد و در مدارس آن نه از بخشنامه های دست پاگیر خبری بود و نه از مستند سازی ها و طرح هایی که نه تنها به آموزش کمکی نمی کنند، بلکه وقت مدیران را به بطالت می کشاند. آنجا تنها فعل "خواستن و توانستن" را به خوبی صرف می کنند و این نکته را به خوبی متوجه شده اند و این را ملکه ی ذهن خود کرده اند که در کویر یزد برای نجات از کویر و برای مقابله با تندبادهای حوادث سحراهای لم یزرع باید سخت کوش و تلاشگر باشند وکویر به ایشان یاد داده که در جایی که نه رحمت و نزولات آسمانی هست و نه معدن و نه نفت و نه امکانات رفاهی، باید بدوند و حرکت کنند درس بخوانند تا از قافله ی علم و ادب عقب نمانند و بتوانند از مهلکه بادهای مُهلت بادهای مُهلک کویر نجات پیدا کنند و گرنه محکوم به مرگ هستند. ایشان حلقه ی گم شده‌ی خود را آموزش می دانند و برای نیل به این هدف در کویر بسیار تلاش و کوشش می کنند که با آموختن، علم  و بهار و صنعت و معدن و کار آفرینی را جهت رفاه در کویر به ارمغان ببرند.
دوستان! در آن استان کویر جوی، نه کویر علمی دغدغه های تمام مسئولین و اولویت آنها «اعم از استاندار، نماینده ولی فقیه و امام جمعه و مدیران ارشد و ...) علم  و آموزش است و تمام امکانات را در این راستا بسیج نموده اند و بین سه رکن اموزش و تربیت یعنی: مربیان و اولیا و دانش آموزان تفاهم ایجاد کرده اند و این سه شالوده و اساس علم و دانش را به عرصه ی میدان آموزش کشانده و آنها را در یک مسیر تفاهم قرار داده اند نه در تقابل همدیگر.
ایشان پول، سرمایه، امکانات، رفاه و آسایش، روزنامه، کتاب های کمک آموزشی و نیروی انسانی،همه و همه را در خدمت آموزش قرار داده اند و به علم یقین رسیده اند که اگر رفاه، کار، سرمایه، فکر و اندیشه می خواهند و اگر میخواهند فساد و بی کاری نباشد، و از یک کلاس ۲۴ نفری، ۱۲ پزشک در سال فارغ التحصیل نمایند و بقیه در رشته های دیگر مهندسی و پاراپزشکی قبول شوند. باید بیاموزند و درس بخوانند.
ولی ما که در یک منطقه محروم هستیم چرا این محرومیت ما را به سخت کوشی و تلاشگری وادار نکند؟ و چرا مسئولین ما مقوله ی اموزش را در اولویت قرار ندهند؟ به راستی که اساس و زیر بنای هر جامعه آموزش و علم است و اگر در این راستا قدم بر داریم و این مقوله¬ی آموزشی را به خوبی صرف کنیم و تمام امکانات را جهت نیل به این اهداف بسیج کنیم مطمئن باشید محرومیت از جامعه¬ی ما رخت خواهد بست و خواهیم توانست اسوه و الگویی برای بقیه استانها باشیم.
البته معاونت محترم متوسطه جناب آقای هاشمی این حلقه را خوب پیدا کرده اند و با تلاش و زحمت فراوان و بی دریغ پا در عرصه ی آموزش نهاده اند اما آگاه باشیم که یک دست صدا ندارد و همت همه ی ارکان اموزش و پرورش و معاونین محترم را می طلبد تا آقای هاشمی معاونت محترم متوسطه کودک شیرخوار علم و آموزش  و پرورش و معاونین محترم را می طلبد تا آقای هاشمی معاونت محترم متوسطه کودک شیرخوار علم و آموزش را بعد از سال ها ستیم ماندن و به ورطه فراموشی سپرده و دوباره احیاء نموده از آن محافظت نماییم تا باز به قهقرا و زوال نرود و این میسر نخواهد شد مگر با همت بالا و تلاش وافر و وجدان کاری بیشتر و صرف وقت نهادن بیشتر برای پرورش این طفل نو پای علم.
و السلام علیکم

*مدیر مجتمع امام محمدباقر(ع)


کد مطلب: 101917

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/101917/دستاورد-مدیران-کهگیلویه-بویراحمد-یزد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1