کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا استاندار و نمایندگان چشم خود را بر محیط‌ زیست بسته‌اند؟!!

5 ارديبهشت 1394 ساعت 22:25


علی‌فتح روزبهان
این رزوها که آتش عزل و نصب‌ها به دوران آرامش خود رسیده، با نزدیکی به انتخابات نگاه به عزل و البته ابقاء برخی بازماندگان دولت قبل هم رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است.
دستگاهی مختلفی در استان شاخص کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ تغییرات مدیریتی در این یک سال و اندی دچار تحول شدند به گونه‌ای که دامنه این تغییرات به کارشناسان وحتی آبدارچی‌ها هم رسید.
از کم و کیف و ریشه این تحولات مدیریتی در استان کهگیلویه و بویراحمد که بگذریم، چشم‌پوشی از ضعف مفرط برخی مدیران و دستگاه‌های اجرایی همه را از وجود برخی بی توجهی ها و رانت های پلید در استان آگاه می کند.
از جمله این دستگاه‌ها که وجود آن برای بقای سلامت محیط زیست انسانی و حیات وحش استان بسیار مهم و حیاتی است اداره کل محیط زیست استان است.
اگر کمی به عقب برگردیم به زمانی میرسیم که انتصاب مدیرکل محیط زیست سهم سید قدرت حسینی نماینده اصولگرای مردم گچساران و باشت شد و در مقطع کنونی و با پیروزی غلامرضا تاجگردون در انتخابات، ابقا در اداره کل محیط زیست نیز رنگ انتخاباتی به خود گرفت.
با اتمام دولت دهم دوستداران محیط زیست و کارکنان سخت کوش این دستگاه چشم انتظار تحولات اساسی در مدیریت و نوع نگاه به این دستگاه حساس ولی منعطف شدند.
اکنون اما در حالی که بیش از یک سال از عمر دولت یازدهم گذشته و به رغم همه توقعات بیجا و به جایی که در تغییر مدیریت ها احساس می شود ابقا و حمایت برخی سیاسیون و نمایندگان از ابقای مدیریت محیط زیست استان جای سوال دارد که البته این موضوع در چند بعد قابل بررسی است.
اول اینکه در حال حاضر تصمیم گیر اول و آخر استان نه استاندار و نه نمایندگان شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه که غلامرضا تاجگردون است و با توجه به انتصاب مدیرکل مذبور به ایلی خاص از شهرستان گچساران تاجگردون به هیچ وجه دوست ندارد با عزل وی این قوم را نسبت به خود حساس کند.
دوم اینکه استاندار و نمایندگان دیگر شهرستان ها عملا نشان داده اند که علاوه بر اینکه توان مقابله با تاجگردون را در عزل و نصب ها ندارند در این رابطه نیز از موضع ضعف وارد شده اند و به رغم همه تلاش ها و پیگیری هایی که استاندار و دو نماینده دیگر برای تغییر در مدیریت محیط زیست داشته اند عملا تلاش های آنها بی ثمر ماند.
دلیل سوم را باید در نوع نگاه نمایندگان و مسئولان ارشد استانی جستجو کرد و آن اینکه احتمال دارد که نمایندگان و استاندار آنچنان که باید از عمق فجایعی که در محیط زیست استان و تخریب ها و بی برنامگی‌هایی در این دستگاه وجود دارد، آگاهی ندارد و یا اینکه خبر دارند و خود را به خواب خرگوشی زده اند.
به هر روی علت هرچه که باشد و هر دلیلی برای چشم پوشی از مشکلات زیست محیطی استان وجود داشته باشد، تنها و تنها این استاندار و نمایندگان استان هستند که باید جوابگو در این زمینه جوابگو باشند و این دوران تاریک در محیط زیست استان و همه تعرضات و تخریب های که در محیط زیست استان رخ ‌می‌دهد تنها به پای آنها نوشته می‌شود.
البته نباید فراموش کرد که قرار نیست با رفتن یا آمدن فردی خاص شاهد شق القمر در محیط زیست استان باشیم ولی با توجه به مشکلات حادی که در این زمینه وجود دارد و با وجود نارضایتی های مشهودی که در بدنه کارکنان و معاونان محیط زیست استان و نیز تشکل‌های زیست محیطی وجود دارد باید به دنبال چاره ای برای ایجاد تحول در ساختار دستگاه منعطف و ضعیف محیط زیست استان باشیم.
در یاداشت‌های بعد به صورت موردی در زمینه تخریب ها و مشکلات زیست محیطی استان مطالبی را انتشار خواهیم داد، باشد که چشم و گوش مسئولان و نمایندگان استان باز شود تا شاید کمی هم محیط زیست را ببینند....


کد مطلب: 101643

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/101643/چرا-استاندار-نمایندگان-چشم-خود-محیط-زیست-بسته-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1