کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جشنواره ورزش‌های محلی در کهگیلویه برگزار شد

31 فروردين 1394 ساعت 12:27


دومین جشنواره ورزشهای بومی محلی مدارس دخترانه شهرستان کهگیلویه با شرکت۱۷ آموزشگاه و ۴۵۰ نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی در شش رشته و با حضور معاونت تربیت بدنی و تندرستی اداره کل و معاونین ایشان و مدیر و معاونین و مسئولین ادارات و نهادهای دولتی و پیشکسوتان و مربیان ورزش و جمع کثیری از اولیاء دانش آموزان در سالن تختی دهدشت آغاز گردید.

به گزارش کبنااسپورت از دهدشت ،رئیس آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه در حاشیه برگزاری این جشنواره هدف را ترویج و احیاء گسترش ورزشهای بومی محلی و ثبت و ترویج ونگهداری این آیین ها و سنتهای بومی و محلی عنوان کرد و گفت: این بازی ها در رشته های طناب کشی، آس آس، وسطی، دستمال بازی، هفت سنگ و قطور با حضور دانش آموزانی از ۱۷ مدرسه ابتدایی این شهرستان برگزار می شوند.

سید لطف الله فروزان افزود: این بازی ها ضمن اینکه اوقات فراغت گذشتگان ما را پر می کرد، به همراه خود ارزش های فرهنگی و اجتماعی مانند همبستگی، صلح و صفا و همدلی را نیز در جامعه به وجود می آورد.

وی از بازی های بومی محلی به عنوان میراث فرهنگی گرانبهای گذشته این شهرستان نام برد و اظهار داشت: رسالت ما زنده نگه داشتن این بازی ها، آموزش و انتقال آنها به نسل های آینده است.

فروزان بیان کرد: ما فرهنگ و پیشینه ای غنی داریم که اگر حفظ نشود مانند زبان لری که بسیاری از واژه های آن فراموش شده است از بین می رود بنابر این وظیفه ما حفظ این فرهنگ اصیل است.

سید لطف الله فروزان گفت: این جشنواره از جمله طرحهای ابتکاری در مدارس شهرستان کهگیلویه می باشد که تعداد ۲۵ نفر برتر از رشته های مختلف این مسابقات به عنوان نماینده استانی در مسابقات کشوری حضور پیدا می کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جشنواره دانش‌آموزی ورزش‌های بومی و محلی استان در راستای «المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای» برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه فرهنگ بومی، پاسداشت ارزش‌های فرهنگی جامعه، تحرک، شادی و نشاط جامعه دانش آموزی در کنار اولیای آنان و بالا بردن سطح انگیزه دانش آموزی و رواج فرهنگ ورزش عنوان کرد.

مسعود قبادی گفت: رشته های طناب کشی، آس آس، وسطی، دستمال بازی، هفت سنگ و قطور از جمله بازی های بومی و محلی استان در این جشنواره است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: از نفرات و تیم های برتر این جشنواره با اهدای لوح تقدیر تجلیل و تعداد ۲۵ نفر به عنوان نفرات برتر به عنوان نماینده استان در مسابقات کشوری حضور پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی با وجود اقبال عمومی و علاقه‌مندی همگانی مردم بستر بسیار مناسبی برای ایجاد همدلی و وفاق در بین مردم است، بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر قریب به اتفاق مردم به ویژه در روستاها مشغولیت خاصی ندارند این فرصت برای هیئت ورزش ایجاد شده تا با برگزاری جشنواره‌های ورزشی تحرک خاصی به مردم ببخشد.

قبادیان اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف بازی‌های بومی و محلی می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه این ورزش‌ها داشته باشد و باید این بازی‌ها را به خوبی به مردم معرفی کنیم و فضای مناسبی برای انجام این بازی ها فراهم کنیم.IMG_1292 IMG_1295 IMG_1298 IMG_1301 IMG_1310 IMG_1312 IMG_1327 IMG_1337 IMG_1344 IMG_1347 IMG_1388 IMG_1393 IMG_1405 IMG_1413 IMG_1417 IMG_1419 IMG_1426 IMG_1441 IMG_1449 IMG_1450 IMG_1454 IMG_1460 IMG_1469 IMG_1488 IMG_13341 IMG_14231

document.getElementById("Leyout101").style.display="none";hogan rebel uomo
hogan con zeppa
prada outlet
toms on sale
borsa uomo prada
high top toms
prada sunglasses men
mens prada sunglasses
mulbery bags
timberland italia


کد مطلب: 100540

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/100540/جشنواره-ورزش-های-محلی-کهگیلویه-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1